Dėl kelių būklės sulaukia kritikos
Per žiemišką dieną, anot AB „Kelių priežiūra“ vadovo Rolando Rutėno, visoje Lietuvoje keliuose gali būti išbarstoma iki kelių tūkstančių tonų.
„Labai skirtingai. Gali būti nuo kelių šimtų tonų iki kelių tūkstančių tonų. Šių metų gruodžio pradžioje buvo diena, kai išbarstėme 1590 tonų per parą. Tai priklauso nuo oro sąlygų, nuo snygio intensyvumo, nuo pliuso ir minuso santykio. Diena dienai nelygi“, – sakė R. Rutėnas.
Jis paaiškino, kaip bendrovė ruošiasi žiemoms.
„Mes nespėliojame, mes ruošiamės intensyviai žiemai. Geriau turėti šiek tiek daugiau nepanaudotų atsargų, negu jų pritrūkti sezono metu. Bendras poreikis labai svyruoja. Porą metų buvo sezonas, kai mums užteko 50 tūkst. tonų, bet buvo ir sezonas, kai mums reikėjo 120 tūkstančių tonų“, – aiškino R. Rutėnas.
Nors kelininkai ir dirba pilnu etatu, esą vis tiek susilaukia kritikos iš žmonių dėl kelių būklės.
„Labai svarbu visiems suprasti, kad žiemos metu dėl oro sąlygų eismo sąlygos yra kitokios. Netgi nesvarbu, kiek mes pabarstėme ar nepabarstėme, visi vairuotojai turi turėti įgūdį, kad žiemos metu kelio būklė yra kitokia, tiesiog reikia važiuoti kitaip. Jei žiūrint formaliai, keliai Lietuvoje yra suskirstyti pagal tam tikrus kelių priežiūros lygius. Tie kelių priežiūros lygiai reiškia, kokiu intensyvumu mes turime prižiūrėti kelius. Tarkime, magistraliniuose keliuose mes dirbame visą parą. Žemesnio priežiūros lygio keliuose tas priežiūros intensyvumas yra ženkliai mažesnis – nuo 4 val. ryto iki 6 val. ar 8 val. ryto. Kai kuriuose ruožuose pradedame valyti dar vėliau. Reikia žiūrėti į kelio intensyvumą“, – kalbėjo AB „Kelių priežiūra“ vadovas.
Netgi nesvarbu, kiek mes pabarstėme ar nepabarstėme, visi vairuotojai turi turėti įgūdį, kad žiemos metu kelio būklė yra kitokia.
R. Rutėnas pripažino, kad įmonė keliams barstyti visuomet naudodavo druską iš Baltarusijos.
Baltarusiškos druskos nebeveš
„Įmonė visą laiką naudojo baltarusišką druską. Baltarusiškos druskos tiekėjas visą laiką laimėdavo viešojo pirkimo konkursus. Ir paskutinį galiojantį susitarimą, ateinantį iš ankstesnių metų, mes irgi turime su tuo pačiu tiekėju, kuris irgi veždavo baltarusišką druską. Sezoną mes pradėjome su sandėliais, pilnais baltarusiškos druskos, tačiau šiuo metu turime kitas sutartis, kur vežame iš kitų tiekėjų“, – pasakojo jis.
„Turime sutartį su tiekėju, kuris planuoja vežti druską iš Vokietijos. Šiuo metu ieškome kitų alternatyvių šaltinių. Kiek man žinoma, šiuo metu yra tyrinėjamas Afrikos žemynas. Iš ten jau užsakyti pirmieji laivai keliauja į Lietuvą“, – teigė R. Rutėnas.
Jis paaiškino, kodėl ėmė ieškoti kitų tiekėjų ir nustojo gauti druską iš Baltarusijos.
„Ir mes patys matome riziką, kad tiekimas iš Baltarusijos gali būti nestabilus dėl įvedamų sankcijų. Druskai tiesiogiai sankcijų nėra, bet yra sankcijos bendrai žaliavos gamintojų, yra sankcijos dėl logistikos, pervežimo, gali būti ribojimai dėl finansinių atsiskaitymų. Mes tas rizikas matome ir tiekėjas, kuris veždavo druską iš Baltarusijos, jis irgi turbūt mato. Jis pats ieško alternatyvų, ir mes ieškome alternatyvų šią svarbią mums medžiagą nusipirkti“, – tikino R. Rutėnas.
E. Ovčarenko / BNS nuotr.
AB „Kelių priežiūra“ vadovas nuramino: druskos, nors ji nebus vežama ir Baltarusijos, šiai žiemai tikrai užteks.
Matome riziką, kad tiekimas iš Baltarusijos gali būti nestabilus dėl įvedamų sankcijų.
„Pagal mūsų turimas sutartis, tikrai užteks. Sandėliai yra pilni. Mes sezoną pradėjome su pilnais sandėliais, jie nuolatos papildomi. Virš 50 tūkst. tonų – tiek buvo sandėliuose užkrauta prieš sezoną. Ir turime galiojančias sutartis. Jei nebus strigimų logistikos grandinėje, turėtų būti viskas gerai“, – šnekėjo R. Rutėnas.
„Baltarusiška druska nevažiuoja ne tik į Lietuvą – ji nevažiuoja ir į Europos rinką. Druskos trūkumas šiek tiek sutrikdo visą tiekimo grandinę ir iš kitų šaltinių. Kiek mums žinoma, druskos kaina visoje Europoje yra pakilusi ir jos tiesiog trūksta. Dėl to tas tiekimas gal nėra toks sklandus, kaip buvome įpratę“, – sakė jis.
„Druska iš kitų šaltinių visą laiką būdavo brangesnė. Tiek, kiek pastaruoju metu mes vykdydavome konkursų, tai vokiška ar kitos druskos būdavo tikrai brangesnės. Šiuo metu, kai rinkoje yra strigimai su baltarusiška druska, kaina yra dar labiau paaugusi. Šio sezono druskos kaina yra tikrai ženkliai didesnė“, – pripažino R. Rutėnas.
„Mes galvojame, kad mūsų pagrindinė funkcija yra užtikrinti, kad keliai būtų saugūs. Žiūrime į tai, kad turėtume medžiagos ir kad tos medžiagos netrūktų ant kelių. O kiek kainuos, skaičiuosime sezono pabaigoje. Mes visų pirma užsiimame ūkinėmis operacijomis, mūsų darbas yra užtikrinti kelių saugumą“, – atviravo pašnekovas.
Naujausi komentarai