Pereiti į pagrindinį turinį

Krantinės tapo konfliktų priežastimi

2008-10-22 09:00
Krantinės tapo konfliktų priežastimi
Krantinės tapo konfliktų priežastimi / Nerijaus Jankausko nuotr. Naudingumas: Mažųjų laivų savininkų asociacija teigia, jog brangia mediena apkaltos krantinės nepritaikytos laivams švartuotis.

Mažųjų laivų savininkai teigia, jog naujai rekonstruojamos Danės upės krantinės gražios, bet netinkamos laivams švartuoti. Jie spėja, jog per keletą metų bangų mėtomi laivai sugadins brangią medieną.

Netinkamos laivams

Krantinių rekonstrukcija turėtų būti baigta kitų metų pavasarį. Šiuo metu įkalti geležiniai poliai, krantinė apkalama medžiu. Rekonstrukcijai bus sunaudota medienos už 3,4 milijono litų.

„Danės upėje mažuosius laivus blaško bangos, srovės. Jie trankosi į krantinę. Kaip manote, kas liks iš medinės krantinės, kai ją prispaus 50 tonų laivas?“ – klausė Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos „Pajūrio laivai“ prezidentas Algirdas Valentinas. Jis tvirtino, jog būtent tiek ir sveria jų asociacijos narių laivai, o ilgis gali siekti iki 22 metrų. „Danės krantinėje stovėdami tokie laivai tikrai sudaužys krantinių apdailą, o iš mūsų reikalaus tūkstantinės žalos atlyginimo“, – prognozavo A.Valentinas.

Asociacijos prezidentas savo nuomonę dėl krantinių rekonstrukcijos reiškė nuo projekto svarstymo pradžios. „Jau prieš metus sakėme, kad tos krantinės bus netinkamos laivams švartuoti, bet mūsų nuomonės girdėti niekas nenorėjo. Jos gražios, bet nefunkcionalios“, – mano A.Valentinas. Jo nuomone, prie medinių krantinių reikėtų tvirtinti kokias nors gumines atramas. A.Valentinas teigė, jog tik tuomet laivai galėtų švartuotis prie naujų krantinių.

Pašnekovą piktino tai, jog savivaldybė nepasitarusi su krantinių naudotojais priėmė sprendimus. „Mūsų valdžia atitrūkusi nuo realaus gyvenimo. Nė karto nešvartavę laivo žmonės sprendžia, kokios turi būti krantinės“, – išsakė savo nuomonę A.Valentinas.
Mažųjų laivų savininkų asociacija tvirtino, jog krantinės ne tik nepatogios švartuotis, bet ir nesaugios, nes audringi rudeniniai vėjai daužo laivus tiesiai į krantinę. „Danės upės krantinės, kaip parodė mūsų ilgametė patirtis, audrų metu laivų stovėjimui yra pavojingos, nes vyrauja stiprios srovės, didelis bangavimas, dėl to nelaiko švartavimosi lynai, lūžta knechtai“, – ne viename rašte savivaldybei savo nuomonę išsakė A.Valentinas.

Neranda ramaus užutėkio

Kitos vietos švartuotis laivai, kurie užsiima vandens turizmu ir pramogine žvejyba, plukdo keleivius į Smiltynę, neturi.

Užvakar miesto meras Rimantas Taraškevičius susitiko su Mažųjų laivų savininkų asociacijos atstovu A.Valentinu, miesto savivaldybės ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto atstovais. Delegacija problemas aptarė šalia Danės upės krantinių.

"Savo akimis matėme, kad esant audringam orui laivai blaškomi, todėl per žiemą jiems reikia surati kitą stovėjimo vietą",– teigė meras. Šią žiemą asociacijos narių laivai bus švartuojami Pilies uoste prie muziejaus pusės. Jiems bus skirta šimtas metrų krantinės. "Ateityje būtinai reikės spręsti šią problemą. Jau galvojame, kad 31 laivą turinčiai asociacijai galėtume skirti buvusioje "Laivitės" teritorijoje esantį užutėkį",– kalbėjo R.Taraškevičius.

Konkrečius sprendimus dėl vietos mažiesiems laivams miesto valdžia ketina apsvarstyti lapkričio pradžioje, kai bus Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos posėdis.

Nesutiko su priekaištais

Valdžios atstovai ir specialistai mano, jog mažųjų laivų savininkų priekaištai yra nepagrįsti.

„Krantinės tikrai tvirtos bei funkcionalios ir prie jų galės švartuotis mažieji laivai. Laikas parodys, ar jos atlaikys“, – prieštaravo A.Valentino žodžiams Klaipėdos savivaldybės Jūrinių ir vidaus vandenų komisijos pirmininkas Benediktas Petrauskas.

Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos viršininko pavaduotojas Jonas Lukša tvirtino, jog mediena, kuria apkaltos krantinės, tikrai atlaikys galimą laivų spaudimą. „Tačiau laivų savininkai taip pat turi laikytis saugaus švartavimosi taisyklių. Juk ir gelžbetonines prieplaukas sudaužo“,– sakė J.Lukša. Jis teigė, jog ne visi laivai yra tvarkingi ir turi borto amortizatorius, vadinamuosius „krancus“. „Metaliniai laivai besitrindami į krantinę tikrai ją pažeis, todėl savininkai turi turėti saugaus švartavimosi įrangą“,– kalbėjo J.Lukša. Pilies uosto kapitonas Kastytis Bartusevičius pritarė šiai nuomonei. „Danės upėje besišvartuojančių laivų borto amortizatoriai susidėvėję, kai kurie pasikabinę tik padangas“,– teigė K.Bartusevičius.

Mažųjų laivų savininkų asociacijos atstovas A.Valentinas paprieštaravo nuomonei, kad visi laivai turi borto amortizatorius, bet didelio svorio spaudimo apdaila neatlaikys. Prie krantinių jokių borto amortizatorių pagal projektą nenumatyta.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų