Prekybos tinklų bei bankų atliktos apklausos rodo, kad šiemet lietuviai šventinėms dovanoms planuoja išleisti tiek pat, kiek pernai ar net šiek tiek daugiau – iki 150–250 eurų.
Dovanoja maisto produktus, knygas, kosmetiką
Prekybos tinklo „Iki“ atliktos pirkėjų apklausos duomenimis, 73 proc. respondentų šiemet planuoja dovanoti praktines dovanas, kurias galima panaudoti kasdieniame gyvenime. Tuo metu 15 proc. apklaustųjų ketina dovanoti sentimentalias, asmeninę vertę turinčias dovanas, o 6–8 proc. – prabangias ar rankų darbo dovanas.
„Praktiškos dovanos išties populiariausios – ar tai būtų lagaminai, ar karšto oro gruzdintuvės, ar net kavos kapsulių aparatai. Prieš šventes tokios prekės kaipmat nyksta iš parduotuvių lentynų“, – BNS teigė „Iki“ komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė.
Artėjant šventėms didieji prekybos centrai bei tinklai taip pat fiksuoja augančius gurmaniškų maisto produktų, saldumynų, namų interjero detalių (namų kvapų, žvakių), knygų, maisto papildų, kosmetikos, parfumerijos, papuošalų, vaikų žaislų pardavimus.
Itin populiari kalėdinių prekių grupė – dovanų kortelės, laikomos universalia ir praktiška dovana.
Pasak „Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorės Indrės Trakimaitės-Šeškuvienės, kalėdinių dovanų pirkimo tendencijos buvo matomos dar per nuolaidų dienas lapkritį.
„Šio pasiūlymo metu parduotuvėse pirkėjai šlavė viską, kas tinka dovanoms – knygas, žaislus, indus, žvakes, namų kvapus. Jau tada matydami rezultatus galėjome drąsiai sakyti, kad mūsų pirkėjai neblogai pasiruošė Kalėdoms“, – BNS teigė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
„Suaugusieji norėdami nustebinti vieni kitus dovanoms linkę pirkti įvairiausias knygas, namų kvapus, žvakes ar puošnias dekoracijas. Taip pat vis labiau populiarėja ir gurmaniškos, valgomos dovanos – tai rodo ir nuolat auganti šviežio maisto prekių kategorija“, – BNS kalbėjo „Maximos“ atstovė.
Išauga dovanų čekių pardavimai
Praktiškoms dovanoms priskiriami ir dovanų kuponai, čekiai bei kortelės. Prekybininkų teigimu, jų pardavimai prieš Kalėdas išauga kartais.
„Itin populiari kalėdinių prekių grupė – dovanų kortelės, laikomos universalia ir praktiška dovana. Gruodį paprastai parduodama maždaug pusė per visus metus nuperkamų „Akropolio“ dovanų kortelių“, – BNS teigė „Akropolis Group“ rinkodaros ir komunikacijos vadovas Dominykas Mertinas.
„Pastebime, kad lietuviai vis labiau vertina praktiškas dovanas, kurios atitinka dovanos gavėjo poreikius ar gyvenimo būdą. Todėl vis daugiau pirkėjų renkasi dovanų korteles ir gruodį jų pardavimai ženkliai išauga. Dovanų kortelės – išties universali, daugiau pasirinkimo galimybių ir lankstumo suteikianti dovana“, – BNS sakė Vilniaus prekybos centro „Panorama“ vadovė Birutė Kalanovaitė.
Pasak „Iki“ atstovės G. Kitovės, šio tinklo dovanų kortelių pardavimai prieš Kalėdas ir Naujuosius metus išauga apie aštuonis kartus.
„Swedbank“ užsakymu lapkritį atliktos apklausos duomenimis, praktiškus dalykus artimiesiems ir draugams dovanoja 64 proc. gyventojų. Čia pirmauja kosmetika ar kvepalai, taip pat pinigai ar dovanų čekiai, taip pat bilietai į renginius, knygos, drabužiai ar papuošalai.
Mokėjimo kortelių duomenys taip pat rodo gruodį augančius prabangos bei elektronikos prekių pardavimus.
Tuo metu SEB banko užsakymu atliktas tyrimas rodo, kad lietuviai labiausiai norėtų gauti dovanų, suteikiančių emocijų ir prisiminimų (bilietų į koncertą, kiną, restoraną, spektaklius, kelionių čekių) pinigų ar dovanų kortelių, taip pat valgomų dovanų.
Dovanoms skirs tiek pat, kiek pernai, arba daugiau
Šalies prekybos tinklų bei bankų užsakymu atlikti tyrimai rodo, kad šiemet visoms kalėdinėms dovanoms gyventojai daugiausia planuoja skirti iki 150–250 eurų. Daugelis apklaustųjų planuoja išlaikyti tokį pat, kaip pernai, arba kiek padidinti kalėdinių dovanų biudžetą.
Prekybos tinklo „Rimi“ lapkritį atliktos apklausos duomenimis, 55 proc. respondentų šiemet planuoja išlaikyti numatytą šventinį biudžetą nedidindami jo ribų. Iki 150 eurų – tiek pat, kiek ir pernai – planuoja išleisti beveik 37 proc. apklaustųjų.
„Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa rodo, kad 43 proc. gyventojų šiemet visoms dovanoms planuoja išleisti 66–200 eurų, 21 proc. – daugiau nei 200 eurų, 18 proc. – iki 60 eurų.
„Palyginti su praėjusiais metais, šiemet kalėdinių dovanų biudžetas žada būti kiek didesnis. Kaip rodo tyrimas, per metus 6 procentiniais punktais sumažėjo planuojančių išleisti mažiausias – iki 60 eurų – sumas, tuo metu 5 punktais padaugėjo planuojančių didžiausias – daugiau nei 200 eurų siekiančias sumas“, – teigia „Swedbank“.
Banko teigimu, vienai dovanai gyventojai dažniausiai vidutiniškai planuoja skirti 21–40 eurų.
SEB tyrimo duomenimis, daugiausia žmonių dovanoms planuoja skirti 151–250 eurų, kiti – 50–100 eurų, treti – 101–150 eurų.
„Palyginti su pernai atlikta apklausa, šiemet padaugėjo žmonių, nurodančių didesnes 151–250 ir 251–500 eurų išlaidas. O mažesnes sumas – iki 50 eurų ir 50–100 eurų – pažymėjusių respondentų skaičius sumažėjo“, – teigė SEB bankas.
Prekybos tinklo „Lidl“ apklausa rodo, kad 17 proc. gyventojų kalėdinėms dovanoms planuoja išleisti 51–100 eurų, 16 proc. – 101–150 bei 151–200 eurų.
Naujausi komentarai