Pereiti į pagrindinį turinį

Kiaušinių kainų tyrimas ir akcijų apžvalga: 2020 metų Velykos – kuklios

2020-04-09 07:31
DMN inf.

Gyvename įdomiu laikotarpiu – kiekvienas mūsų patiria vienus ar kitus apribojimus, daugeliui sumažėjo pajamos. Todėl nuspręsta pasižiūrėti, kaip didieji prekybos tinklai mus palaiko prieš didžiausią pavasario šventę – Velykas.

Verta pradėti nuo strateginės prekės – kiaušinių. Kuriame tinkle geriausios kainos ir kaip jos kito per pastaruosius metus?

Pigiausius rudus M kategorijos kiaušinius jau antrus metus iš eilės parduoda „Norfa“, bet 12 centų brangiau nei praeitais metais.

Pigiausius rudus L kategorijos kiaušinius parduoda vėlgi „Norfa“, 3 centais pigiau nei praeitais metais.

Pigiausius baltus M kategorijos kiaušinius parduoda „Norfa“ ir „Lidl“. Tai yra tokia pati kaina kaip praeitais metais.

Iš esmės galima pasakyti, kad kiaušinių kaina stipriai nepasikeitė, tačiau matosi, kad „Maxima“, „Iki“, „Rimi“ nusprendė nesiūlyti savo pirkėjams geresnių kainų. Kas yra to priežastis – neaišku – gal nusprendė, kad pirkėjai ir taip pas juos eis, gal trūksta pelno – kas žino. Bet kokiu atveju kiaušinių kainų lyderiai – „Norfa“ ir „Lidl“ – tinklai, kurie konkuruoja dėl pirkėjo.

Ši prielaida pasirodė įdomi, todėl nuspręsta palyginti pagrindinius leidinius, išleistus prieš Velykas dabar ir 2019 metais (2019 metais Velykos buvo balandžio 21-22 d.) – palyginta, kiek leidiniuose buvo puslapių ir kaininių pasiūlymų (ne prekių, o kainų ar nuolaidų – po kaina ar nuolaida gali būti keletas prekių). Pastebėta nuostabių atradimų ir greičiausiai vėl bus matoma naujų iššūkių ieškotojų darbo rinkoje iš didžiųjų prekybos tinklų komercijos ir marketingo skyrių.

„Maximos“ tinklo prieššventinis leidinys susitraukė nuo 20 iki 8 puslapių – daugiau nei dvigubai. Kaininių pasiūlymų sumažėjo nuo 210 iki 105 – 50 procentų.

Prekybos tinklo „Iki“ puslapių kiekis sumažėjo nuo 24 iki 20, kaininių pasiūlymų nuo 236 iki 136 – 42 procentais.

Prekybos tinklo „Rimi“ leidinys sumažėjo nuo 24 iki 16 puslapių, kaininių pasiūlymų nuo 252 iki 194 – 23 procentais.

Prekybos tinklas „Norfa“ išlaikė tokios pačios apimties leidinį – 40 puslapių, o kaininių pasiūlymų kiekis mažėjo nežymiai – nuo 168 iki 150 – 10 procentų.

Prekybos tinklas „Lidl“ didino leidinio apimtį nuo 48 iki 56 puslapių. Kainų pasiūlymų kiekis padidėjo nuo 227 iki 236 – 4 procentais.

Žinant Lietuvos pirkėjų poreikį rinktis akcines prekes (virš 40 procentų nuperkamų prekių yra akcinės), kai kurių tinklų noras sumažinti akcijų kiekius ir uždirbti daugiau, atsilieps pirkėjų netekimu. O turint galvoje, kad pirkėjai mažina lankomų parduotuvių skaičių, galimi ir lojalumo pokyčiai – kai pagrindinio apsipirkimo vieta bus pasirinktas kitas tinklas.

Daugiau apie „nuolaidų“ kainodarą galite skaityti čia.

Taip, akcijų mažinimas labai gražiai maskuojamas socialine atsakomybe: „Pastaruoju metu mažiau komunikavome apie akcijas mūsų tinkle, nes laikėmės Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) rekomendacijų nedidinti klientų srautų parduotuvėse. Tuo metu diegėme savo saugos priemonių paketą, pradėjome reguliuoti klientų srautus. Šiuo metu vykdome visus Sveikatos apsaugos ministerijos ir Visuomenės sveikatos centro nurodymus dėl saugumo, turime aiškias taisykles, kaip reguliuoti klientų srautus parduotuvėse, todėl ketiname aktyvinti ir kainų komunikaciją. Įvairių akcijų mūsų tinklo parduotuvėse buvo ir iki šiol, tačiau apie jas aktyviai nesiskelbėme.“

Tuo pačiu pripažįstant, kad srautai mažėja: „Kaip pastebi „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė, praėjusią savaitę, kai buvo paskelbtas karantinas, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pirkėjų skaičius parduotuvėse sumažėjo trečdaliu (34 proc.), o pirkinių krepšelis išaugo 53 proc.“

Nesigilinant į tinklų atstovų spaudai reveransus, galima pasakyti paprastai: SAM neprašė mažiau prekių pardavinėti žemesnėmis kainomis, jie prašė reguliuoti srautus.

Visi didieji tinklai laikosi SAM rekomendacijų – imasi priemonių darbuotojų ir pirkėjų saugumui – kaukės, skydeliai, dezinfekavimo skysčiai, atstumų žymėjimas ir srautų reguliavimas. Tik vieni tinklai nusprendė, kad jų pirkėjams reikia mažiau kaininių pasiūlymų ir jie gali pirkti brangiau, o kiti paliko viską kaip buvo. Tikėtina, kad pirkėjai patys įvertins tokius veiksmus ir priims savo sprendimus.

Portalas „Pricer.lt“ kainas užfiksavo 2020 metų balandžio 7 dieną Lietuvos prekybos centruose „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“ bei „Barbora“ ir „Rimi“ el. parduotuvėse .

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų