Pusei vartotojų kokybė svarbu renkantis pieno produktus, dviems iš trijų vartotojų – kai renkasi mėsos arba duonos gaminius, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Apie besikeičiančius vartotojų poreikius perkant maisto produktus „Lietuvos ryto“ laidoje „Nauja diena“ pasakojo „Havas Group“ strategijų vadovas Tomas Markūnas ir lyderiaujančias pozicijas tyrime užėmusios bendrovės „Pieno žvaigždės“ produktų technologė Edita Stasytienė.
Analizavo perkamiausias kategorijas
T. Markūno teigimu, vartotojų tyrimą apie maisto produktų pasirinkimo tendencijas paskatino atlikti bendras rinkos stebėjimas, kuomet atrodo, kad visi susikoncentravę į mažas kainas ir nuolaidas.
„Smalsu buvo sužinoti, ar tikrai ta kaina lemia pasirinkimą. Kartu su „Norstat“ atlikome apklausą ir jos metu paaiškėjo, kad svarbu ir kokybė. Tai labai pradžiugino“, – laidoje pasakojo „Havas Group“ strategijų vadovas.
Tyrimo duomenimis, apie pusė apklaustųjų teigė, kad kokybė svarbu renkantis pieno produktus arba patį pieną. Net dviems iš trijų vartotojų kokybė svarbu, kai renkasi mėsą, jos produktus arba duoną, jos gaminius.
Šios trys kategorijos, pašnekovo teigimu, buvo pasirinktos dėl jų populiarumo vartotojų krepšelyje.
Lyderiais netampama per dieną
Pieno ir jo produktų kategorijoje lyderiaujančias pozicijas užėmė „Dvaro“ prekių ženklas, kurio produktų grupėje – pienas, kefyras, varškė, grietinė, sūriai ir kiti gaminiai. Jį vartotojai įvardijo tiek prie perkamiausių, tiek prie siejamų su kokybe.
Bendrovės „Pieno žvaigždės“ atstovės teigimu, tokie rezultatai džiugina, o juos lemia ilgametis įdirbis, padėjęs pelnyti vartotojų pasitikėjimą.
„Prekių ženklo gyvavimas yra kaip žmonių santykiuose. Žmonės bendraudami vienas su kitu įgauna pasitikėjimą. Pasitikėjimas yra svarbiausias bruožas bendravime, lygiai taip pat yra ir su prekių ženklu. Yra vartotojas ir gamintojas, tarp jų yra prekių ženklas ir šitas pasitikėjimas nėra iš karto gaunamas, tai yra įdirbis“, – kalbėjo E. Stasytienė.
T. Markūnas pritaria, kad lyderiais netampama iškart ir ką tik rinkoje atsiradę prekių ženklai greičiausiai tokiame tyrime turėtų mažai šansų papulti į aukščiausias pozicijas.
Tyrimo duomenimis, pusė apklaustųjų teigia, kad kokybė jiems asmeniškai yra skonis ir sudėtis, ne mažiau svarbu ir lietuviškumas, ekologiškumas.
Jo teigimu, labai svarbu prekių ženklo investicijos į patį įvaizdį, ilgalaikis darbas, išvystymas ir tai nenutinka per dieną – reikia daug dirbti, kad prekių ženklas ateitų iki tokio momento, kai vartotojas jį įvertina ir juo pasitiki.
„Galima tik pagirti tiek „Pieno žvaigždes“, tiek konkrečiai vystant patį prekių ženklą „Dvaro“, kad yra praeitas ilgas etapas, ilgas kelias ir nepametant nei vienos iš sudedamųjų dalių“, – sakė T. Markūnas.
Pagal ką sprendžiama apie produktų kokybę?
Tyrimo duomenimis, pusė apklaustųjų teigia, kad kokybė jiems asmeniškai yra skonis ir sudėtis, ne mažiau svarbu ir lietuviškumas, ekologiškumas.
E. Stasytienės teigimu, vartotojui sudėtis visada yra svarbi, tačiau išskiria ir kitus reikšmingus dalykus, pavyzdžiui – prekių ženklo patikimumą.
„Patikimumas reiškia, kad ir skonis tavęs nenuvils, galiojimo terminas bus faktinis, toks, koks nurodytas ir galbūt ilgesnis. Taip pat, aišku, pakuotė, patogumas, skoninės savybės“, – pasakojo „Pieno žvaigždžių“ atstovė.
Pasak jos, visa tai gaunama ilgo darbo, didelių investicijų, naujų technologijų diegimo ir bendro darbo dėka.
„Čia dalyvauja ne tik įranga, dalyvauja daug žmonių. Įmonėje dirba labai daug žmonių, kurių darbo stažas apima dešimt ir daugiau metų. Tai yra kvalifikuoti, labai daug patirties turintys darbuotojai, tai yra visuma – daug faktorių – ir iš to gaunasi galutinis rezultatas“, – teigė E. Stasytienė.
Jos teigimu, pagrindinis įmonės tikslas ir siekis – vartotojams visada pateikti kokybišką arba tik geresnės kokybės produktą ir dėl to yra ieškomos naujos technologijos.
„Juk vartotojas keičiasi, jo reikalavimai keičiasi. Mes visada bandome prisitaikyti ir būti lyderiais tų technologijų, naujovių atradimo įdiegime mūsų kompanijoje“, – sakė „Pieno žvaigždžių“ atstovė.
Naujausi komentarai