Stato žinoma kompanija
Jį stato Estijos Nasva uoste įsikūrusi kompanija „Baltic Workboats“ už 2,89 mln. eurų. Ji Uosti direkcijai yra žinoma. Estų kompanija 2007 m. pastatė narų laivą „Gelmė“, o 2013 m. hidrografinį laivą „Lotas“.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laivyno skyriaus vadovas Gintaras Petreikis neseniai lankėsi Estijoje ir apžiūrėjo statomą laivą „Naras“. Jame jau padaryta didžiausia dalis darbų. Pastatytas korpusas, antstatas, sumontuoti vamzdynai, įdėti varikliai, veleno sraigto linija. Baigiama radijo ir navigacinė įranga tiltelyje.
Atsirado ypatingas reikalavimas
Dėl laivo statybos buvo kilęs nedidelis nesusipratimas. Laivo paskirtis yra ir naftos surinkimas, todėl klasifikacinė bendrovė nederino, kad jo antstatas būtų iš aliuminio lydinio. Toks antstatas užsiliepsnojus naftos produktams būtų mažiau atsparus karščiui.
Kaip aiškino G.Petreikis, norint įdiegti laive aliuminio lydinio antstatą, papildomai teko pasirinkti ir įrengti laivo antstato vėdinimo vandeniu sistemą. Ši sistema, kuri reikalui esant purkštų vandenį ant aliuminio lydinio antstato, jau suderinta su klasifikacine bendrove. Tačiau dėl tos sistemos derinimo ir įrengimo laivo statybos laikas kiek užsitęsė, teko koreguoti laivo atidavimo užsakovui laiką.
G.Petreikis tikisi, kad „Baltic Workboats“ laivą gal pristatys ir anksčiau nei sutartyje numatytas galutinis laikas šių metų gruodžio 5 d.
Šiuo metu jau komplektuojama narų laivo „Naras“ įgula. Laive bus viena įgula, kuri dirbs normaliu penkių darbo dienų grafiku. Įgulą sudarys kapitonas, mechanikas ir jūreivis-motoristas. Laive nuolat dirbs ir trys narai. Dalis jo įgulos pereis iš laivo „Rifas“, dalis bus priimta naujai.
Anot G.Petreikio, kai tik laivas „Naras“ bus įvestas į eksploataciją, senąjį 1987 m. statytą „Rifą“ ketinama parduoti per aukcioną.
Akiratyje – žemsiurbė
Pradėjus naudoti laivą „Naras“ ir pardavus „Rifą“ Uosto direkcijos laivynas bus gerokai atnaujintas. Be dviejų narų laivų jį sudarys trys locmanų kateriai, o taip pat po vieną hidrografinį ir bojų aptarnavimo laivą („Lotas“) ir vieną gelbėjimo katerį („Žaibas“).
„Pradėjus naudoti „Narą“ Uosto direkcijos laivynas bus techniškai atnaujintas ir patikimas“, - dėstė G.Petreikis.
Uosto direkcijos laivybos skyrius taip pat yra parengęs techninius dokumentus dėl uosto gilinimo ir valymo laivo – žemsiurbės statybos. Uosto direkciją norėtų įsigyti universalią žemsiurbę, kuri būtų skirta uoste po audrų atsiradusioms sąnašoms valyti, taip pat tiktų specializuotiems valymams prie pat krantinių. Tokių darbų nenori imtis užsienio kompanijos, nes valymo kiekiai yra per maži.
Naujausi komentarai