Pereiti į pagrindinį turinį

Nepatenkinti vartotojai 2014-aisiais atgavo daugiau nei 63 tūkst. litų

2015-02-04 13:20
DMN inf.
T. Urbelionio/BFL nuotr.

Europos Sąjungos šalyse įsigijus nekokybišką prekę ar paslaugą neverta nuleisti rankų - Europos vartotojų centrų tinklui (ECC-Net) priklausantis Europos vartotojų centras Lietuvoje (EVC Lietuvoje) 2014 m. vartotojams padėjo atgauti daugiau nei 63 tūkst. litų, nemažai nesąžiningų pardavėjų/paslaugų teikėjų buvo priversti tinkamai atlikti savo įsipareigojimus.

2014 metais EVC Lietuvoje gavo 248 skundus, kuriems prireikė ECC-Net tarpininkavimo, 153 paprastuosius skundus, kai problemą pavyko išspręsti suteikus konsultaciją ir padėjus parengti dokumentus bei 832 informacinius paklausimus. 47 proc. gautų skundų sudarė skundai dėl keleivių teisių, 39 proc. - dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, 13 proc. buvo susiję su elektronine prekyba. Vartotojai daugiausiai skundėsi dėl Latvijoje, Jungtinėje Karalystėje, Italijoje bei Vokietijoje registruotų pardavėjų ar paslaugų teikėjų.

2014 metais pirmavo skundai, susiję su pažeistomis keleivių teisėmis keliaujant lėktuvu, keltu, autobusu (47 proc.). Iš jų daugiau nei 85 proc. sudarė skundai dėl oro keleivių teisių (atšauktų, atidėtų skrydžių, dingusio, vėlavusio ar sugadinto bagažo).

EVC Lietuvoje pastebi, kad išpopuliarėjus žemų sąnaudų skrydžių bendrovėms, padaugėjo vartotojų, besinaudojančių automobilių nuomos paslaugomis bei su šia sritimi susijusių skundų (ypač dėl Ispanijos ir Italijos paslaugų teikėjų) – 2014 metais jie sudarė 9 proc. skundų. Pagrindinės vartotojų įvardijamos problemos: nesuteiktas užsakytas automobilis, atsiradę papildomi mokesčiai.

Skundai dėl elektroninės prekybos 2014 metais sudarė 13 proc. visų gautų skundų (2013 metais – 25 proc.). Lietuviai internetu perka įvairiausias prekes – nuo drabužių ir avalynės, elektronikos prekių, kosmetikos – iki kelionių, tačiau neretai nusivilia prekių kokybe arba jų iš viso negauna. ECV Lietuvoje primena, kad nuo 2014 m. birželio 13 d. įsigaliojo Vartotojų teisių direktyva, kuri suteikia internetu perkantiems vartotojams daugiau teisių. Pavyzdžiui, vartotojas gali per 14 dienų nuo prekės gavimo atsisakyti sutarties, pardavėjas privalo grąžinti pinigus vartotojui per 14 dienų nuo prekių gavimo atgal arba įrodymo, kad prekės išsiųstos pardavėjui, pardavėjas turi per 30 dienų pristatyti prekes, jeigu nesusitarta kitaip ir kt.

Skundų pobūdis priklauso ir nuo šalies. Daugiausiai skundų 2014-aisiais EVC Lietuvoje sulaukė dėl Latvijos pardavėjų/paslaugų teikėjų (11 proc.), dažniausios problemos: gautos neužsakytos prekės bei oro keleivių teisių pažeidimai. Jungtinės Karalystės pardavėjai/paslaugų teikėjai (10 proc. skundų) dažniausiai buvo skundžiami dėl prekių, pirktų internetu (prekės nepasiekdavo pirkėjų, kilo problemų dėl prekių grąžinimo ar prekių kokybės). Italijos paslaugų teikėjus (9 proc. skundų) lietuviai dažniausiai skundė dėl automobilio nuomos paslaugų (nesuteikta paslauga, negrąžintas užstatas bei atsiradę papildomi mokesčiai). Gauta nemažai skundų ir dėl Vokietijoje registruotų įmonių (8 proc. skundų), dažniausiai dėl pažeistų oro keleivių teisių bei internetu pirktų prekių. Kitų ES šalių, Islandijos ir Norvegijos vartotojai taip pat skundė Lietuvos pardavėjus/paslaugų teikėjus (24 proc. skundų) – dažniausiai problemų kilo dėl skrydžių bilietų pirkimo per tarpininkus, pažeistų oro keleivių teisių, nekokybiškų prekių ar paslaugų.

EVC Lietuvoje pastebi, kad Lietuvos vartotojai savo teises gina nepriklausomai nuo pažeidimo sumos – užsienio pardavėjai bei paslaugų teikėjai buvo skundžiami ir dėl dešimties litų, pvz.: už klaidinančią informaciją apie paslaugos kainą, ir dėl kelių dešimčių tūkstančių litų, pvz.: dėl įsigyto automobilio defektų.

2014 m. Europos vartotojų centras Lietuvoje aktyviai dalyvavo bendruose ECC-Net projektuose. Pavyzdžiui, bendradarbiavo kuriant unikalią mobiliąją programą „ECC-Net: Travel”, kuri yra nepakeičiamas kelionės vadovas vartotojams, keliaujantiems Europos Sąjungoje, Islandijoje bei Norvegijoje, nes suteikia būtinų teisinių žinių 23 Europos Sąjungos, norvegų ir islandų kalbomis.  Taip pat dalyvavo bendrame projekte „E-commerce“ ir Kalėdinio apsipirkimo laikotarpiui ECC-Net išleido patarimų sąrašą vartotojams apie jų teises perkant internetu, kuris skirtas suteikti pagalbą vartotojams, kad jie galėtų išvengti dažniausiai pasitaikančių problemų perkant internetu ir didinti vartotojų pasitikėjimą Europos vieninga rinka. EVC Lietuvoje taip pat prisijungė prie ECC-Net visoje Europoje vykdomos šviečiamosios akcijos, kurios metu keleiviai oro uostuose buvo informuojami apie jų teises keliaujant oru.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m. Jis priklauso Europos vartotojų centrų bendradarbiavimo tinklui (ECC-Net), kuris jungia Europos vartotojų centrus, įsikūrusius 28 ES valstybėse narėse, Norvegijoje ir Islandijoje. EVC Lietuvoje misija – padėti spręsti problemas, kilusias Lietuvos vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Europos Sąjungos valstybėse narėse, Norvegijoje ar Islandijoje bei šių valstybių vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.

Lietuvos vartotojai, norintys apginti pažeistas savo teises ar gauti daugiau informacijos, gali kreiptis į EVC Lietuvoje, kurio  specialistai pagalbą suteiks nemokamai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų