- Eleonora Budzinauskienė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams iš Ukrainos masiškai grįžtant ginti Tėvynės ir patiriant sunkumų Lietuvoje išsigryninant atlyginimus iš bankinių sąskaitų bei bankomatų, transporto įmonės patiria vis didesnių keblumų. Norėdami kuo skubiau išvykti į Ukrainą, vairuotojai prašo įmonių išmokėti atlyginimus grynaisiais, o norėdami patenkinti darbuotojų prašymus verslas turi pažeidinėti įstatymus, draudžiančius mokėti atlyginimus grynaisiais.
Tad transporto sektoriaus atstovai vėl kreipiasi į atsakingas institucijas ir prašo kuo skubiau, per pavasario sesiją, inicijuoti pakeitimus, bent jau laikinus, kad verslas, norintis padėti ukrainiečiams darbuotojams, netaptų pažeidėjais.
Tai rašoma Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kreipimesi į Premjerę Ingridą Šimonytę, Seimo Pirmininkę Viktoriją Čmilytę-Nielsen, finansų ministrę Gintarę Skaistę, ekonomikos ir inovacijų ministrę Aušrinę Armonaitę, susisiekimo ministrą Marių Skuodį, Seimo Ekonomikos, Finansų ir biudžeto komitetų pirmininkus. Vežėjai prašo atšaukti draudimą grynaisiais mokėti darbo užmokestį, kai to prašo darbuotojai, bent jau laikinai netaikyti šio draudimo ir neskirti darbdaviams baudų šiuo įtemptu laikotarpiu, kai darbdaviai vairuotojų prašymu algas išmoka grynaisiais.
Asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, Lietuvos transporto įmonėse tolimųjų reisų vairuotojais dirba maždaug 30 tūkst. Ukrainos piliečių, kurie norėdami grįžti ginti savo šalies, susiduria su problemomis negalėdami išsigryninti darbo užmokesčio, nes daugeliui jis nebeprieinamas užblokavus sąskaitas dėl sankcijų Rusijai ir pritaikius kitas ribojančias priemones.
„Transporto sektoriuje dirba užsienio šalių piliečiai, turintys darbo vizas, kurių daugelis turi sąskaitas užsienio bankuose. Būtent šie žmonės ir susiduria su problemomis, negalėdami išsigryninti savo darbo užmokesčio, nes dėl pritaikytų sankcijų yra apriboti finansiniai srautai. Tuomet jie prašo darbdavių išmokėti grynaisiais, o jie yra priversti pažeidinėti įstatymus, norėdami padėti darbuotojams iš Ukrainos, Rusijos, Baltarusijos“, - sako Z. Buivydas.
Svarbu paminėti, kad Lietuvos bankas prieš savaitę visiems bankams uždraudė Baltarusijos ir Rusijos piliečiams atidaryti sąskaitas, išsiimti korteles, o esamas – blokuoja.
Būtent šie žmonės ir susiduria su problemomis, negalėdami išsigryninti savo darbo užmokesčio.
„Transporto įmonėse didelę vairuotojų dalį sudaro būtent šių šalių piliečiai. Mažiau problemų kyla tiems užsienio šalių piliečiams, kurie turi leidimą gyventi Lietuvoje, bet jų yra mažiau, lyginant su turinčiais darbo vizas. Pavyzdžiui, šiandien asociacijos narys dalijosi informacija, kad jo įmonėje dirbantys vairuotojai, kurie turi darbo vizas, negali išsiimti pinigų iš Peysera, Revolut sąskaitų, tad prašo išmokėti grynaisiais ir nori toliau dirbti“, - sako Z. Buivydas.
Be to, ir iki šiol trečiųjų šalių piliečiai dėl bankų įvestų limitų savo darbo užmokestį galėdavo išsigryninti tik per kelias dienas.
Asociacijos inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, užsienio šalių piliečiai, neskaitant į gimtąją šalį ginti šalies grįžtančių ukrainiečių, ir toliau nori dirbti tolimųjų reisų vairuotojais Lietuvos įmonėse.
„Tolimųjų reisų vairuotojai yra varomoji transporto sektoriaus jėga, todėl valstybė, surėmusi pečius su verslu, turi padėti šiems žmonėms ir leisti jiems dirbti Lietuvos įmonėse, neapsunkinant jų veiklos ir galimybių naudotis sąžiningai uždirbtais pinigais. Dabar tai vis labiau panašėja į situaciją, kai tolimųjų reisų vilkikų vairuotojai iš užsienio yra diskriminuojami dėl tautybės, nors to negali būti pagal Lietuvos įstatymus. Žmonės negali būti diskriminuojami nei dėl tautybės, nei dėl religinių pažiūrų, orientacijos“, - sako A. Burba.
Jis taip pat primena, kad šių metų sausį tolimųjų reisų vairuotojai, vykstantys per Kazachstaną, kai čia prasidėjo masiniai neramumai ir buvo sutrikusi bankinių sistemų veikla, irgi buvo susidūrę su grynųjų pinigų trūkumu.
„Dabar ši situacija vėl kartojasi, tad būtina imtis visų priemonių ir apsaugoti Lietuvos įmonėse dirbančius užsienio šalių piliečius nuo nepatogumų. Situacija Kazachstane, Ukrainoje, o dabar ir Lietuvoje tik dar kartą įrodo, kad toks teisinis reguliavimas yra ydingas ir vairuotojus palieka be grynųjų pinigų“, - sako A. Burba.
Be to, asociacija „Linava“ buvo siūliusi inicijuoti Darbo kodekso pakeitimus, kurie leistų darbo užmokestį ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas mokėti grynaisiais ne tik jūrininkams, bet ir tolimųjų reisų vilkikų vairuotojams, kai jie to prašo. Siekiant šio tikslo buvo prašoma tolimųjų reisų vairuotojus prilyginti jūrininkams.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp sostinės įmonių – teisiniai ginčai dėl teritorijos prie buvusio taksi parko
Sostinės verslininkai teismuose aiškinasi, ar teisėtai privatizuota aikštelė prie buvusio taksi parko Vilniuje. ...
-
VMI: maitinimo sektoriuje iki liepos nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų
Viešojo maitinimo sektoriuje, įskaitant pajūrio kurortus, šiemet sausį – liepą nustatyti keli šimtai mokestinių pažeidimų ir priskaičiuota 200 tūkst. eurų nesumokėtų mokesčių, pranešė Valstybinė mokesčių insp...
-
Bulvių augintojai: derlius bus prastesnis negu pernai, bulvės brangs14
Nukentėję nuo kaitros pernai bulvių augintojai šiuos metus vadina dar blogesniais – ilgas ir šaltas pavasaris trukdė kaltis daigams, o dabar laukuose bulvės ne noksta, o pūva vagose tyvuliuojančiame vandenyje. Todėl bulvių derlius ...
-
Palaipsniui ruošiamasi iš Rusijos perimti Europos naftos rinką9
Nors naftos kartelis OPEC+ anksčiau žadėjo naftos gavybą padidinti 650 tūkst. barelių per dieną, bet pasirodžius liepos mėnesio duomenims galima konstatuoti, kad gavyba iš viso išaugo 490 tūkst. barelių per dieną, teigia Vilniaus univ...
-
„Žilinskis ir Co“ už 15,2 mln. eurų statys skirstyklą „Mūša“
Lietuvai sinchronizuojant elektros tinklus su žemynine Europa, elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ užsakymą projektuoti ir statyti 330 kV skirstyklą „Mūša“ Joniškio rajone laimėjo energetikos projektų ...
-
Asociacijos: santykių nutraukimas su Kinija paveiktų Lietuvos konkurencingumą2
Kinijai pareiškus apie nutraukiamus ryšius su Lietuva susisiekimo srityje, Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas sako, kad šalies aviacija tiesioginių ryšių su Kinija neturi, tačiau tokie veiksmai gali paveikti šalie...
-
Paradoksas: Lietuvoje – rekordiškai daug turistų, nors užsienyje skelbiama, esą čia nebesaugu15
Paradoksali situacija – jau kurį laiką iš verslininkų girdime, kad ir Vilniuje, ir visoje Lietuvoje turistų nėra. Iš užsienio atkeliauja blogi straipsniai, kad Lietuva yra nesaugi šalis, tačiau naujausia statistika rodo visi&s...
-
Daugėja bankrotų ir masinių atleidimų: ar nebus kaip 2008-aisiais?10
Lietuvoje daugėja įmonių bankrotų, labiausiai didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje, automobilių remonte, statybose ir apgyvendinimo, maitinimo paslaugas teikiančiose įmonėse. Taip pat daugėja ir masinių darbuotojų atleidimų. Per šiuos met...
-
Po viceministrės vizito Taivane Kinija nutraukia ryšius su Lietuva susisiekimo srityje104
Reaguodama į susisiekimo viceministrės vizitą Taivane šią savaitę Kinija pareiškė įvedanti jai sankcijas ir nutraukianti bendradarbiavimą su ministerija ir apskritai susisiekimo srityje su Lietuva, penktadienį pranešė naujienų a...
-
Lietuvoje beveik susilygino benzino ir dyzelino kaina
Pastarąją savaitę, rugpjūčio 1 – 8 dienomis, vidutinės benzino ir dyzelino kainos visose lyginamose šalyse sumažėjo. Benzino vidutinė kaina daugiausiai sumažėjo Lenkijoje (0,08 Eur/l arba 5,0 proc.), mažiausiai – Latvijoje (0,02 ...