- Erika Alonderytė, Valdas Pryšmantas, Roma Pakėnienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad plieno tranzitas į Kaliningradą sudarė tik nereikšmingą „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) pervežamų krovinių dalį, o jo ir kitų juodųjų metalų tranzito per Lietuvą draudimas įskaičiuotas į visų Vakarų sankcijų Rusijai poveikį geležinkelių įmonei.
„Kalbant apie tranzitą į Kaliningradą, kai kalbame apie poveikį mūsų transporto sektoriui, jau jis įskaičiuotas, sankcijų poveikį esame įskaičiavę. Planuojame, kad šiais metais „Lietuvos geležinkeliai“ perveš maždaug 50 proc. mažiau krovinių nei planavo, šitoje vietoje iš transporto sektoriaus perspektyvos nieko naujo nėra“, – žurnalistams Vilniaus oro uoste trečiadienį sakė ministras.
„Kviesčiau susilaikyti visus nuo aštrios retorikos net nepažiūrėjus į skaičius. Plienas, kuriam įsigaliojo sankcijos, yra tokie skaičiai, kad geležinkelių tinkle net ir pamestum tokius skaičius, kokie jie yra maži“, – sakė M. Skuodis.
Ministras nekomentavo, kokių atsakomųjų priemonių galėtų imtis Rusija dėl šių prekių tranzito draudimo ir ar Lietuva joms pasiruošusi.
„Nenorėčiau komentuoti grasinimų, kurie didžiąja dalimi yra propaganda ir nenorėčiau prisidėti prie jos sklaidos“, – sakė M. Skuodis.
Jo teigimu, bendra situacija dėl karo Ukrainoje ir Vakarų sankcijų Rusijai ir Baltarusijai yra išskirtinė, todėl dedamos visos pastangos nukreipti logistikos srautus per Lietuvą į Vakarus. Apie tai M. Skuodis trečiadienį diskutavo ir su „Lietuvos geležinkelių“ valdyba.
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sakė, jog bendrovė klientus Kaliningrade informavo praėjusią savaitę, dieną prieš įsigaliojant sankcijoms.
„Apie sankcijas skelbiama ir viešai, kokios, nuo kada įsigalioja, tiek įmonėms, tiek klientams informacija prieinama. O klientai buvo informuoti, kad nebūtų kraunami kroviniai tokiomis prekėmis“, – žurnalistams trečiadienį sakė M. Dubauskas.
Anot jo, sumažėjus krovinių, bendrovė siekia diversifikuoti veiklą į Vakarų rinkas, neatsisakoma ir Ukrainos rinkos.
„Yra daug potencialių ir esamų klientų (Ukrainoje – BNS), su kuriais reikia bendrauti, susidomėjimas didelis tiek iš Ukrainos į Lietuvą produkcijos vežimu, tiek iš Lietuvos į Ukrainą. (...) Pradėti reisai iš Kauno intermodalinio terminalo į Duisburgą, dukterinė bendrovė pradeda plėstis Lenkijos rinkoje“, – teigė M. Dubauskas.
M. Skuodžio teigimu, vėliau šiemet įsigaliosiančios ES sankcijos Rusijos prekių tranzitui per ES teritoriją taip pat neturėtų smarkiai paveikti LTG krovinių pervežimo.
„Sankcijos įsigalioja etapas po etapo, tai nafta ateis dar labai negreitai, metų pabaigoje, o sankcijos angliai – rugpjūčio mėnesį, atrodo, bet ji jau dabar praktiškai nevažiuoja – įmonės atsisako pirkti, sankcijas įgyvendina ne tik vežėjas, bet ir pirkėjas iš anksto“, – Vilniaus oro uoste kalbėjo M. Skuodis.
Muitinės departamento duomenimis, liepos 10-ąją įsigalios draudimas tranzitu vežti cementą, alkoholį ir kitus produktus, rugpjūčio 10-ąją – anglį ir kitą kietąjį iškastinį kurą, o nuo gruodžio 5 dienos – ir rusišką naftą.
LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo“ tranzitu į Kaliningradą pernai pervežė apie 11,2 mln. tonų krovinių – tai sudarė 22 proc. visų įmonės pervežtų krovinių (51 mln. tonų), per metus šio tranzito srautas didėjo 10 proc. – tam daugiausiai įtakos turėjo išaugęs statybinių medžiagų, juodųjų metalų ir maisto produktų vežimas.
Ministras neįvardijo, kiek kitąmet bendrovei reikės skirti lėšų infrastruktūros palaikymui, tačiau sakė, kad skaičiai nebus didesni nei šiemet.
„Mes dar šitoje vietoje skaičiuosime, priklauso nuo sąnaudų ir pajamų, kurias turime subalansuoti, šalia tos sumos dar yra ir investicijos, kurios reikalingos elektrifikacijos projektų įgyvendinimui, kas nėra tiesiogiai susiję su infrastruktūra“, – sakė ministras.
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto vadovas Mykolas Majauskas BNS pranešė, kad 2023 metais „Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūrai gali reikėti apie 100 mln. eurų valstybės paramos. Šiemet geležinkelių infrastruktūrai palaikyti bei kompensuoti prarastas įmonės pajamas skirta 83 mln. eurų – tokią maksimalią sumą LTG gali skolintis su valstybės garantija.
LTG anksčiau pranešė, kad šiemet perveš maždaug dukart mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Tai bus didžiausias kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Dėl to grupė šiemet gali netekti apie 150 mln. eurų pajamų.
Dėl praėjusią savaitę įsigaliojusių ribojimų plieno ir juodųjų metalų gabenimui į Rusiją Maskva kaltina tranzito valstybę Lietuvą, tačiau šalies pareigūnai tvirtina tik įgyvendinantys ES paskelbtas sankcijas dėl Kremliaus invazijos Ukrainoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą2
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą7
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...