Trečiadienį paskelbtos „Eurobarometro" apklausos duomenimis, keturiems iš penkių europiečių rūpi, kokį poveikį aplinkai daro jų perkami produktai.
Labiausiai aplinka susirūpinę Graikijos gyventojai – daugiau kaip devyni iš dešimties apklaustųjų teigia, kad įsigydami produktą jie atsižvelgia į tai, kokį poveikį tas produktas daro aplinkai. Lietuvoje į produkto poveikį aplinkai atsižvelgia 7 iš 10 pirkėjų.
Apklaustų europiečių nuomonės apie gamintojų teiginius, susijusius su produktų poveikiu aplinkai, pasiskirstė tolygiai, o beveik pusė apklaustųjų mano, kad geriausias būdas skatinti produktų, kuriuos gaminant tausojama aplinka, gamybą – didinti mokesčius už aplinkai kenksmingus produktus ir mažinti už aplinkai nekenksmingus. Lietuvos piliečiai remia mokesčių lengvatas aplinką tausojantiems produktams, tačiau tik 15 proc. sutinka su tuo, kad mokesčių pagalba reikėtų didinti neekologiškų gaminių kainas.
Daugelis apklaustųjų įsitikinę, kad mažmenininkai galėtų prisidėti prie aplinkai nekenksmingų produktų populiarinimo ir kad produktai turėtų būti ženklinami etiketėmis su informacija apie anglies dioksido, susijusio su produkto gamyba ir vartojimu, kiekį.
Lietuva stipriai išsiskiria iš visų ES-27 šalių produkto kainai teikiamu dėmesiu – net 96 proc. kainą nurodo pagrindiniu kriterijumi, tuo tarpu tik 72 proc. respondentų teigia, kad jiems svarbi ir kokybė.
Nors Lietuvos piliečiai yra vieni iš mažiausiai informuotų apie produktų poveikį aplinkai visoje ES, net 50 proc. mūsų gyventojų puikiai pažįsta ES taikomą
ekologiškų produktų ženklinimą bei pritaria nuomonei, kad prekybos mažmenininkų vaidmuo populiarinant aplinkai nekenksmingus produktus yra itin svarbus.
Naujausi komentarai