Pereiti į pagrindinį turinį

Pirkėjai skundė virtualius sandorius

2012-12-21 16:12
Pirkėjai skundė virtualius  sandorius
Pirkėjai skundė virtualius sandorius / Shutterstock.com nuotr.

Šiemet gyventojai labiausiai buvo nepatenkinti internetu pirktomis prekėmis ir piktinosi ne be priežasties – didžioji dalis ginčų su pardavėjais baigdavosi pirkėjų naudai.

Vėjas košia ir pro naujus langus

Prieš šventes jaunai vilniečių šeimai nuotaiką sugadino langų montuotojai. Vilniečiai, sumanę žiemą pasitikti šiltesniuose namuose ir įstiklinti balkoną bei senus langus pakeisti naujais plastikiniais, patyrė daugiau vargo, nei tikėjosi.

Atvykę meistrai bute langus sumontavo, tačiau pridarė ir broko – pagailėjus sandarinimo putų kai kuriose vietose švilpė vėjas, rėmai buvo apibraižyti, o palangės įstatytos kreivai. Dėl nekokybiškų darbų pasiskundusiems vilniečiams tiesiogiai su langus montuojančios įmonės vadovais pabendrauti nepavyksta – atsakymus į pretenzijas siunčia teisininkai ir teigia, kad langai, net jei jie ir subraižyti, savo funkciją atlieka.

Vartotojai dažniausiai teisūs

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyriausiasis specialistas viešiesiems ryšiams Vitas Ūsas teigė, kad skundų dėl netinkamos statybų elementų kokybės ar jų montavimo gauna nuolat.

Tačiau dažniausiai šiemet gyventojai į šią tarnybą kreipėsi dėl sandorių, sudarytų internetu, ypač grupinio pirkimo portaluose, bei sandorių, sudarytų ne prekybai skirtose patalpose – per pristatymus ar vartotojų namuose.

„Vartotojai susidurdavo su keblumais, norėdami nutraukti sudarytas sutartis be papildomų mokesčių ar norėdami grąžinti, pakeisti prekes, įsigytas internetu, taip pat norėdami pasinaudoti grupinio pirkimo portaluose įsigytais kuponais“, – teigė V.Ūsas.

Dažniausiai, apie 85 proc., į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą besikreipiančių vartotojų skundų buvo pagrįsti, o kilusius ginčus pavykdavo išspręsti taikiai.

Po Kalėdų skundų daugės

V.Ūsas įspėjo, kad po Kalėdų besiskundžiančių vartotojų gali padaugėti. Norėdami atsikratyti ar pakeisti dovanų gautus nereikalingų daiktus, čekius ar kuponus, gyventojai gali susidurti su prekybininkų abejingumu.

Todėl dovanas renkantiems gyventojams V.Ūsas patarė prieš įsigyjant prekę sau ar artimam žmogui gerai apsvarstyti, ar iš tiesų konkretus daiktas yra reikalingas. Mat daugeliui daiktų, pavyzdžiui, buitinei technikai ir kitiems elektros prietaisams, kosmetikos ir parfumerijos gaminiams, juvelyriniams dirbiniams, laikrodžiams, knygoms, žaislams, žaidimams, apatiniam trikotažui, patalynės reikmenims ir kitoms prekėms netaikoma 14 dienų prekių grąžinimo teisė.

„Pirkėjai turėtų būti atidūs ir įsigydami dovanų čekius bei grupinio pirkimo portaluose siūlomus kuponus. Dovanų čekiai ir kuponai turi sąlygas, kurių privaloma laikytis, norint jais pasinaudoti. Taip pat patartina pasinaudoti savo, kaip vartotojo, daikto patikrinimo teise ir prieš įsigyjant prekę ją išvynioti bei patikrinti, ar prekė nesudaužyta, veikia. Jeigu prekę pristato kurjeris – gavus labai atidžiai ją pažiūrėti ir pasirašyti tik įsitikinus, kad prekė mechaniškai nepažeista“, – perspėjo specialistas.

V.Ūsas pridūrė, kad visuomet būtina išsaugoti visus prekių pirkimą–pardavimą įrodančius dokumentus – jie reikalingi, norint prekes grąžinti, keisti ar remontuoti. O įsigyjant prekes internetu jis rekomendavo kas kartą pasitikrinti, ar virtualus pardavėjas patikimas. Tai padaryti galima internete paieškojus kitų pirkėjų atsiliepimų apie pardavėją bei Įmonių bankroto valdymo departamento interneto svetainėje pasitikrinti, ar prekę, paslaugą siūlanti bendrovė nebankrutavusi.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų