Ekonomikos krizė paskatino aukščiausio lygio vadovus diegti inovacijas ir vadovautis nestandartiniu požiūriu. O Lietuvos verslininkai vis dar tikisi, kad sėkmė aplankys, jei darbuotojai už mažiau dirbs daugiau.
Skiria daugiausia dėmesio
Augant konkurencijai visame pasaulyje, aukščiausio lygio vadovai stengiasi užtikrinti įmonių augimą kurdami ir diegdami inovacijas versle, ieškodami naujų verslo plėtros būdų bei krypčių.
Bendrovės "PwC" atlikta apklausa, kurioje dalyvavo 246 įmonių vadovai iš Šiaurės ir Pietų Amerikos, Europos, Ramiojo vandenyno regiono ir Vidurinių Rytų šalių, parodė, kad 97 proc. vadovų inovacijas versle nurodo kaip aukščiausią prioritetą.
Skirtinguose pasaulio regionuose inovacijos nevienodai svarbios. Didžiausias inovacijų poreikis jaučiamas Ramiojo vandenyno regiono šalyse ir Šiaurės Amerikoje, kur vadovai vieningai pripažino, kad verslo inovacijoms jų įmonėse skiriama daugiausia dėmesio. Vidurio ir Rytų Europoje 18 proc. įmonių vadovų tvirtino priešingai – teigė, kad inovacijos nėra prioritetas tose rinkose, kuriose veikia jų įmonės.
Požiūris pasikeitė
Apklausa taip pat atskleidė, kad požiūris į verslo procesų efektyvumą ir inovacijų svarbą versle nuo 2009 m. reikšmingai pasikeitė.
Beveik du trečdaliai pasaulio įmonių vadovų mano, kad inovacijos ir veiklos efektyvumas yra vienodai svarbūs jų įmonių sėkmei. Daugiausia tai teigiančių verslo lyderių buvo Lotynų Amerikoje (71 proc.), o kiek mažiau – Viduriniuose Rytuose (50 proc.).
Inovacijų svarbos įvertinimas rodo, kaip pasikeitė vadovų dėmesio centras, palyginti su 2009 m. atlikta apklausa. Tuo metu didinti verslo procesų efektyvumą buvo svarbiausias tikslas, nes įmonės siekė kompensuoti dėl finansinės krizės sumažėjusias pajamas ir dėl to smukusį pelningumą. Dabar trys ketvirtadaliai įmonių vadovų mano, kad inovacijos bent jau ne mažiau svarbios nei veiklos efektyvumas.
Pas mus viskas kitaip
Lietuvos verslo lyderiai vis dar mano, kad svarbiausia verslo sėkmei yra didinti veiklos efektyvumą.
Daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustų Lietuvos įmonių vadovų teigė manantys, kad viena galimybių, kaip užtikrinti verslo plėtrą, yra kurti naujus produktus ir paslaugas, tačiau tik 9 proc. vadovų nurodė, kad inovacijos yra vienas iš trijų prioritetų jų versle ir joms ketinama skirti investicijų per ateinančius 12 mėnesių.
Net 67 proc. respondentų nurodė ketinantys per ateinančius 12 mėnesių investuoti į veiklos efektyvumo didinimą.
Anot "PwC" Konsultacijų skyriaus direktoriaus Audriaus Cesiulio, Lietuvos įmonių vadovų apklausos rezultatai atspindi vyraujančią nuomonę ir tam tikru požiūriu inertinį mąstymą, kad pagrindinį Lietuvos įmonių konkurencinį pranašumą užtikrina santykinai mažesnės veiklos sąnaudos ir gebėjimas gaminti gaminius maža savikaina.
Pasak jo, tokiai nuomonei įsitvirtinti padėjo ir finansinės krizės laikotarpis.
"Tačiau labai svarbu nepamiršti, kad ilgalaikėje perspektyvoje, augant šalies ekonomikai ir darbo užmokesčiui, šis konkurencinis pranašumas mažės, todėl būtina svarstyti apie kitus konkurencinio pranašumo šaltinius, tarp kurių vienas svarbiausių yra inovacijos. Inovacijos gali būti taikomos ne tik kuriant naujus produktus ar paslaugas, bet ir diegiant naujus verslo modelius, veiklos procesus, informacines sistemas – visa tai padėtų įmonėms sukurti unikalų ilgalaikį konkurencinį pranašumą", – sakė A.Cesiulis.
Naujausi komentarai