Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai" ir Lenkijos kapitalo „Mažeikių nafta", pernai smarkiai konfliktavę dėl pervežimo tarifų, savo ginčą privalės išspręsti arbitraže, nutarė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas.
Galutinę ir neskundžiamą nutartį Aukščiausiasis Teismas priėmė pirmadienį.
„Lietuvos geležinkeliai" bandė savo interesus ginti ne tik alternatyviame arbitraže, bet ir tradicinėje šalies teismų sistemoje, bandydama prisiteisti iš naftos įmonės 23,5 mln. litų skolą. Tuo tarpu „Mažeikių nafta" viso ginčo nagrinėjimą siekė perkelti tik į Vilniaus komercinio arbitražo teismą.
Bendrovėms susiginčijus dėl pervežimo tarifų, nuo 2008-ųjų rugsėjo „Lietuvos geležinkeliai" vienašališkai nutraukė sutartį su „Mažeikių nafta".
Naftos koncernas tikina turėjęs teisę nuo 2008 metų pradžios už geležinkelių paslaugas mokėti mažesniais tarifais, nes nebegauna žaliavos vamzdynu iš Rusijos. „Mažeikių nafta" paprašė teismų įpareigoti geležinkelius laikytis 1999 metais pasirašytos sutarties, kurioje numatyta tarifų sumažinimo išlyga.
Tuo tarpu „Lietuvos geležinkelių" manymu, naftos įmonė tarifus susimažino pati ir neteisėtai.
„Lietuvos geležinkeliai" savo pretenzijas vertina apie 40 mln. litų, o „Mažeikių nafta" - 47,8 mln. litų.
100 proc. „Mažeikių naftos" akcijų paketą valdo Lenkijos „PKN Orlen". 100 proc. „Lietuvos geležinkelių" akcijų priklauso valstybei.
Naujausi komentarai