Aplinka
Kasdien mindome milijonus
Miesto šaligatviai – kasdien mindomi milijonai litų. Blogiausia, kad šaligatviais ne taip retai važinėja arba stovi automobiliai, nes visuotinės automobilizacijos laikais jų tiesiog nėra kur statyti. Pasidomėjus pasirodė, kad miesto šaligatvių ūkis – problemiškas objektas.
Minios niokoja
Po Jūros šventės savivaldybės specialistai nustatė, kad švenčianti minia ne vienoje vietoje negailestingai sugadino daug šaligatvių.
Nukentėjo Karlskronos aikštė, trinkelių ir akmenų grindinys šalia paminklo „Arka“, didžiulė žmonių apgultis teko jau senokai remonto reikalaujančiai Danės krantinių dangai. Miesto savivaldybės administracija paskelbė konkursą šaligatvių remontui.
Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, dar pavasarį komisija įvertino daugelio miesto gatvių šaligatvius ir numatė neatidėliotinus darbus. Vasara baigiasi, tačiau dėl paskelbto konkurso nesklandumų šaligatvių remontui skirtos lėšos taip ir liko neįsavintos. Jeigu orai bus palankūs, dalį šaligatvių bus galima suremontuoti iki žiemos darganų pradžios.
I.Šakalienė pastebėjo, kad šiemet Jūros šventės metu šaligatviai nukentėjo kaip niekada. Tokių šventės pasekmių niekas nenumatė. Dabar teks remontuoti plotus senamiestyje ir miesto centre. Tačiau remontuoti po keletą kvadratinių metrų – blogiausia išeitis. Lopai nepuošia miesto.
Nauji šaligatviai
Naujausių šaligatvių pavyzdžiai – tai Herkaus Manto gatvėje ir Skulptūrų parke. Pasidomėjus, kiek kainavo trinkelėmis kloti šaligatviai, skaičiai pasirodė gana įspūdingi.
Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyresnioji specialistė Irena Lebedeva, vykdžiusi Manto gatvės rekonstrukcijos priežiūrą, teigė, kad trinkelių klojimas ant betoninio pagrindo vidutiniškai kainavo 120 litų už kvadratinį metrą, be tokio pagrindo – nuo 60 iki 80 Lt/kv. m.
Manto gatvėje nuo S.Daukanto gatvės sankryžos iki Lietuvininkų aikštės perklota 3900 kv. m šaligatvių, dar apie 1300 kv. m šaligatvių dangos perklota papildomai S.Daukanto gatvės prieigose. Nesunku suvokti, kad šiuolaikiniams šaligatviams tokioje nedidelėje atkarpoje išleista įspūdinga suma.
“Valdiškos” plytelės
Tačiau ne visi šaligatviai klojami ilgaamžėmis trinkelėmis. Pasirodė, kad trinkelių ir šaligatvių plokščių gamintojai puikiai nutuokia, kas kokias medžiagas renkasi.
Dvi uostamiesčio bendrovės – „Perdanga“ ir „Mūsų statyba“, - gamina įvairias šaligatvių dangas. „Perdangos“ direktorius Vytautas Kučinskas sakė, kad jų įmonė dirba trimis pamainomis, užsakymus tik spėja tenkinti. Dalis gamybos vyksta ir sostinėje.
„Mūsų statybos“ direktorius Antanas Klupšas, paklaustas apie gaminamos produkcijos populiarumą, iškart priminė, kad jų bendrovės trinkelėmis šiemet išklota Manto gatvė ir Skulptūrų parkas.
A.Klupšas sakė, kad savivaldybių ir valstybės užsakymai dažnai apsiriboja didesnio ploto (50x50 cm) šaligatvių plytelių užsakymais. Tai sunku paaiškinti, nes tos plytelės nesuteikia prestižo, nėra tokios ilgaamžės, o kaina nedaug skiriasi nuo paprastų trinkelių. Tiesa, spalvotos trinkelės kainuoja apie 30 proc. brangiau, tačiau jomis retai klojami miestų šaligatviai.
Lyg niekieno turtas
I.Lebedeva ir I.Šakalienė negalėjo net apytikriai nurodyti, kiek galėtų kainuoti visi miesto šaligatviai, tačiau sutiko, kad po miestelėnų kojomis – milijoninis turtas.
Blogiausia, kad retai kas susimąsto apie šio turto vertę. Savivaldybė, nors ir griežtai reglamentuoja įvairius kasinėjimus po šaligatviais, reikalauja atstatyti sugadintas dangas, tačiau daugelyje miesto vietų šaligatvių būklė apgailėtina. Savivaldybė taip pat neturi pakankamai lėšų sparčiau tvarkyti blogiausias vietas.
Tik privačios bendrovės, bankai, prekybos centrai, kurdami gražesnę aplinką, pasirūpina gera šaligatvių danga. A.Klupšas kalbėjo, kad brangiausių spalvotųjų trinkelių užsakovai – privatūs asmenys ir bendrovės.
Daugelį metų nekeičiami šaligatviai tokiose uostamiesčio vietose, kuriomis vaikšto ypač daug miesto svečių. Tai – centre esančios I.Kanto, S.Nėries, K.Donelaičio gatvės. Iškrypusiais, išdaužytais Butkų Juzės ar Sodų gatvių šaligatviais į miestą eina svečiai, atvykę į autobusų stotį.
Naujausi komentarai