„Lietuvos geležinkeliai“ šiemet pagerėjimo nesitiki

Dalį pernai sumažėjusio tarptautinių krovinių srauto „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi kompensuoti veždami daugiau konteinerių ir vietos krovinių. Tačiau beveik vien iš krovinių vežimo gyvenanti valstybės įmonė nesitiki, kad padėtis krovinių rinkoje šiemet keisis į gerąją pusę.

Pernai „Lietuvos  geležinkeliai“ pervežė 48 mln. tonų krovinių,  tačiau bendras jų srautas krito daugiau nei 2,5 proc. , o  tarptautinių krovinių – daugiau nei 4,5 proc. Priežasčių, pasak įmonės atstovų, galima vardinti daug, tačiau pagrindinės – didėjanti konkurencija ir pasaulio makroekonomikos pokyčiai.

„Esame priklausomi nuo tarptautinių rinkų, ir yra tokių dalykų, kuriems mes įtakos daryti negalime“, – komentuoja „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių direkcijos Komercijos departamento vadovas Tomas Keršis.

Sausį per Klaipėdą eksportuojamų baltarusiškų trąšų kiekiai vėl truputį didėjo, tačiau  bendrovė nesitiki, kad  bendras krovinių srautas šiemet augs. Esą būtų gerai bent išlaikyti buvusį, todėl truputį didėja ir krovinių vežimo tarifai. Vežėjų abejones patvirtina didžiausia jų klientė – naftos perdirbimo  bendrovė AB „Orlen Lietuva“.

„Dėl nepalankios makroekonomikos situacijos ir labai sumažėjusios naftos perdirbimo maržos visoje Europoje ir pasaulyje mes sumažinome savo gamybos apimtis. Tai jaučia ne tik „Orlen Lietuva“, bet ir visos Europos naftos perdirbimo  sektorius“, – sako įmonės  viešųjų ryšių direktorius Audrius Stasiulaitis.

Anot jo, tokia situacija susidarė dėl JAV vykstančios skalūnų naftos revoliucijos, padidėjusios konkurencijos iš Indijos ir Saudo Arabijos, Rusijos – šalių, kurios padidino į Europą įvežamų produktų kiekį.

Stabilizuoti veiklą įmonė rengiasi tik mažindama logistikos sąnaudas. Pirmiausia bus tiesiamas produktotiekis į Klaipėdą. Tai reiškia, kad mažiau krovinių bus pervežama  geležinkeliais. „Lietuvos geležinkeliai“ savo viltis sieja su konteineriniais traukiniais, pervežimais konteineriais ir jau dabar kuria logistikos centrus tokiems kroviniams.

„Tai nėra ta transportavimo rūšis, iš kurios mes uždirbam , bet tai – investicija į, tikiu, labai netolimą ateitį. Kai vežimai vis labiau augs, mes galėsime  pasiūlyti patikimą ir gerą paslaugą“, – investicijas apibūdina T. Keršis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

aliusas

aliusas portretas
jei mastys taip "blaiviai" ir "racionaliai" kaip su debiliska rail baltica atsaka i vilniu - tai greitai teliks pramoginiai traukinukai Palangoje

Markas

Markas portretas
Kol kroviniu direkcijos specialistai proteguos sau artimas firmas taip ir bus... Vien faktas kad kroviniu direkcijos vadovas S.Gudvalis lapkričio pabaigoje buvo sulaikytas STT agentu daug ką pasako...

ar

ar portretas
tik nebus geležinkelininkų "nuopelnas", kad neveikia naftotiekio linija, tik to dėka ir yra, jeigu nemeluoja krovinių vežimo pelnai
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių