- Valdas Pryšmantas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Konteinerių su kroviniais gabenimas iš Kinijos į Lietuvą laivais pastaruoju metu atpigo, tuo metu vežimas traukiniais pabrango, pastebi logistikos verslo atstovai.
Jūrinio 40 pėdų konteinerio gabenimas laivu iš pagrindinių Kinijos uostų į Klaipėdą balandį kainavo 11,5 tūkst. JAV dolerių, o šiuo metu – apie 10,4 tūkst. dolerių, sako logistikos bendrovės „Onzė“ direktorė Rasa Mišelinskė.
„Gegužę kaina sumažėjo iki 9850 dolerių, o šiandien ji yra iki 10,4 tūkst. JAV dolerių. Kainos banguoja: mėnesio pradžioje pakyla, o mėnesio gale leidžiasi kaina. Ji, atrodo, stabilizavosi“, – BNS sakė R. Mišelinskė.
Anot jos, tokio pat konteinerio gabenimo šiuo maršrutu kainų pikas buvo pasiektas pernai rudenį, kai paslauga kainavo apie 16 tūkst. JAV dolerių, o jų mažėjimas stebimas nuo šių metų pradžios.
R. Mišelinskė negalėjo įvardyti kainų mažėjimo priežasties – pasak jos, laivybos linijos informacijos apie įkainius neteikia.
Kainos banguoja: mėnesio pradžioje pakyla, o mėnesio gale leidžiasi kaina. Ji, atrodo, stabilizavosi.
„Kodėl tos kainos tokios, laivybos linijos nekomentuoja“, – sakė logistikos bendrovės vadovė.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika mano, kad kainų mažėjimas yra laikinas, jos vėl ims augti rudenį, kai verslas padidins užsakymus kalėdinei prekybai.
„Šiek tiek atpigo tikriausiai dėl to, kad yra tam tikras sezoniškumas, bet nėra garantuota, jog toks kainų lygis išsilaikys ilgai, atpigimas – laikinas. Dabar dar neprasidėjęs kalėdinių prekių vežimas, daug žmonių atostogauja, kai kurios įmonės dėl atostogų net užsidaro ar veikia tik dalinai. Gali būti, kad artėjant rudeniui pervežimų paklausa išaugs, o tada kils ir kainos“, – BNS sakė V. Šileika.
Klaipėdos uoste per penkis šių metų mėnesius perkrauta 404,3 tūkst. sąlyginių konteinerių (TEU) – 63,5 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu.
Asociacijos prezidentas augančios jų krovos nesieja su atpigusiu jų gabenimu: „Nemanyčiau, kad tai turėtų būti faktorius“.
Tuo metu vieno konteinerio vežimas geležinkeliais iš Kinijos iki Lietuvos per birželį pabrango 3 tūkst. JAV dolerių.
„Skaičiuojant nuo pardavėjo atidavimo Kinijoje iki pirkėjo pasiėmimo Vilniuje birželį kaina buvo apie 10,4 tūkst., šiandien – apie 13,4 tūkst. JAV dolerių. Situacija yra tokia, kad konteinerio atgabenimas geležinkeliu kainuoja 2-3 tūkst. dolerių daugiau nei jūra“, – BNS sakė R. Mišelinskė.
Geležinkeliu iš Kinijos gabenamų konteinerių Lietuvos užsakovai vyksta atsiimti į Lenkijoje esantį Malaševičės terminalą, kur stabteli į Lenkiją važiuojantis traukinys: Kinija pernai rudenį sustabdė traukinių reisus tiesiogiai į Lietuvą.
„Traukiniai iš Kinijos į Lietuvą neužsuka nuo praėjusių metų rudens, kai tarp šalių kilo įtampa, jie dabar stoja Malaševičėje, Lenkijoje, o iš ten tenka parsivežti kelių transportu“, – kalbėjo R. Mišelinskė.
Jos manymu, paslauga, tikėtina, brangsta dėl augančios rizikos, nes maršrutas driekiasi per Rusiją ir Baltarusiją, taip pat vis dar jaučiamos koronaviruso apribojimų pasekmės.
„Tikslių priežasčių nežinome, tačiau gali būti, kad kaina auga dėl didėjančios rizikos, nes traukiniai važiuoja per Rusiją ir Baltarusiją. Tikėtina, kad kaina didėja dėl spūsčių pasienyje, susikaupusių krovinių dėl Covid-19 apribojimų – vis dar jaučiasi karantino pasekmės Šanchajuje, taip pat – dėl padažnėjusių traukinių išvykimų“, – teigė R. Mišelinskė.
Lietuvos logistikos asociacijos prezidento Antano Šimelio nuomone, paslaugos brangimui įtakos galėjo padaryti linijos apkrovimas, nes pritaikius Vakarų sankcijas Rusijai padaugėjo į ją geležinkeliu iš Azijos vežamų krovinių.
„Toje grandinėje nėra daug konkurencijos, matyt, tai pačių operatorių strateginiai žingsniai. Be to, kiek man žinoma, ši linija ta kryptimi yra gana apkrauta, dėl srauto tarp Kinijos ir Rusijos, krovinių iš Azijos į Rusiją dėl tarptautinių sankcijų negalima vežti per Europos uostus. Turbūt visa tai daro įtakos pervežimams ir jų kaštais, bet tai tik mano nuomonė, prielaida be tikslios informacijos“, – BNS sakė A. Šimelis.
5-asis ES sankcijų paketas nuo balandžio uždraudė laivams su Rusijos vėliava įplaukti į Europos Sąjungos uostus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...