Sumažėjus klientų "Maxima" nusprendė užverti naktinių prekybos centrų duris ir apkarpyti mažesnių parduotuvių darbo laiką. Konkurentai dar neskuba.
Kaltas ne alkoholis
Pirmieji dėl smarkiai sulėtėjusio vartojimo priemonių ėmėsi prekybos tinklo "Maxima" atstovai. Nuo šių metų sausio 25 d. ištisą parą daugiau nebedirbs trys iš keturių bendrovei priklausančių naktinių prekybos centrų šalyje. Kiaurą parą ir toliau pirkėjų lauks pirmasis bendrovės naktinis prekybos centras, įsikūręs Mindaugo gatvėje, Vilniuje. Be to, iki 22 val. ketinama trumpinti ir mažesnių "Maximos" parduotuvių darbo laiką.
Anot prekybos tinklo atstovės spaudai Renatos Saulytės, naujos naktinės parduotuvės trijuose didžiausiuose šalies miestuose duris atvėrė 2007-aisiais, per vartojimo piką, kai galimybė apsipirkti naktį buvo aktuali daugeliui žmonių.
"Maximos" atstovė neigė, kad tokių priemonių griebtasi dėl nuo Naujųjų metų įsigaliojusio draudimo prekiauti alkoholiniais gėrimais po 22 val. "Tikrai ne dėl alkoholio, bet dėl apskritai kritusio vartojimo. Žmonės pradėjo taupyti, perka mažiau, nelaukia vėlyvo vakaro ir į parduotuves užsuka dieną", – aiškino R.Saulytė.
Tiesa, ji tikino, kad sprendimas trumpinti darbo laiką negalios amžinai. Vartojimui pasiekus 2006–2007 m. lygį, parduotuvių durys vėl galėtų būti atviros ištisą parą.
Stebės pirkėjų elgseną
Konkurentė "Rimi" veiksmų dėl darbo laiko ribojimo imtis kol kas neskuba.
"Kol kas galime palyginti tik kelių dienų ar savaičių rezultatus. Matyti, kad klientų srautas sumažėjęs, tačiau tai per mažas laiko tarpas, kad būtų galima kalbėti apie tendenciją. Laukiame mėnesio apyvartos rezultatų", – kalbėjo "Rimi" atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Pasak jos, pirkėjų elgsena keičiasi ir šeimos mažiau apsiperka dideliais kiekiais vėlyvomis darbo valandomis. Juntama ir draudimo prekiauti alkoholiu įtaka.
"Stebime, kaip elgiasi tas pirkėjas, kuris anksčiau su kitomis prekėmis užsukdavo įsigyti ir alaus ar vyno: ar jis perkasi anksčiau, ar negalėdamas įsigyti alkoholio apskritai nevyksta į parduotuvę", – apie besikeičiančius klientų įpročius kalbėjo R.Juodkienė.
Dėl prekybos centrų darbo laiko "Rimi" ketina apsispręsti iki pavasario.
Būtinybės trumpinti nėra
"Iki" komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila įsitikinęs, kad tokius konkurentų sprendimus daugiausia lėmė draudimas prekiauti alkoholiu.
"Natūralu, kad kritus apyvartai trumpesnis darbo laikas padeda apkarpyti parduotuvės veiklos ir darbo užmokesčio sąnaudas", – apie trumpinamo darbo laiko motyvus kalbėjo T.Vaišvila.
Anot jo, kadangi visos "Iki" parduotuvės ir taip dirba iki 22 val., jų darbo laiko trumpinti neplanuojama.
Naujausi komentarai