- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacija (LMVVK) teigia, kad situacija šalies transporto sektoriuje yra kritinė dėl vilkikų vairuotojų trūkumo. Anot konfederacijos, transporto įmonės masiškai keliasi į Lenkiją, kur vairuotojų įdarbinimo galimybės paprastesnės, o procedūros – trumpesnės.
LMVVK viceprezidentas Juozas Kuklys Eltai teigė, kad padėtis dėl vairuotojų trūkumo šalyje artėja prie katastrofos.
„Skundžiasi ne tik transporto įmonių vadovai – savo apgailestavimus dėl šalies migracijos politikos išreiškia ir užsienio įdarbinimo agentūros, kurios vairuotojų įdarbinimui, deja, turi rinktis ne mūsų šalį, bet kaimynines“, – kalbėjo jis.
Tuo tarpu įdarbinimo agentūros „Tarptautinis personalo servisas“ vadovė Viktorija Kulakovskaja stebėjosi Lietuvos nelankstumu. Agentūra įdarbina vairuotojus iš Ukrainos Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje. Pačios sudėtingiausios įdarbinimo sąlygos, pasak agentūros vadovės, šiuo metu yra Lietuvoje.
„Niekada nėra buvę, kad tokios paklausios, deficitinės, profesijos atstovus kaip vilkikų vairuotojai Lietuvoje užtruktume įdarbinti apie 3-4 mėnesius. Visą šį laikotarpį Lietuvos transporto bendrovės neturės darbuotojų ir patirs nuostolių“, – sakė V. Kulakovskaja.
Vienas iš biurokratinių apsunkinimų, anot jos, yra tai, jog norėdami gauti Lietuvos vizas užsienio šalių vairuotojai, kurie jau yra dirbę Lietuvoje, turi gauti pažymą iš „Sodros“. Tačiau vairuotojas, kuris išėjo iš darbo Lietuvos įmonėje, dėl karantino apribojimų šiuo metu negali asmeniškai atvykti į Lietuvą ir gauti tokios pažymos.
V. Kulakovksajos teigimu, vairuotai greičiau gali įsidarbinti kaimynėse Latvijoje, Estijoje ar Lenkijoje, kur įdarbinimo procesas užtrunka apie 3 kartus greičiau nei Lietuvoje.
Su panašia situacija pasakojo susidūręs Lenkijoje įmonę įsteigęs „Biominvija“ savininkas Mindaugas Račkauskas.
„Lenkijoje viskas paprasčiau: visas įdarbinimo procesas vairuotojui užtrunka apie 2 savaites, po kurių jis gali pradėti dirbti“, – teigė jis.
Savo ruožtu transporto įmonės „Solotransa“ savininkas Artūras Rutkauskas teigė, kad su dar sudėtingesne situacija susiduriama norint įdarbinti žmones iš tolimesnių šalių, Vidurio ir Rytų Azijos.
„Potencialus vairuotojas, norintis gauti darbo vizą, privalo pateikti biometrinius duomenis Lietuvoje arba mūsų atstovybėse užsienyje. Tačiau šiuo metu gyvai kandidatai užsienyje nėra priimami. Be to, nemažai užsienio šalių neturi Lietuvos ambasados, todėl kandidatai turi skristi į kitą šalį, pateikti savo dokumentus ir tada laukti atsakymo apie 4 savaites. Šiuo metu, pavyzdžiui, Latvijoje visos procedūros sutvarkomos paštu“, – sakė A. Rutkauskas.
LMVVK prezidentas Erlandas Mikėnas tikino, kad veiksmų siekiant ištaisyti susidariusią situaciją reikia imtis nedelsiant.
„Reikia suprasti, kad su tokia įdarbinimo politika ir biurokratiniu aparatu mūsų šalies transporto įmonės taps nekonkurencingos, o tai prives iki viso šalies transporto sektoriaus žlugimo. Turime nedelsiant imtis veiksmų, kad ištaisytume tokią nedėkingą ir nelygios konkurencijos padėtį“, – akcentavo jis.
„Tai ypač svarbu mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios balansuoja ant išlikimo ribos“, – pridūrė E. Mikėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos bankas: per pandemiją gyventojai sutaupė 6,2 mlrd. eurų5
Lietuvos gyventojai per dvejus metus trukusią koronaviruso pandemiją sutaupė 6,2 mlrd. eurų – tiek pinigų jie neišleido net ir sparčiai augant infliacijai bei mažėjant perkamajai galiai, penktadienį pranešė Lietuvos bankas (...
-
Dirbančius savarankiškai vejasi pandemijos skolos „Sodrai“: įstaigoje – skambučių apgultis3
Išsiuntus 115 tūkst. pranešimų, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokomis per karantino laikotarpį, „Sodra“ šiomis dienomis sulaukia skambučių apgulties, sako „Sodros“ atstovė. ...
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu9
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse1
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais6
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms2
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis6
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas6
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai2
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...