- Diena Media inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vartotojams susiduriant su finansiniais sunkumais bei atidedant pirkinius geresniems laikams, prekybininkai ieško naujų galimybių išlaikyti ar padidinti pardavimų apimtis. Vis dažniau jų žvilgsniai nukrypsta į būsimas ir neseniai jomis tapusias mamas. Kova dėl šių pirkėjų tik prasideda.
Patrauklus segmentas
„Pastarojo meto ekonominė situacija šalyje buvo palanki prekybininkams, nes žmonių perkamoji galia sparčiai didėjo, o lūkesčiai dėl ateities buvo teigiami. Tačiau pastaruoju metu tendencija pasikeitė ir vartotojai tapo atsargesni, ėmė skaičiuoti pinigus ir taupyti. Tačiau besilaukiančios ar neseniai pagimdžiusios moterys neturi galimybės atidėti pirkinių. Dažniausiai visko reikia greitai“, - sakė mamoms skirtus informacinius projektus valdančios bendrovės „Atom Media“ direktorė Ieva Venckutė.
Jaunos šeimos ir ypatingai pirmą kartą besilaukiančios moterys yra labai palankus segmentas rinkodaros specialistams. „Besidžiaugdamos būsimu kūdikiu, jaunos šeimos yra pasiruošusios jam nupirkti viską, ką sau gali leisti geriausio, tačiau neturėdamos ankstesnės patirties, jos mielai priima įvairią informaciją, kurią gauna iš gamintojų bei prekybininkų“, - komentuoja I. Venckutė.
Kitas svarbus momentas - jaunos šeimos neturi išankstinių nuostatų ir susiformavusio lojalumo atskirų prekių ženklų atžvilgiu, todėl kova dėl naujo pirkėjo prasideda nuo nulio. Daugelį svarbių pirkinių jaunos šeimos perka pirmą ir dažnai vienintelį kartą savo gyvenime, todėl įdėmiai nagrinėja alternatyvas ir renkasi geriausią variantą.
Rinkodaros kanalų įvairovė
Vaikų besilaukiančių šeimų patrauklumą rinkodaros specialistams sustiprina ir vykdoma valstybės demografinė politika. Iki 2 metų jaunoms mamoms užtikrindama stabilias pajamas, valstybė pasirūpino, kad jaunos šeimos išlaikytų vartojimo lygį, buvusį iki krizės pradžios. Dėl šios priežasties net šalyje mažėjant atlyginimams ir darbo vietų skaičiui, jaunos šeimos gali sau leisti vartoti panašiai kaip ir anksčiau.
„Besilaukiančios ir neseniai pagimdžiusios moterys yra išskirtinis segmentas, nes visas jo atstoves sieja panašios problemos ir informacijos poreikiai. Dėl to mamų auditorija yra koncentruota ir ją galima pakankamai nesunkiai pasiekti“, - į mamas nukreiptą komunikaciją komentuoja bendrovės „Star Communications Worldwide“ („Starcom“) media direktorė Elžbieta Kimbarė.
Pasak jos, Lietuvoje netrūksta specializuotų žurnalų ir kitų mamoms skirtų leidinių, tačiau jų reikšmė nekinta, tuo tarpu interneto populiarumas auga, taip pat plačiau naudojamos alternatyvios komunikacijos formos, kaip pavyzdžių dalijimas ir pan.
„Happy“ sauskelnių kūdikiams gamintojo atstovybės Lietuvoje „TZMO Baltic“ prekių grupės vadovė Vilma Launikonienė pabrėžia, jog užmegzti tiesioginį kontaktą su jaunomis mamomis labai svarbu. „Stengiamės panaudoti visas komunikacijos su mamomis priemones - tiek reklamą spaudoje, tiek pavyzdžių dalinimą jauniesiems tėveliams. Atsižvelgdami į mamas pasiekiančios informacijos gausą, pastaruoju metu daugiau dėmesio skiriame tiesioginiams kontaktams“, - teigė ji.
Netradicinių sprendimų daugės
„Atom Media“ vadovė taip pat patvirtino populiarėjančią tendenciją orientuotis į tiesioginę rinkodarą. „Lyginant situaciją dabar ir prieš metus, matosi akivaizdūs skirtumai. Jeigu anksčiau įmonės nebuvo suinteresuotos nestandartiniais rinkodaros būdais ir įvairiomis kampanijomis, tai per paskutinį pusmetį labai padidėjo susidomėjimas tiek mamų auditorija, tiek netradiciniais (nenaudojančiais žiniasklaidos) jų pasiekimo kanalais“, - dalijasi patyrimu I. Venckutė.
„Atom Media“ organizuoja kolektyvinį pavyzdžių ir informacinės medžiagos dalijimo gimdymo namuose projektą „Neštukas“, administruoja mamoms skirtų klausimų ir atsakymų svetainę „Mamanija.lt“ bei valdo vienintelę Lietuvoje neseniai pagimdžiusių mamų duomenų bazę, skirtą tiesioginei rinkodarai elektroniniu ir tradiciniu paštu.
„Mamoms pateikiamos informacijos kanalų įvairove Lietuva dar neprilygsta brandžioms rinkoms, tačiau alternatyvų sparčiai daugėja“, - sakė „Starcom“ atstovė. „Prognozuojame, kad dėl pasikeitusio spaudos apmokestinimo ir sumažėsiančio jų skaitomumo daugiau galimybių konkuruoti dėl reklamdavių pinigų šiais metais įgaus interneto projektai bei populiarės komunikacija el. paštu.“
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...