- Vaidotas Beniušis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys svarsto kartu kreiptis į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą dėl planų įpareigoti vežėjus grąžinti vilkikus į registracijos šalį kas aštuonias savaites, patvirtino Vyriausybės atstovai.
Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius BNS patvirtino, kad dėl galimo skundo jau prasidėjo pasirengiamieji darbai.
„Ne tik rimtai svarstome tokią galimybę, bet jau pradėjome parengiamuosius darbus, vertiname kreipimosi apimtį“, – BNS atsiųstame komentare sakė ministras.
„Manau, kad teismo išaiškinimas padės apginti ne tik Lietuvos ir mūsų vežėjų interesus. Jis bus taip pat naudingas ir visai Europai, nes Mobilumo paketo nuostatos ne tik pažeidžia bendros rinkos principus, bet ir neatitinka didelių aplinkosauginių ambicijų“, – pridūrė J. Narkevičius.
Apie Rytų Europos šalių iniciatyvą praeitą savaitę pirmiausia pranešė naujienų agentūra „Reuters“.
Vežėjų veiklą griežtinančiam Mobilumo paketui dauguma valstybių narių pritarė gruodžio mėnesį. Dėl jo dar bus rengiamas balsavimas Europos Parlamente.
BNS šaltinių Europos Parlamente teigimu, balsavimo data dar nenustatyta, bet jis turėtų vykti „ne anksčiau kaip gegužę“.
Lietuvos nuolatinio atstovo ES pavaduotojas Simonas Šatūnas sakė, kad galutinis sprendimas dėl skundo teismui turbūt bus priimtas po Europos Parlamento balsavimo.
„Taip, Briuselyje apie tai aktyviai diskutuojama. Galutiniai kolektyviniai sprendimai greičiausiai bus priimti po to, kai Europos Parlamentas galutinai priims šį teisės aktų paketą“, – teigė diplomatas.
BNS šaltinių teigimu, be Lietuvos, naujosioms taisyklėms prieštarauja dar aštuonios šalys – Latvija, Estija, Lenkija, Rumunija, Bulgarija, Vengrija, Kipras ir Malta. Jų nepakanka blokuoti sprendimą.
Lietuvos ir kitų periferijos šalių verslininkai ir vyriausybės sako, kad griežtesnėmis taisyklėmis vežėjams Vakarų europiečiai siekia juos išstumti iš rinkos.
Kritikai teigia, kad vilkikų privalomas grąžinimas padidins taršą keliuose ir taip trukdys kovoti su klimato kaita.
Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad privalomas vilkikų grąžinimas padės kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, kai bendrovės, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.
Vakarų europiečiai teigia, kad taisyklių griežtinimas užkirs kelią nesąžiningai konkurencijai pigia Rytų Europos darbo jėga ir mažesniais mokesčiais bei pagerins darbuotojų padėtį.
Priėmus naujas taisykles, per pusantrų metų valstybės narės turėtų jas perkelti į nacionalinę teisę.
Europos Komisija taip pat dar turėtų pateikti poveikio aplinkai vertinimą.
„Esame dėkingi Europos Komisijai, kuri išgirdo mūsų nuogąstavimus, ir dar praėjusį gruodį pažadėjo imtis atlikti vilkiko grąžinimo reikalavimo poveikio vertinimą ES vidaus rinkos funkcionalumui. Tikimės išsamaus vertinimo proceso ir pasiruošę teikti reikalingą informaciją šiam tyrimui“, – sakė S. Šatūnas.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ teigia, kad dėl Mobilumo paketo Lietuvos transporto sektorius patirs didžiulius praradimus, kurie labiausiai paveiks smulkias įmones, be darbo liks beveik 35 tūkst. sektoriuje dirbančių asmenų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą1
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą6
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...