Nauja tvarka netaikoma reguliariems arba dėl gedimų turintiems skubiai leistis Lietuvoje lėktuvams.
Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas sako, jog pagal išankstinio skrydžių suderinimo ir patikros sistemą orlaiviai turi pateikti visą svarbiausią informaciją apie jų operatorius, užsakovus, savininkus, keleivius bei kitus duomenis.
„Gavus šią informaciją atliekamas operatyvus jos vertinimas, pirmiausia – turimų duomenų atitikimo Europos Sąjungos sankcijoms analizė bei operacinės galimybės priimti konkretų skrydį. Tik atlikus išankstinio suderinimo procedūrą, orlaivis ir jo įgula, taip pat ir keleiviai gali atvykti bei naudotis paslaugomis oro uostuose“, – pranešime sakė V. Kšanas.
Nuo gegužės taikoma nauja tvarka pasiteisino – keli skrydžiai neįvyko.
Anot V. Kšano, ankstesnė supaprastinta nereguliarių skrydžių derinimo procedūra neeliminuodavo kai kurių rizikų.
Tik atlikus išankstinio suderinimo procedūrą, orlaivis ir jo įgula, taip pat ir keleiviai gali atvykti bei naudotis paslaugomis oro uostuose.
Šiemet kovą iš Palangos išskristi neleista lėktuvui „Cessna“ paaiškėjus, kad galutinis jo kelionės tikslas yra Pskovas Rusijoje, o balandį skrydžiui į Pskovą iš Kauno neleista pakilti privačiam sraigtasparniui UP-RB008.
LRT anksčiau skelbė, kad Lietuvos oro erdve gali būti pasinaudota privačius orlaivius gabenant į Rusiją apeinant tarptautines sankcijas. Tačiau tris kartus šiemet buvo leista skristi orlaiviams į Pskovą.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis yra teigęs, kad bandymų pasinaudojant Lietuvą apeiti sankcijas yra labai daug.
Naujausi komentarai