- Rūta Lankininkaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, "Reuters", "Bloomberg", lrt.lt, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dalį pernai sumažėjusio tarptautinių krovinių srauto „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi kompensuoti veždami daugiau konteinerių ir vietos krovinių. Tačiau beveik vien iš krovinių vežimo gyvenanti valstybės įmonė nesitiki, kad padėtis krovinių rinkoje šiemet keisis į gerąją pusę.
Pernai „Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 48 mln. tonų krovinių, tačiau bendras jų srautas krito daugiau nei 2,5 proc. , o tarptautinių krovinių – daugiau nei 4,5 proc. Priežasčių, pasak įmonės atstovų, galima vardinti daug, tačiau pagrindinės – didėjanti konkurencija ir pasaulio makroekonomikos pokyčiai.
„Esame priklausomi nuo tarptautinių rinkų, ir yra tokių dalykų, kuriems mes įtakos daryti negalime“, – komentuoja „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių direkcijos Komercijos departamento vadovas Tomas Keršis.
Sausį per Klaipėdą eksportuojamų baltarusiškų trąšų kiekiai vėl truputį didėjo, tačiau bendrovė nesitiki, kad bendras krovinių srautas šiemet augs. Esą būtų gerai bent išlaikyti buvusį, todėl truputį didėja ir krovinių vežimo tarifai. Vežėjų abejones patvirtina didžiausia jų klientė – naftos perdirbimo bendrovė AB „Orlen Lietuva“.
„Dėl nepalankios makroekonomikos situacijos ir labai sumažėjusios naftos perdirbimo maržos visoje Europoje ir pasaulyje mes sumažinome savo gamybos apimtis. Tai jaučia ne tik „Orlen Lietuva“, bet ir visos Europos naftos perdirbimo sektorius“, – sako įmonės viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.
Anot jo, tokia situacija susidarė dėl JAV vykstančios skalūnų naftos revoliucijos, padidėjusios konkurencijos iš Indijos ir Saudo Arabijos, Rusijos – šalių, kurios padidino į Europą įvežamų produktų kiekį.
Stabilizuoti veiklą įmonė rengiasi tik mažindama logistikos sąnaudas. Pirmiausia bus tiesiamas produktotiekis į Klaipėdą. Tai reiškia, kad mažiau krovinių bus pervežama geležinkeliais. „Lietuvos geležinkeliai“ savo viltis sieja su konteineriniais traukiniais, pervežimais konteineriais ir jau dabar kuria logistikos centrus tokiems kroviniams.
„Tai nėra ta transportavimo rūšis, iš kurios mes uždirbam , bet tai – investicija į, tikiu, labai netolimą ateitį. Kai vežimai vis labiau augs, mes galėsime pasiūlyti patikimą ir gerą paslaugą“, – investicijas apibūdina T. Keršis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?1
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai2
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle1
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos3
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių1
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą6
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia4
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...