Pereiti į pagrindinį turinį

Latviams "flyLAL" vieta per brangi

Latviams "flyLAL" vieta per brangi
Latviams "flyLAL" vieta per brangi / Roko Medonio nuotr. Oro linijų bendrovės

Oro bendrovei "flyLAL-Lithuanian Airlines" nutraukus skrydžius dalį jos keleivių perima konkurentė Latvijos "airBaltic". Tačiau lietuvių vietos Vilniuje užimti latviai neketina, nes tai esą būtų nuostolinga.

Nuėjo pas konkurentus

Civilinės aviacijos administracijai (CAA) sustabdžius "flyLAL" skrydžių licencijos galiojimą, ši nutraukė visus skrydžius, o keleivius paliko likimo valiai. Daugeliui jų teko kreiptis į kitas oro bendroves. Bene daugiausia žmonių plūdo ir į "flyLAL" konkurentės – Latvijos bendrovės "airBaltic" biurą.

"Pirmųjų keleivių skambučių sulaukėme dar penktadienį. Tačiau buvo ir tokių keleivių, kurie apie nutrauktą "flyLAL" veiklą sužinojo tik atvykę į oro uostą. Prie mūsų biuro nuo šeštadienio driekiasi keleivių eilės, žmonės stengėsi surasti alternatyvas atšauktiems skrydžiams. Bilietų pardavimas kasose per šias dienas išaugo daugiau nei tris kartus. Suprantame padėties rimtumą ir visiems stengiamės padėti", – pasakojo "airBaltic" viceprezidentas ir Lietuvos filialo vadovas Tadas Vizgirda.

Daugiausia keleivių pageidauja skristi į Amsterdamą, Londoną ir Milaną.

Vilnius per brangus

Pasitraukus vienai didžiausių konkurenčių, neseniai dalį skrydžių iš Vilniaus nutraukusi "airBaltic" žada peržiūrėti savo sprendimus. Gali būti, kad latvių bendrovė atnaujins kai kuriuos skrydžius iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) ar paleis kelis papildomus lėktuvus populiariausiais maršrutais.

Tačiau kol kas mesti daugiau pajėgų į TVOU ir užimti konkurentų turėtų pozicijų bendrovė neketina. Tai esą jai per brangu.

"Vilniaus oro uosto teikiamos paslaugos vienos brangiausių Europoje. Esant dabartinei padėčiai "airBaltic" nemato galimybių aktyvinti savo veiklą TVOU. Tačiau mes atidžiai stebėsime padėtį ir jai pagerėjus, svarstysime, ar plėsti savo veiklą Vilniuje. Toks sprendimas galėtų būti priimtas greičiau, jei oro uostas sumažintų teikiamų paslaugų įkainius", – dienraščiui atvirai dėstė "airBaltic" prezidentas Bertoltas Flickas.

Keleiviams – nuostoliai

"flyLAL" savo interneto svetainėje pagaliau paskelbė telefono numerį, kuriuo teikiama informacija dėl bilietų ir galimybės susigrąžinti už juos sumokėtus pinigus. Skrydžius nutraukusiai įmonei pavyko susitarti su Nyderlandų skrydžių bendrove KLM dėl specialių sąlygų "flyLAL" bilietus turintiems keleiviams. Jiems sudaroma galimybė iki sausio pabaigos už mažesnę kainą – 40 eurų (138 litų) plius mokesčiai į vieną pusę – įsigyti bilietus kelionei iš Rygos, Talino ar Varšuvos į Amsterdamą ir atgal.

Šią savaitę su "flyLAL" turėjo skristi apie 1700 keleivių, dauguma jų – iš Lietuvos. Įmonės duomenimis, iš viso apie 11 tūkst. keleivių įsigijo maždaug 17 tūkst. bilietų į dabar jau atšauktus skrydžius. Oro uoste esančiame "flyLAL" biure esą galima užpildyti pretenziją arba gauti jos pavyzdį.

Tačiau nepatenkinti "flyLAL" keleiviai, pritrūkę informacijos apie bilietų grąžinimą ir galimas kompensacijas, jau subūrė grupę.

Išeitis – bankrotas

Susisiekimo ministerija žada tarpininkauti tarp "flyLAL" ir jos klientų atstovų. "Bandysime tarpininkauti ir prašyti "flyLAL", kad ji maksimaliai pagelbėtų savo keleiviams, nes mes neturime nei lėktuvų, nei pilotų. Esame pasiruošę prisidėti, kuo galime", – BNS sakė susisiekimo viceministras Arūnas Štaras.

Tačiau vakar paaiškėjo, kad oro bendrovė rengia dokumentus teismui, kad būtų iškelta bankroto byla.

"Akcininkų sprendimo dėl bankroto paskelbimo kol kas nėra, tačiau jis gali būti priimtas bet kuriuo metu", – sakė A.Štaras. Anot jo, bankroto procedūrą ketina inicijuoti įmonės administracija.

"flyLAL" skolos, nepadengtos turtu, siekia apie 90 mln. litų.

"flyLAL" vadovas Vytautas Kaikaris susitikime su susisiekimo ministru Eligijumi Masiuliu pareiškė nesitikintis stebuklo. Esą įmonės bankroto dokumentai jau parengti, bankroto procedūra veikiausiai prasidės artimiausiomis dienomis.

Įmonė negali garantuoti, kad bankroto procedūra leis bent daliai keleivių atsiimti sumokėtus pinigus. Anot V.Kaikario, tai būtų įmanoma nebent tokiu atveju, jei būtų laimėtas teismas prieš konkurentę "airBaltic" – "flyLAL" reikalauja iš jos priteisti apie 200 mln. litų.

Ministras E.Masiulis teigė dar nenusprendęs, ar kreiptis į specialiąsias tarnybas dėl pastarųjų kelerių metų "flyLAL" veiklos. Tačiau toks sprendimas gali būti priimtas jau artimiausiomis dienomis.

"flyLAL" akcininkų atstovas Gediminas Žiemelis į susitikimą su ministru neatvyko.

Tiesa, "flyLAL" vardas neturėtų visiškai išnykti iš Lietuvos. Toliau užsakomųjų skrydžių veiklą planuoja tęsti tų pačių akcininkų valdoma "flyLAL Charters". Tačiau perimti nuostolingų reguliariųjų skrydžių ji neketina. Bendrovė "flyLAL Charters" bendradarbiauja su dviem didžiausiais Lietuvos kelionių organizatoriais – "Tez Tour" ir "Novaturu".

Įkainių nenurėš

"flyLAL" nutraukus veiklą nukentės ir oro uostas, kuris prarado vieną didžiausių vežėjų. Skrydžių bendrovė perveždavo apie penktadalį visų keleivių TVOU. Tačiau oro uostas nesibaimina, kad nelikus "flyLAL" atsiras neužpildyta niša, ir įkainių mažinti, kaip tikisi latviai, neketina.

"Negerai, kad "flyLAL-Lithuanian airlines" nebegali skraidinti. Kuo mažiau keleivių, tuo mažiau pelno ir oro uostui. Bet ji nebuvo didžiausias vežėjas mūsų oro uote. Apie 31 proc. visų pervežtų keleivių atiteko "airBaltic", "flyLAL-Lithuanian airlines" pervežė apie 24, o dar apie 12 proc. – "flyLAL Charters". TVOU be "flyLAL" nepražus. Dėl įkainių mažinimo deramės su keliomis bendrovėmis, tačiau kol kas to daryti neketiname", – sakė TVOU atstovas spaudai ir ryšiams su visuomene Arūnas Marcinkevičius.

Jis tikino, kad būtų galima mažinti įkainius, oro uostui turėtų padėti Susisiekimo ministerija, mat pats TVOU esą negauna pakankamai pelno, kad galėtų visiems vežėjams padaryti nuolaidų.

Komentarai


Alma Stanulionienė, kelionių agentūros "AAA Wrislit" generalinė direktorė

Ne laiku ir nelabai civilizuotai iš oro bendrovės buvo atimta licencija. Apie "flyLAL" finansinius sunkumus buvo žinoma jau prieš porą mėnesių. Įvertinusi tai Civilinės aviacijos administracija galėjo viešai paskelbti konkrečią datą, kada bus atimta oro vežėjo veiklos licencija, apie tai pranešti prieš mėnesį arba bent jau porą savaičių, kad žmonės galėtų pasiruošti, pakeisti bilietus, suplanuoti keliones. Tačiau viskas buvo padaryta per vieną naktį. Žmonės liko apgauti.

Klientams, iš mūsų pirkusiems keliones ir užstrigusiems užsienyje, padėsime sugrįžti. Agentūros darbuotojai užsakys naujus bilietus atgal į Lietuvą. Už nieką mokėti nereikės. Maršrutą pakeisime ir planuojantiems išvykti.

Pirkusiems tik lėktuvų bilietus, deja, teks mokėti už naujus. Už tuos, kurie nori grįžti namo ir neturi pinigų, sumokėsime mes, bet vėliau pinigus teks grąžinti. Norintiems išvykti iš Lietuvos taip pat reikės pirkti kitus bilietus.

Savo klientams siūlome jų vardu pateikti pretenziją "flyLAL". Kai tik atgausime pinigus, grąžinsime juos klientams. Dabar to padaryti negalime, nes jie jau "flyLAL" kišenėje.


Kęstutis Auryla, Civilinės aviacijos administracijos direktorius

Keleiviai įsigiję "flyLAL-Lithuanian Airlines" skrydžių bilietus turėtų bendrovei ir mums paštu atsiųsti pretenziją. Prie jos reikėtų pridėti patį bilietą ar pirkimą įrodantį dokumentą ir tapatybę liudijančio dokumento kopiją. Daugiau kol kas nieko negalime pasiūlyti. Reikia laukti.

"flyLAL-Lithuanian Airlines" dar nėra bankrutavusi, taigi ji privalo elgtis pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentus. Tai reiškia, kad už savo iniciatyva atšauktus skrydžius bendrovė privalo grąžinti keleiviams pinigus ir kompensuoti patirtus nepatogumus. Yra nemaža tikimybė, kad visi keleiviai atgaus pinigus, tačiau gali tekti palaukti įmonės bankroto. Tada su kreditoriais (šiuo atveju pretenzijas pateikusiais klientais – red. past.) atsiskaitinės teismo paskirtas bankroto administratorius.


Faktai ir skaičiai

"airBaltic" pernai gruodį Vilniuje aptarnavo 37,8 tūkst. keleivių – 34,3 proc. visų tą mėnesį pagrindiniame šalies oro uoste priimtų ir išleistų keleivių (110,2 tūkst.).

"flyLAL-Lithuanian Airlines" ir užsakomuosius skrydžius vykdanti "flyLAL Charters" 2008-ųjų gruodį aptarnavo 35,9 proc. TVOU keleivių.


Nėra kam skraidinti Prezidento

Veiklą sustabdžiusi skrydžių bendrovė "flyLAL-Lithuanian Airlines", pernai tapusi oficialia Prezidento Valdo Adamkaus vežėja, netrukus neteks šios sutarties.

Prezidentūros kancleris Giedrius Krasauskas patvirtino, kad artimiausiomis dienomis sutartis su "flyLAL" bus nutraukta: "Sutartį artimiausiu metu nutrauksime ir skelbsime naują viešąjį tarptautinį konkursą. Tačiau paprastai toks pirkimas užtrunka apie porą mėnesių, todėl tikriausiai kiekvienam Prezidento vizitui skraidinimo paslauga bus perkama atskirai."

Latvijos nacionalinė skrydžių bendrovė "airBaltic" pareiškė esanti pasirengusi dalyvauti Lietuvos Prezidento oficialios vežėjos konkurse.

Šaltinis: BNS

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų