Pereiti į pagrindinį turinį

„Linavos“ atstovas: Lietuvos vežėjai pradeda žvalgytis į Latviją

2021-09-24 11:19

Transporto sektoriaus atstovai sako, kad valdžios priimti sprendimai gena transporto sektoriaus įmones iš Lietuvos, apie 400 Lietuvos įmonių jau persikėlė į Lenkiją, dalis jau žvalgosi į Latviją.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / A. Ufarto / Fotobanko nuotr.

„Verslas visada ieško palankesnių sąlygų pas savo kaimynus. Vieni kaimynai lenkai, kiti kaimynai – latviai (...) Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje“, – penktadienį spaudos konferencijoje sakė „Linava“ viceprezidentas V. Bučinskas.

„Jeigu ETT sprendimai būtų palankūs vežėjams ir nebūtų privalomas automobilių grąžinimas kas aštuonias savaites į transporto registracijos šalį, aš net neabejoju, kad visos transporto įmonės, kurios įsikūrusios Šiaurės Lietuvoje, išsikraustys į Latviją ir bus labai gaila, kad Lietuvos biudžetas praras pajamas“, – kalbėjo vienas „Linavos“ vadovų.

Vis daugiau pasigirsta žinių iš mūsų vežėjų, kad ruošiasi kraustytis į Latviją, kadangi Latvijoje tikrai nėra blogesnės sąlygos plėtotis transporto verslui, nei Lietuvoje.

Latvijoje lengviau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių

Pasak V. Bučinsko, Latvija vežėjams patrauklesnė, kadangi joje paprasčiau įdarbinti vairuotojus iš trečiųjų šalių:

„Jeigu šiandien mes Lietuvoje, neturėdami kvotų ir lengvatinio įdarbinimo, trečiųjų šalių piliečių negalime sulaukti Lietuvoje per pusantro ar du mėnesius, tai Latvijoje šis procesas vyksta daug paprasčiau: daugiausia per 25 dienas darbuotojas gali atsirasti savo įdarbinimo įmonėje ir pradėti mokėti mokesčius į biudžetą.“

„Jeigu leidimą laikinai gyventi migracijos departamentas pagreitinta tvarka priima sprendimą per du mėnesius ir paima mokestį 240 eurų, tai Latvijoje analogiškas už 200 eurų mokestį sprendimas priimamas per dešimt dienų“, – teigė V. Bučinskas.

Dar viena vežėjus persikelti į Latviją, anot V. Bučinsko, yra mažesnės dienpinigių normos. Vežant krovinius į Europos valstybes dienpinigių normos skiriasi.

„Lietuvoje maksimali dienpinigių norma yra 50 eurų per dieną, kalbu apie Austriją, Latvijoje – 32. Belgijoje dienpinigių norma nustatyta 61 euras, latviai nustatė 28 eurus. Prancūzijoje Lietuva norma 63, Latvija – 40 eurų“, – kalbėjo V. Bučinskas.

Spaudos konferencijoje „Linava“ atstovai sakė, kad iš Lietuvos į Latviją savo veiklą jau perkėlė apie dešimt įmonių.

Lietuvos vežėjai jau įsikūrę Lenkijoje

„Linavos“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, iš Lenkijoje jau įsiregistravo daugiau kaip 400 lietuviškų vežėjų įmonių, registruoti 4,5 tūkst. sunkvežimių.

Pasak į Lenkiją verslus perkėlusių Lietuvos vežėjų, kraustytis į kaimyninę šalį skatina tai, kad Lenkijoje netaikomas algos koeficientas komandiruojamiems darbuotojams, pigesnis įmonės draudimas, 6 proc. mažesnis pelno mokesčio tarifas ir mažesni už darbuotoją sumokami mokesčiai.

„Tikrai Lietuvos vežėjai keliasi į Lenkiją ir pakankamai intensyviai. Dabar susiklosčiusi tokia situacija, kad dauguma vairuotojų net nenori darbintis Lietuvoje“, – spaudos konferencijoje kalbėjo į Lenkiją persikėlusios transporto įmonės „Nordic Tracking Logistics“ vadovas Kazimieras Narkevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų