- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Autobusų, jungiančių didžiuosius Lietuvos miestus, greitu metu gali nebelikti, tad mažesnių miestelių gyventojai praras galimybę patogiau pasiekti didmiesčius, informuoja LNK.
„Tragedija. Žuvę. Ne visi gali turėti mašinas, ne visi gali mokėti vairuoti. Viskas, ačiū“, – pokalbį nutraukė žurnalisto kalbinta moteris.
„Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai“, – kalbėjo kita moteris.
„Nežinau... Gerai, kad man toli nereikia važiuoti“, – situaciją komentavo kalbintas vyras.
„Valdžia turbūt nevažinėja autobusais“, – svarstė kita pašnekovė.
„Blogai. Vis tiek žmonėms reikia susisiekti: ir į poliklinikas, darbus, visur kitur, į mokyklas važinėja. Manau, kad negerai bus“, – tikino moteris.
Traukiniai irgi ne visur važiuoja, nebent jau tada lėktuvą kokį pirkti? Nežinau tikrai.
Pakeitimų, kuriais mažinami didžiuosius miestus jungiančių autobusų maršrutai, nesupranta ir savivaldybių merai. „Turėsime tokių kuriozų, kur žmogui buvo nedidelis atstumas, tebūnie keliasdešimt kilometrų, jis turėjo galimybių juo pasinaudoti ir nuvykti, bet dabar jiems reikės važiuoti ratais, nes įvyko reforma, įvyko pokyčiai. Nežinau, koks to pagrindimas, reikėtų klausti reformos iniciatorių“, – teigė Savivaldybių asociacijos prezidentas Mindaugas Sinkevičius.
O reformos sumanytoja atsitvėrė tylos siena. Planą parengusi Transporto saugos administracija pakomentuoti pakeitimų eigą atsisakė. Nutraukus autobusų maršrutus, gyventojai pasiekti didmiesčius galės persėdus į traukinius arba savivaldybių viešąjį transportą. Visgi merai, kad tokių galimybių pasiūlyti negalės. „Pertvarkos viešajame transporte, kur yra didžiulė problema, mes nieko padaryti negalime. Yra savivaldybės, kurioms surištos rankos, kur, pavyzdžiui, yra pasirašyti buvusių valdžių konkursai su kitomis įmonėmis, įvairios koncesijos, kurios yra pasirašytos, kur tau dešimčiai metų kelias uždarytas ir tu nieko negali padaryti“, – teigė Širvintų rajono savivaldybės merė Živilė Pinskuvienė.
Keleivių vežimo asociacijos atstovai tikina, kad būdų sumažinti maršrutų skaičių buvo ir daugiau. „Praėjusių metų liepos mėnesį buvo priimtas Konkurencijos tarybos nutarimas, kuris įpareigoja Lietuvos transporto saugos administraciją nutraukti visas sutartis su 42 vežėjais tarpmiestiniais dėl 363 maršrutų“, – kalbėjo asociacijos prezidentas Gintaras Nakutis.
Valdžia turbūt nevažinėja autobusais.
Konkurencijos taryba tikina taip norėjusi suvienodinti sąlygas naujiems vežėjams patekti į rinką ir nutrukti dešimtmečiams pratęsiamas sutartis. Visgi vežėjai tuo netiki. „Konkurencijos taryba sako, kad dirba Lietuvos vežėjai, dirba šiltnamio sąlygomis. Bet jeigu tas šiltnamis nelabai didelis, o keleivių apskritai keliaujančių tarpmiestiniais susisiekimais nelabai didelis skaičius ir jame tarp savęs daužosi ir kaunasi 43 vežėjai, tai čia tos konkurencijos nėra“, – teigė asociacijos prezidentas.
Keleivių vežimo asociacija pakeitimus apskundė teismui, o Susisiekimo ministerija kaltina buvusią valdžią ir tikina, kad tokį planą jau padėjo į stalčių: „Atėję dirbti radome jau planuojamą pertvarką ir tokia, kokia ji buvo planuojama, ji tikrai nevyks“.
Kol laukiama teismo sprendimo, autobusų maršrutai turėtų nesikeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Žiniasklaida: Muitinės departamentas tikrina I. Vėgėlės šeimos verslą dėl sankcijų laikymosi2
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau1
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus31
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų1
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų paskolų. Įmonės ar jų grupės galės gauti iki 150-250 mln. eurų paskolų rinkos sąly...