Lietuvių akylai sekamos derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams – be rezultatų

Europos Sąjungos institucijos antradienio paryčiais be susitarimo baigė derybas dėl griežtesnių taisyklių vilkikų vairuotojams, kurios, Lietuvos vežėjų teigimu, galėtų išstumti juos iš rinkos.

Strasbūre dėl vadinamojo Mobilumo paketo, suskaldžiusio Rytų ir Vakarų Europą, tarėsi valstybėms narėms atstovaujančios Suomijos, Europos Komisijos ir Europos Parlamento atstovai.

„Šiąnakt ilgai derėjomės su Europos Parlamentu dėl visų trijų Mobilumo paketo I dalių. Susitarimas nerastas“, – tviteryje antradienio rytą pranešė ES pirmininkaujanti Suomija.

Derybų išvakarėse Lietuva ir dar penkios Rytų Europos šalys pareiškė, kad europarlamentarų pasiūlytas reikalavimas periodiškai grąžinti vilkikus į registracijos šalį didintų taršą ir taip trukdytų kovoti su klimato kaita, o draudimai tolimųjų reisų vairuotojams ilsėtis kabinoje būtų neproporcingi.

Lietuvos, Lenkijos, Latvijos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos susisiekimo ministrai bendrame laiške perspėjo, kad derybos „suka klaidinga kryptimi“.

Jie pareiškė, kad „siūloma taisyklė dėl vilkikų grąžinimo tiesiogiai prieštarauja (...) paslaugų teikimo laisvei, taip pat neabejotinai atves prie didesnio skaičiaus tuščių transporto priemonių reisų Europos keliais ir papildomos taršos“.

„Vilkikų grąžinimo taisyklė kartu su griežtesniu režimu tarpvalstybinei veiklai (...) kirsis su pastangomis (...) mažinti kelių transporto anglies dvideginio emisijas“, – rašoma ministrų laiške, kurio kopiją gavo BNS.

Šiąnakt ilgai derėjomės su Europos Parlamentu dėl visų trijų Mobilumo paketo I dalių. Susitarimas nerastas.

Ministrai pareiškė, kad jų šalys praras darbo vietų dėl „perdėto bei neproporcingo darbuotojų komandiravimo taisyklių taikymo“ krovinių transporto veiklai.

Ministrai taip pat tikina, kad „dėl saugių stovėjimo aikštelių mažo prieinamumo ES draudimas miegoti kabinoje faktiškai pablogins vairuotojų poilsio kokybę“.

Vakarų europiečiai teigia, kad griežtesnes taisyklės užkirs kelią piktnaudžiauti ir pagerins darbuotojų padėtį. Europarlamentarai siūlo įpareigoti įmones sudaryti tokius grafikus, kad vairuotojai grįžtų namo mažiausiai kas keturias savaites.

Tokios šalys kaip Prancūzija ir Vokietija teigia, kad Rytų europiečiai nesąžiningai konkuruoja pigia darbo jėga, ir ji prilygsta „socialiniam dempingui“.

Pasiekus kompromisą vadinamajame trialoge, kur posėdžiauja europarlamentarai, Komisija ir ES pirmininkaujanti šalis, sutarimą dar atskirais balsavimais turėtų patvirtinti Europos Parlamentas ir valstybės narės.

Pasak diplomatų, laišką paskelbusios šešios Rytų Europos šalys neturi pakankamai balsų užblokuoti sprendimo, todėl daug kas priklausys, kaip elgsis Suomijos atstovai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

katinui-

katinui- portretas
kacape, ar pats supranti ką čia prirašei?? Bera šti mulki.

Katinas

Katinas portretas
Pagaliau įvedė protingus atlyginimus tiems vairotojams kurie keliauja po vakaru europa.Senai taip reikėjo,kad pakeltu tokius atlyginimus pagarba toms šalims Voketijai,Pranuzijai,Olandijai,Belgijai.O musu vairotojai tik ir kenčia dėl tokio darbo kruvio.Tik gerbemieji nemainiokite svarbiu daliku,visu pirma tolimuju reisu vairotojai įvažioja į ta šali kurioje galioje būtent tos šalies įstatymai ir didėsnės algos.Juk stodami į ES sajungą pasyrašėt protokolus ir sutykote su sąlygomis.O nereikėjo per savo valdymo politinės veiklos korumpotos ir dar tarnauti tik milijonėrems KONSERVATOREMS gerbrti žmoniu teises,o dabar tik ir drasko subynes Europos parlamente.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių