Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip forumų komentatoriaus kasdienybę paversti verslu?

2012-08-11 21:30
Kaip forumų komentatoriaus kasdienybę    paversti verslu?
Kaip forumų komentatoriaus kasdienybę paversti verslu? / Margaritos Vorobjovaitės nuotr.

Lietuvoje bene kelionių guru vadinamas Makalius, arba Rimvydas Širvinskas, savo verslą sukūrė vos sulaukęs pilnametystės. Sėkmingo verslo gyslą jis užčiuopė savo kelionių įspūdžiais besidalydamas interneto forumuose.

Įsisuko į diskusijų forumus

„Rašydavau savo kelionių įspūdžius: kaip man sekėsi Tunise, kaip su teta pasiklydome kalnuose Maljorkoje ir pan. Įrašus perskaitydavo 60 tūkst. skaitytojų, kartais net 100 tūkst. Man pasisekė, kad vis patekdavau į situacijas, kurias skaitytojams būdavo galima įdomiai pateikti“, – pasakojo jis.

Idėja kurti savo asmeninį kelionių tinklaraštį gimė po kelerių metų, kai geras R.Širvinsko draugas jį paprotino. Tąkart draugas paklausė, kodėl savo kelionių patarimais jis skaitytojus traukia į svetimus interneto puslapius, jei tai gali daryti savoje interneto erdvėje. „Taip ir gimė tinklalapis makalius.lt. Jis man kainavo labai mažai, nes tuo metu serverių bendrovė skelbė gerų idėjų konkursą ir man serverį suteikė nemokamai. Pateikiau idėją skleisti žinią apie pigias keliones, rašyti savo kelionių įspūdžius.“

Skaitytojų daugėjo sparčiai

Pašnekovas pasakojo, kad tuomečio tinklaraščio skaitomumas sparčiai augo, nes dalis skaitytojų jau gerai žinojo Makalių ir domėjosi ne tik įrašais apie jo keliones, bet asmeniniu gyvenimu. „Rašiau ir apie savo gyvenimo nuotykius bei įvykius: kaip baigiau mokyklą ir sutikau saulę su bendraklasiais, kaip įstojau į Vilniaus kolegiją studijuoti turizmo ir viešbučių administravimo. Vėliau įrašus apie asmeninį gyvenimą panaikinau, nes pamačiau, kad jų skaitomumas beveik dvigubai lenkia įrašų apie keliones skaitomumą“, – sakė R.Širvinskas.

Anot jo, iš pradžių puslapis sulaukdavo 20–50 unikalių lankytojų per dieną, o po pusmečio jų buvo jau tūkstantis. R.Širvinskas sakė pats buvęs apstulbintas, kai skaičius galiausiai išaugo iki 7–9 tūkst. per dieną.

„Siekiu keliones pateikti asmeniškai, per savo gyvenimą. Noriu žmonėms parodyti, kad žinau, kaip suplanuoti kelionę pigiau ir geriau. Nenoriu būti paprastas kelionių agentūros darbuotojas, kuris skaitydamas kelionių žurnalus patarinėja apie šalis, kuriose nėra buvęs“, – kalbėjo pašnekovas.

Išsiskyrė iš minios

R.Širvinskas pasakojo, kad laikas pradėti verslą buvo labai palankus: tuo metu kaip tik susiformavo susidomėjimo savarankiškomis kelionėmis banga. Anot jo, tuo laikotarpiu kelionių organizatoriai pradėjo bankrutuoti, o žmonėms atrodė, kad keliauti padedamiems jų – labai brangu.

„Kai į rinką atėjo pigios skrydžių bendrovės, pasirodėme ir mes. Tiesa, dar studijuojant dėstytojai man sakė, kad pats kvailiausias dalykas būtų įkurti kelionių agentūrą, nes klientų nėra tiek, kad jų užtektų visoms agentūroms pelningai verstis. Ir iš tikrųjų: kelionių agentūrų daugybė ir jos visos siūlo tą patį. Bet nusprendžiau nesiūlyti tų pačių kelionių paketų – verčiau kelionę susiplanuoti savarankiškai“, – sakė jis.

Šiandien kelionių agentūros statusą turinti R.Širvinsko bendrovė tinklalapyje praneša apie galimybes pigiai keliauti, pateikia dienoraščio stiliaus įrašų apie kelionių įspūdžius ir pataria įvairiais kelionių klausimais. Pašnekovas pasakojo, kad bendrovė verčiasi tik iš tinklalapyje parduodamos reklamos, nedidelio mokesčio už lėktuvo bilietų pirkimą, taip pat pagalbą įsigyjant kelionių organizatorių siūlomus kelionių paketus, jei jų pageidauja klientai.

Pašnekovas įsitikinęs, jog būtent asmeniškas ryšys su skaitytojais neša jam sėkmę. Jis tikino norįs, kad žmonės į jį kreiptųsi ne dėl reklamos viešojoje erdvėje, o sulaukę gerų atsiliepimų iš pažįstamų. Todėl už konsultacijas ir kelionių patarimus pinigų neima: „Vienintelis dalykas, kurio prašau, – rekomenduoti mane savo draugams, jei kelionė pasisekė.“

Konkurentai piktinasi

R.Širvinskas pripažino, kad buvo metas, kai pats suabejojo pradėtu žengti keliu ir tik draugų įkalbinėjamas nepakreipė jo kita linkme. Pašnekovas pasakojo, kad netrukus rinkoje atsirado konkurentų, dėl kurių teko ir pasinervinti, ir naktimis nemiegoti.

„Mačiau, kad jie kartais ir geresnių pasiūlymų pateikia, ir dar reklamuojasi. Pamaniau, kad viskas žlunga. Bet tuomet draugai nuramino, sakė man: “Jeigu tave kopijuoja, vadinasi, mato, kad esi geras.„ Nusprendžiau laikytis savo tikslo, nesireklamuoti ir kaip tik sulaukiau pirmųjų prašymų duoti interviu“, – prisiminė jis.

Dabar į konkurenciją jis sakė žiūrintis kitaip: veikiau džiaugiasi, kad darydami tą patį, ką ir jis, konkurentai išleidžia milžiniškus pinigus reklamos kampanijoms. Pašnekovas įsitikinęs, kad už daugumos konkuruojančių kelionių tinklalapių slepiasi kelionių agentūros, todėl ir nesukuria artimo ryšio su savo skaitytojais: „O aš nieko neslepiu.“

R.Širvinskas pasakojo, kad konkurentai nestokoja jam kritikos bei pašaipų. Anot jo, mažos kelionių agentūros ne kartą yra sakiusios, kad siūlydamas savarankiškas keliones jis tik pats sau duobę kasa. Tačiau į pavydžias jų replikas jaunasis verslininkas sakė nekreipęs dėmesio, juolab kad didžiosios kelionių agentūros bei kelionių organizatoriai nestokoja palaikymo ir net patarimų.

Įsitraukė ir skaitytojai

„Labai džiaugiuosi, kad turinį dabar formuoju ne aš vienas. Žmonės noriai dalijasi pačių aptiktomis pigių skrydžių akcijomis ir savo kelionių patarimais. Juk mano tikslas yra, kad Makalius būčiau ne aš vienas, o mes visi. Nes yra daugybė šalių, kurių nesu aplankęs, ir daugybė dalykų, kurių negaliu patarti. Pavyzdžiui, kaip keliauti su vaikais“, – sakė jis.

R.Širvinskas buvo įsitikinęs, kad sparčiai didėjantis savarankiškų keliautojų skaičius ir toliau nemažės. Jis pabrėžė, kad pigių skrydžių bendrovės plečiasi, o su kiekviena karta atsiranda vis kitų jaunų žmonių, norinčių pakeliauti pigiai ir su nuotykiais.

Beveik visą Europą aplankęs R.Širvinskas sakė savo ateitį planuojantis Lietuvoje, nes gyvenimo svetur neidealizuoja: „Niekada nesakau, kad Lietuvoje yra blogai, kad kitur apelsinai skanesni. Pakeliavęs supranti, kad kiekviena šalis turi savų bėdų.“

Juo labiau kad tikslų ir idėjų, kaip pasakojo jis, – apstu. „Kol kas nudirbome tik pusę darbo: išpopuliarinome pigias keliones ir savo puslapį, pomėgį pavertėme darbu. Kita darbo dalis bus toliau generuoti idėjas. Neslepiu – būna, kartais norisi užriesti nosį, bet turiu draugų, kurie nuleidžia ant žemės. Juk iš tiesų viskas, ką padariau, yra tik pradžia, ir gali bet kada baigtis.“

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų