Lietuvoje – nauja pigių skrydžių bendrovė Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvoje – nauja pigių skrydžių bendrovė

2010-10-28 23:59
Skrydis: pigių skrydžių bendrovė "Wizz Air" ketina išjudinti Lietuvos aviacijos rinką.
Skrydis: pigių skrydžių bendrovė "Wizz Air" ketina išjudinti Lietuvos aviacijos rinką. / Bendrovės nuotr.

Pagaliau ir sostinė turės pigių skrydžių bendrovę – nuo kitų metų balandžio iš Vilniaus pradės skraidyti Vengrijos pigių skrydžių bendrovė "Wizz Air". Planų pradėti skrydžius iš Vilniaus neatsisako ir "Baltijas aviacijas sistemas".

Bankrotai neišgąsdino

Vengrai nepabūgo to, kad Lietuvoje viena po kitos bankrutavo dvi vietos kapitalo oro bendrovės, ir yra įsitikinę, kad jiems pavyks pritraukti pakankamai keleivių. Bendrovės vadovas Józsefas Váradi neslepia ambicingų planų – per metus "Wizz Air" Lietuvoje planuoja aptarnauti apie 300 tūkst. keleivių. Iš viso bendrovės paslaugomis pasinaudoja apie 9,3 mln. keleivių per metus.

"Mes tyrėme rinką ir manome, kad ji turi potencialo. Pavyzdžiui, Lenkijoje prieš keletą metų iš Varšuvos į Londoną skraidė tik apie 30 tūkst. keleivių, dabar vien mes skraidiname apie 200 tūkst. Esame tikri, kad mums pavyks. Pigių skrydžių bendrovės stimuliuoja rinką, kai nukrenta kainos, daugiau žmonių nusprendžia keliauti", – sakė "Wizz Air" vadovas J.Váradi.

Į Londoną – už 70 litų

Vengrų bendrovės interneto svetainėje bilietą iš Vilniaus į Londoną jau galima nusipirkti už maždaug 15–20 eurų. Pasak J.Váradi, tokios kainos bus ir ateityje. Tiesa, tik nusipirkus bilietus iš anksto. Bilietai į Ispaniją kainuoja apie 60–70 eurų.

"Wizz Air" nuo balandžio 16 d. pasiūlys skrydžius į Korką, Stokholmą ir Romą, nuo balandžio 17 d. – į Londoną, Milaną ir Donkasterį, o nuo balandžio 18 d. – į Eindhoveną ir Barseloną.

Bendrovė Tarptautiniame Vilniaus oro uoste (TVOU) žada įkurti bazę ir laikyti vieną lėktuvą "Airbus A320".

Pirmais metais Vilniuje bendrovė ketina sukurti apie 25–30 darbo vietų. Tačiau J.Váradi pabrėžė, kad oro vežėjas nežada investuoti į oro uostą. "Esame skrydžių bendrovė", – į klausimą apie investicijas trumpai atsakė vengrų bendrovės vadovas.

Palanki mokestinė aplinka

"Wizz Air" ir Vilniaus oro uostas partnerystės sutartį pasirašė jau praėjusį penktadienį. "Džiaugiuosi, kad tai yra ilgalaikis sprendimas. Kalbamasi, kad tai nebūtų atėjimas vienam ar dviem sezonams.Kalbama apie ilgalaikę perspektyvą dirbti Vilniaus oro uoste", – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Oro uosto ir savo laimėjimais džiaugėsi ir TVOU vadovas Tomas Vaišvila "Atlikome didelį darbą, pakeitėme oro uosto valdymą, sumažinome mokesčius, tad oro uosto kainos dabar yra priimtinas ir pigių skrydžių bendrovėms", – kalbėjo T.Vaišvila.

Primename, kad tik pradėjęs darbą jis sakė nežadantis nuleisti oro uosto mokesčių tiek, kad TVOU galėtų įsikurti pigių skrydžių bendrovės. TVOU tuo metu derėjosi su "Ryanair", tačiau T.Vaišvila pareiškė, kad TVOU airių bendrovės sąlygos nebuvo nepriimtinos.

Vyksta derybos

"Ryanair" neslepia noro plėsti skrydžių pasiūlą Lietuvoje. "Ryanair" pardavimo ir rinkodaros vadovo Jungtinei Karalystei, Airijai ir Centrinei bei Rytų Europai László Tamás teigimu, maži oro uosto įkainiai yra svarbiausias dalykas žemų kainų skrydžių bendrovei.

"Be jokios abejonės, mes liekame dirbti Lietuvos rinkoje ir planuojame tolesnę plėtrą Kaune. Dėl Vilniaus oro uosto, mes iš jo neskrisime tol, kol nesusitarsime dėl tokio įkainių lygio, kuris būtinas norint teikti mažų kainų paslaugas", – dienraščiui sakė L.Tamás .

"Šiuo metu deramasi bent su dešimčia skrydžių bendrovių, tarp jų ir su "Ryanair". Tačiau jie jau įsteigė bazę Kaune, tad derybinės pozicijos pasikeitė", – kalbėjo T.Vaišvila.

Planų nekeičia

Balandį Vilniuje veiklą turėtų pradėti dar viena bendrovė – "airBaltic" savininkų įkurta "Baltic aviation systems" (BAS) .

"BAS jau rengia dokumentus, reikalingus gauti licenciją ir artimiausiu metu ruošiasi juos pateikti Civilinės aviacijos administracijai. Jie savo ketinimų tikrai neatsisako", – patikino E.Masiulis.

"Buvo susitikimas, aptarėme sertifikavimo procedūras. Jie rengia dokumentus, bet jie tai ketina padaryti sparčiai, nes turi patirties. Jie ketina pradėti skrydžius pagal vasaros tvarkaraštį, tai yra kovo pabaigoje", – naujienų agentūrai BNS patvirtino Civilinės aviacijos administracijos vadovas Kęstutis Auryla.

BAS skrydžius taip pat planuoja pradėti nuo naujojo skrydžių sezono, pradžioje ketina turėti tris lėktuvus, jų skaičių iki 2015 m. tikisi padidinti iki 10 ir pasiūlyti apie 28 tiesioginius maršrutus iš Vilniaus oro uosto.

Paklaustas, ar TVOU nebus šioms bendrovėms per ankšta, ministras pareiškė, kad tai nuspręsti paliekama konkurencijai. Esą pati rinka nuspręs, kaip seksis skrydžių bendrovėms.

Kinai galvoja

E.Masiulio teigimu, apie investicijas Lietuvoje svarsto ir per artimiausią mėnesį ketina pranešti Kinijos įmonė "HNA Group".

"Mes kalbėjome apie kur kas platesnį bendradarbiavimą, nes "HNA Group" nėra vien tik aviacija, tai yra logistikos centrai, turizmo verslas. Jie per artimiausią mėnesį savo valdyboje iš esmės apsispręs, ar ateiti į Lietuvą", – trečiadienį spaudos konferencijoje sakė ministras.

Jis prieš kelias dienas lankėsi Šanchajuje, kur susitiko su "HNA Group" ir didžiausių Kinijos transporto įmonių vadovais, dalyvavo tarptautinėje logistikos ir transporto konferencijoje.

Ties bankroto riba atsidūrusių aviacijos įmonių "Star1 Airlines" ir "Star Holidays" vadovas Martynas Laivys tikisi, kad "HNA Group" investicijos išgelbės grupę "Star Team Group". Ministras sakė, kad su Kinijos įmonės atstovais šia tema nebuvo kalbėta.

Rinka atsigauna

Vasarą iš Vilniaus įvairios oro bendrovės skraidino maždaug 30-ia krypčių, tačiau trūko keleivių. Dabar, anot T.Vaišvilos, lėktuvų užpildymas siekia apie 70 proc. Skrydžių naujomis kryptimis padaugėjo apie 50 proc., o populiariausiomis kryptimis – apie 90 proc.

Bankrutavus lietuvių bendrovei "Star1 Airlines", TVOU šiuo metu dirba keturiolika reguliariųjų skrydžių bendrovių, tarp kurių – "Lufthansa", "Finnair", "Aer Lingus", SAS, "Brussels Airlines", "airBaltic".

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų