Pereiti į pagrindinį turinį

Parduotuvėse savitarnos kasų daugės

2015-08-06 18:24

Kai kurie didieji prekybos tinklai planuoja savitarnos kasų plėtrą. Jų atstovai neigė, kad sprendimą lėmė darbuotojų stygius arba noras sutaupyti jų atlyginimams.

A.Ufarto/BFL nuotr.

Kai kurie didieji prekybos tinklai planuoja savitarnos kasų plėtrą. Jų atstovai neigė, kad sprendimą lėmė darbuotojų stygius arba noras sutaupyti jų atlyginimams.

Renkasi perkantieji mažiau

"Iki" prekybos tinklo parduotuvėse pirkėjai jau įpratę naudotis savitarna. Pasak "Iki" viešųjų ryšių vadovo Andriaus Petraičio, šiomis kasomis daugiausia linkę naudotis tie pirkėjai, kurie tuo metu perka nedaug prekių.

Šiuo metu savitarnos kasos "Bitutė" įdiegtos dvidešimtyje "Iki" prekybos tinklo parduotuvių. Prioritetu, kaip teigia A.Petraitis, įmonė laiko pirkėjų apsipirkimo poreikius ir pridėtinę vertę jiems, tad, atsižvelgiant į tai, ir įrengiamos savitarnos kasos arba jos perkeliamos iš vienų parduotuvių į kitas.

"Mūsų savitarnos kasos "Bitutė" pasiteisina norintiesiems greičiau apsipirkti, jas dažniausiai renkasi skubantys ir taupantys laiką pirkėjai. Pastebime, kad šiltuoju metų laiku savitarnos kasose dažniau atsiskaito turintys mažesnius krepšelius pirkėjai ir perkantieji sezonines prekes – vaisvandenius, ledus. Perkantieji daugiau prekių renkasi tradicines kasas. Taigi šiandien, apsipratus su naujovėmis ir pradėjus jas vertinti, o ypač kai jos taupo mūsų laiką, savitarnos kasos tapo įprastu ir patogiu atsiskaitymo būdu. Jomis naudojasi visi – tiek jauni, tiek vyresni. Be to, jos patogios ir neįgaliesiems. Net senjorai vis drąsiau žengia jų link", – pasakojo A.Petraitis.

Laukė valiutų pasikeitimo

Nuo rugpjūčio pabaigos savitarnos plėtra planuojama prekybos tinkle "Maxima", kur iki šiol tokių kasų buvo įdiegta labai nedaug. Bendrovė žada skirti didelį dėmesį tam, kad savitarnos kasos būtų kuo paprasčiau naudojamos ir patogios pirkėjams.

"Maxima LT" komunikacijos skyriaus vadovė Renata Saulytė teigė, kad kiek daugiau nei prieš penkerius metus įdiegusi pirmąsias savitarnos kasas "Maxima XXX" parduotuvėje, veikiančioje Vilniaus "Akropolyje", įmonė pastebėjo susidomėjimą jomis ir nuosekliai augantį jų populiarumą. Pasak R.Saulytės, šios kasos ypač patrauklios jaunesnio amžiaus pirkėjams. "Greitėjant gyvenimo tempui, keičiasi ir apsipirkimo įpročiai: vis daugiau klientų nenori gaišti laiko apsipirkimui, tad savitarnos kasos – puiki išeitis. Ne vienus metus atidžiai stebėjome ir analizavome, kaip mūsų pirkėjai priima savitarnos kasas, kaip aktyviai jomis naudojasi ir kokių lūkesčių turi. Nenorėjome priimti skuboto sprendimo, tad savitarnos plėtrą pradėsime šio mėnesio pabaigoje. Sprendimą plėsti savitarnos kasas jau buvome priėmę kiek anksčiau, tačiau, šaliai apsisprendus tapti euro zonos nare, nusprendėme palaukti valiutų pasikeitimo ir tuomet jau investuoti ir diegti kasos aparatus, kuriuose galima atsiskaityti eurais", – komentavo įmonės atstovė.

Jos teigimu, vykdydama savitarnos kasų plėtrą, įmonė ketina iš viso įdiegti maždaug 90 savitarnos kasų penkiolikoje "Maximos" parduotuvių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Palangoje, Alytuje, Panevėžyje ir Nidoje. Priklausomai nuo parduotuvės dydžio, jose šalia įprastų kasų atsiras keturios arba šešios savitarnos kasos. Pirmajame plėtros etape savitarnos kasas planuojama diegti didžiosiose tinklo parduotuvėse, kur klientų srautas didžiausias, ir vadinamojo miesto formato parduotuvėse, kurios orientuotos į skubantį pirkėją ir greitą apsipirkimą. Preliminariais skaičiavimais, vien savitarnos kasų tinklo plėtra pareikalaus beveik 1,5 mln. eurų investicijų.

Skiriasi kasų modeliai

Sprendimą diegti savitarnos kasas ir didinti jų skaičių tinklo parduotuvėse, R.Saulytės teigimu, įmonė priėmė siekdama žengti koja kojon su laiku ir inovacijomis. "Pagrindinis prioritetas renkantis kasų modelį mums yra jų funkcionalumas ir patogumas naudoti įvairaus amžiaus ir išsilavinimo pirkėjams. Įdiegę pirmąsias savitarnos kasas pastebėjome, kad klientams svarbiausia, jog atsiskaitymas už pirkinius savitarnos kasose būtų kiek įmanoma paprastesnis: būtų nesudėtingas savitarnos kasų meniu, kuris leistų paprastai surasti, pasverti ar nuskenuoti prekes, kasose pateikiama informacija būtų aiški ir lengvai suprantama, ir atsiskaitydami jose klientai sugaištų kiek įmanoma mažiau laiko. Renkantis kasų modelį mums ne mažiau svarbus ir kasų funkcionalumas: galimybė informaciją kasose pateikti keliomis kalbomis, pasiūlyti pirkėjams galimybę rinktis jiems patogiausią atsiskaitymo būdą: tiek visų tipų bankų kortelėmis, tiek ir grynaisiais, taip pat pasinaudoti įmonės lojalumo ir dovanų kortelėmis", – sakė R.Saulytė.

Diegia ne visi

Prekybos tinklas "Norfa" kol kas savitarnos kasų neturi, tačiau yra svarstomos galimybės jas įdiegti, nagrinėjami komerciniai pasiūlymai, teigė įmonės atstovas spaudai Darius Ryliškis. Vis dėlto pasakyti, kada gali būti priimtas sprendimas pradėti diegti savitarną "Norfose", dar neįmanoma. Pasak D.Ryliškio, savitarnos atsiradimą "Norfose" galėtų paskatinti žymus darbo užmokesčio kilimas. Išaugus kasose dirbančių darbuotojų algoms, įmonė skaičiuotų, kiek savitarnos kasos galėtų padėti sutaupyti lėšų.

"Rimi Lietuva" ryšių su visuomene vadovė Giedrė Bielskytė taip pat patvirtino, kad diegti savitarnos kasų prekybos tinklo parduotuvėse kol kas neplanuojama. "Plačiau komentuoti apie plėtros planus negalime, tačiau mes visada domimės klientų aptarnavimo naujovėmis ir siekiame, kad mūsų pirkėjams apsipirkimas "Rimi" parduotuvėse būtų lengvesnis, greitesnis ir malonesnis", – pridūrė G.Bielskytė.

Darbuotojų nepritrūksta

Prie savitarnos kasų turi būti pirkėjams pagelbėti pasiruošęs darbuotojas, tačiau tokių kasų įdiegimas leidžia sutaupyti darbo užmokesčio sąskaita. Prekybininkai teigia, kad sutaupymas nebūtų žymus. Neva labiausiai savitarnos kasų nauda pasijaustų, jei gerokai kiltų darbuotojų atlyginimai.

Mažmeninės prekybos atstovai taip pat tvirtina, kad savitarnos kasų populiarėjimas nėra susijęs su darbuotojų stygiumi. D.Ryliškio teigimu, "Norfa" nuolat ieško naujų darbuotojų dėl natūralios kaitos. "Be abejo, geri darbuotojai yra didelė vertybė, tačiau su jų trūkumu nesusiduriame", – sakė įmonės atstovas.

"Maxima LT" komunikacijos skyriaus vadovės R.Saulytė pasakojo, kad su darbuotojų trūkumu susiduriama dėl prekybos tinklo plėtros. "Vienų pareigybių darbuotojų surasti sunkiau, kitų lengviau. Jų paieškai taikome įvairius metodus. Tarkime, patys neturinčius patirties darbuotojus apmokome, ypač dažnai tai darome ieškodami darbuotojų gamybos srityje. Prekybos sektoriuje dirbti nelengva. Klientų lūkesčiai, keliami prekybininkams, tik auga, tad pasitempti, atitikti šiuos lūkesčius turi ir mūsų darbuotojai. Anaiptol ne kiekvienas gali dirbti šį darbą", – pasakojo R.Saulytė.

"Rimi Lietuva" atstovė G.Bielskytė teigė, kad įmonė stebi rinką ir mato, jog prekybos centruose darbuotojų poreikis auga. "Šiuo metu Lietuvoje ieškome 45 (Kaune – dešimties) darbuotojų dirbti salės darbuotojais, kasininkais, pardavėjais, kepėjais, virėjais. Galime teigti, kad motyvuotų kandidatų daugėja, tačiau yra labai įvairių atvejų. Vienus motyvuoja darbas arti namų, kiti prioritetą teikia įmonės vertybėms, skandinaviškai verslo kultūrai. Visada stengiamės išlaikyti darbuotojų motyvaciją ir motyvuoti juos įmonės viduje", – pasakojo G.Bielskytė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų