Pereiti į pagrindinį turinį

Prekybos laivyne grįžtama prie burių

2021-03-19 17:03

Atrodė, kad atsiradus varikliams burlaiviai amžiams bus išstumti iš prekybinės laivybos, bet taip neįvyko.

Schema: pirmasis trijų mėnesių reisas per Atlantą ir atgal.
Schema: pirmasis trijų mėnesių reisas per Atlantą ir atgal. / Redakcijos archyvo nuotr.

Naujos konstrukcijos burės

Vis dažniau tai vienur, tai kitur pasigirsta pranešimų apie planuojamus statyti laivus su burėmis, kurie gabens krovinius.

Kai kuriuose laivuose burę planuojama įdiegti tik kaip pagalbinę priemonę, kuri mažina kuro sąnaudas. Kitur bures planuojama naudoti kaip pagrindinę laivo traukos priemonę. Diegiamos ir naujos konstrukcijos iki šiol nenaudotos burės. Tuo pat metu laivuose numatyti ir varikliai. Jie skirti laivams manevruoti – įplaukti į uostus ar išplaukti iš jų, manevruoti prie krantinių.

Neseniai paskelbta, kad padangų gamintoja „Michelin“ savo produkciją po pasaulį plukdys naujos kartos buriniais laivais. Iki 2023 m. bus pastatyti du 136 m ilgio laivai. Jų burių plotas bus po 4 200 kv. metrų. Laivai galės priimti po 500 automobilių ir po 280 konteinerių su „Michelin“ pagamintomis padangomis. Buriniai laivai padangas gabens iš Halifakso ir Sen Nazero gamyklų.

Reisas: nedidelis krovininis laivelis „Grain de Sail“ Atlanto platybėse. (Redakcijos archyvo nuotr.)

Reisai per Atlantą

Dar viena žinia šiomis dienomis atskriejo iš Prancūzijos. Tarp Europos ir Amerikos žemynų pradėjo plaukioti aliuminio korpuso burinis krovininis laivas „Grain de Sail“, kuris gali priimti iki 50 tonų krovinių. Šį 72 pėdų, maždaug 23 metrų, ilgio laivą valdo 4 žmonių įgula. Jame naudojamas škunos tipo takelažas, ant dviejų stiebų yra 350 kvadratinių metrų ploto burės.

Jis atliko pirmą reisą, kuris truko 3 mėnesius. Iš Prancūzijos Bretanės Sen Nazero uosto į Niujorką nugabeno 14 tūkst. butelių prancūziško ekologiško vyno, kuris bus perduotas restoranų tinklo platintojui. Po to iš Dominikos į Prancūziją atgabeno 33 tonas kakavos, šokolado žaliavos. Šiame laive į šaldomą triumą galima pakrauti 28 padėklus su prekėmis.

Balandį laivas rengiasi išplaukti į naują komercinį reisą. Planuojama, kad per metus nedidelis burlaivis su išskirtiniais kroviniais per Atlantą padarytų keturis reisus.

Ekologiškos technologijos

Šis burlaivis yra ir savotiškas švarios aplinkos laivyne sinonimas.

Jame įrengtos ne tik burės, bet ir kai kurios vėjo, saulės energiją naudojančios energetinės technologijos. Laivo įgula tarsi įpareigota skleisti informaciją apie ekologiškas technologijas laivyboje. Ji planuoja paskelbti ataskaitą, kaip įveiktas Atlantas naudojantis ekologiškomis laivybos priemonėmis. Tendencija įdomi – kažkada naujos ir progresyvios technologijos – gariniai varikliai, o po to vidaus degimo varikliai užgesino burlaivių erą ir išstūmė juos. Dabar istorija vėl tarsi apsisuko ratu. Saulės, vėjo technologijos tarsi sukyla prieš aplinką teršiančius laivų variklius.

Jau po pirmojo reiso šio laivelio savininkai prabilo apie tai, kad būtų prasminga sukurti didesnį tokio tipo burlaivių laivyną.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų