„2026 metais Baltijos šalių ekonominę erdvę pakeis nauja geležinkelio linija – „Rail Baltica“, kuri ne tik atvers naujų galimybių verslo plėtrai ar patogioms kelionėms, bet ir sukurs geležinkelio eksploatavimo srities specialistų paklausą“, – sakė B.Rubesa.
Anot jos, kai geležinkelis bus nutiestas, reikės, pavyzdžiui, mašinistų ir traukinių techninės priežiūros specialistų, pasirengusių dirbti tarptautinėje erdvėje, taip pat bėgių ir kitų geležinkelio sistemų priežiūros specialistų bei traukinių eismo valdymo specialistų.
„Kadangi „Rail Baltica“ bus elektrifikuotas geležinkelis, taip pat reikės elektrifikavimo specialistų“, – pažymėjo B.Rubesa.
„Kad būtų galima nutiesti kokybišką europinės vėžės geležinkelį, reikalingi specialistai, kurių regione nerasti, todėl profesinėms ir aukštosioms mokykloms, kurios nori neatsilikti nuo būsimos darbo jėgos paklausos ir padėti užtikrinti vietos darbo jėgos pasiūlą, būtina pasirūpinti techninių specialistų mokymu“, – pridūrė „RB Rail“ vadovė.
Be to, anot jos, jau dabar aišku, kad Baltijos šalys negalės patenkinti kvalifikuotos darbo jėgos paklausos, kuri atsiras dėl šio projekto, todėl projekto dalyviams teks pagalvoti apie tai, kaip išspręsti šią problemą.
„Dėl infrastruktūros projektų projektavimo ir statybos artimiausiais metais numatomas darbo jėgos paklausos augimas, o vietos specialistų trūkumas jau dabar verčia reikalingą kvalifikaciją turinčių žmonių ieškoti užsienyje“, – tvirtino B.Rubesa.
Įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiesta greitojo traukinio linija. Vėžės plotis pagal Europos standartus sieks 1435 mm. Keleiviniai traukiniai šia linija galės važiuoti iki 240 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai traukiniai – iki 120 kilometrų per valandą greičiu.
Naujausi komentarai