Kainų kilimo bumas po truputį slūgsta. Statistikos departamentas pranešė, kad kovo mėnesį, palyginti su vasariu, Lietuvoje užfiksuota nulinė infliacija.
2009 m. kovo mėn. kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 0,8 proc. pabrangę alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai, 0,6 proc. – drabužiai ir avalynė, 0,9 proc. – ryšių grupės prekės ir paslaugos ir 0,2 proc. atpigę maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 0,4 – būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro, 0,3 proc. – transporto grupių prekės ir paslaugos.
Labiausiai – 1,7 proc. – kovo mėnesį brango cigaretės, nes joms pradėtas taikyti didesnis akcizo tarifas.
Drabužių ir avalynės grupės kainų pokytį lėmė naujos pavasario sezono kolekcijos, kurių avalynė brango 1,2 proc., drabužiai – 0,4 proc. Be to, avalynės taisymo paslaugos pabrango 0,7 proc., drabužių valymo, taisymo ir nuomos paslaugos – 0,4 proc.
Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų kainų pokyčiui turėjo 1,9 procento atpigusi kiauliena, 1,2 proc. – daržovės ir bulvės, 13,5 proc. – vynuogės, 1,5 proc. – mėsos faršas, 4,9 proc. – obuoliai, 0,3 proc. – pienas ir jo produktai, sūris, kiaušiniai, 0,9 proc. – paukštiena, 1 proc. – kava, 0,8 proc. – šviežios ir šaldytos žuvys. Šokoladas ir kiti konditerijos gaminiai pabrango 2,6 proc., bananai – 6,6 proc., citrusų vaisiai – 2,5 proc., makaronai – 3,2 proc., gaivieji gėrimai - 0,9 proc.
Statistikos duomenimis, kovą 4,6 proc. sumažėjo būsto nuomos mokesčiai, 3,1 proc. atpigęs kietasis kuras, 4,9 proc. – suskystintos dujos maistui gaminti, 1,7 – būsto priežiūros ir remonto paslaugos, 0,7 – būsto priežiūros ir remonto medžiagos. Karštas vanduo ir centralizuotai tiekiama šiluma pabrango 1 proc.
Be to, 5,1 proc. atpigo dyzeliniai degalai, 3,5 proc. – suskystintos automobilinės dujos, 0,7 proc. – asmeninių transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto paslaugos. Benzinas pabrango 0,8 proc., vietinio keleivinio automobilių transporto paslaugos – 1,1 proc.
Vis dėlto šių metų kovą kainos buvo 7,7 proc didesnės nei prieš metus. Metinės infliacijos lygį daugiausia lėmė 21 proc. per dvylika mėnesių pabrangusios būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos, 7,2 proc. – maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, 20,4 proc. – sveikatos priežiūros grupės prekės ir paslaugos, 11,8 pro. – alkoholiniai gėrimai ir tabako gaminiai. 6,2 proc. atpigo drabužiai ir avalynė.
Naujausi komentarai