Pereiti į pagrindinį turinį

Prieš šventes keptuvių ir puodų nupirkta beveik 8 kartus daugiau

2013-12-31 13:50

Ne paslaptis, kad artėjant šventėms ilgėja eilės prie parduotuvių kasų. Dažnai ilgiau eilėje tenka praleisti ir šventinę dieną. Šie metai – ne išimtis. Lankytojų parduotuvės sulaukė netgi šiek tiek daugiau nei pernai ir pirko jie taip pat daugiau.

Vytauto Petriko nuotr.

Ne paslaptis, kad artėjant šventėms ilgėja eilės prie parduotuvių kasų. Dažnai ilgiau eilėje tenka praleisti ir šventinę dieną. Šie metai – ne išimtis. Lankytojų parduotuvės sulaukė netgi šiek tiek daugiau nei pernai ir pirko jie taip pat daugiau.

Pirko daugiau

Kalbinti prekybos centrų atstovai tvirtino, kad klientų skaičiaus padidėjimas prieššventiniu laikotarpiu įprastas. Todėl tam ruošiamasi iš anksto. Dažnai darbuotojų darbo grafikas pritaikomas prie šventinių dienų. Stengiamasi, kad klientai nesusidurtų su nepatogumais, o darbuotojai turėtų laiko patys pasidžiaugti šventėmis. Dėl šios priežasties Kūčių vakarą daugelis prekybos centrų dirba trumpiau, o Kalėdų ar Naujųjų metų rytą darbą pradeda vėliau.

"Kiekvienais metais pirkėjų srautas būna panašus. Šiemet jis buvo šiek tiek didesnis negu pernai. Galima sakyti, kad yra šioks toks ir pardavimo, ir ekonomikos augimas, turbūt yra ir šioks toks žmonių gyvenimo pagerėjimas. Bet tai nebuvo šuolis, t. y. nebuvo taip, kad pernai labai skurdžios Kalėdos buvo, o šiemet – labai turtingos", – situaciją apibūdino "Rimi" atstovė ryšiams su visuomene Raminta Stanaitytė-Česnulienė.

Kalbintų prekybos centrų atstovų teigimu, pirkėjai šiais metais pirko šiek tiek daugiau ir šiek tiek brangesnes prekes, nors, palyginti su praėjusiais metais, skirtumas nelabai didelis. Pirkėjai rinkosi ne tik brangesnius maisto produktus ar jau pagamintus patiekalus, bet išleido šiek tiek daugiau dovanoms.

Vaišes ruošia patys

"Iki" Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis tikino, kad klientų pagausėjimas buvo juntamas jau gruodžio viduryje. Žmonės ėmė ne tik dažniau užsukti į parduotuves, bet ir daugiau pirkti.

"Palyginti su lapkričiu, šių metų gruodį, aišku, smarkiai išaugo kalėdinės atributikos, indų, skirtų gaminimui, pardavimas. Nuo įprasto pardavimo šis skiriasi keliais kartais. Jeigu lygintume su praėjusių metų gruodžio  pirmomis dešimčia dienų, tai šių metų padidėjimas nedidelis – keliais procentais", – aiškino A.Petraitis.

Jis taip pat neslėpė, kad gausesniam pirkimui įtakos gali turėti ir prekybos centrų taikomos akcijos, kurios dažniausiai vilioja pirkėjus. Be to, šiais metais pastebėta tendencija, kad žmonės ne tik skiria daugiau pinigų, bet ir deda daugiau pastangų šventėms pasiruošti.

"Pastebėjome, kad šiemet artėjant žiemos šventėms iki kelių kartų išaugo kai kurių maisto produktų, – įvairių kepinių, salotų ir žuvies patiekalų ingredientų, – taip pat maistui ruošti skirtų indų pardavimas. Tai rodo, kad šv. Kūčių ir Kalėdų stalui šalies gyventojai stengiasi kuo daugiau patiekalų pasigaminti patys", – sakė A.Petraitis.

Parduota nemažai produktų, kurių ilgesnis galiojimo laikas, o keptuvių ir puodų gruodį nupirkta net 7,5 karto daugiau, kepimo ir troškinimo indų – keturis kartus daugiau. Be to, šventiniam stalui žmonės nori pagaminti ir ką nors neįprasto – perkama įvairių jūrų gėrybių, gurmaniškų padažų ar užkandžių.

R.Stanaitytė-Česnulienė atkreipė dėmesį, kad daugiausia pardavimas per visus metus išauga būtent per Kūčias ir Kalėdas. Pasiruošimas Naujiesiems metams dažniausiai nereikalauja tiek išlaidų. Pirkėjai išleidžia mažiau pinigų vaišėms, perka simbolines dovanėles arba visai jų atsisako.

Laukia nuolaidų

Norint išvengti didelių eilių, ne tik dovanomis, bet ir vaišėmis Kūčių, Kalėdų ar Naujųjų metų stalui reiktų pasirūpinti gerokai anksčiau. R.Stanaitytė-Česnulienė nurodė, kad didžiausias žmonių srautas šiais metais parduotuves aplankė dieną prieš Kūčias. Taip pat dar nemažai žmonių atėjo Kūčių dieną.

Jai pritarė ir "Maximos" komunikacijos vadovė Renata Saulytė. Ji teigė, kad žmonės Kūčių išvakarėse parduotuvėse ieško ne tik vaišių, bet vis dar žvalgosi ir dovanų. Ji spėjo, kad žmonės kartais tempia iki paskutinės akimirkos, tikėdamiesi sulaukti akcijų ir norimų prekių nusipirkti pigiau. Esą pirkėjai jau pripratę prie šventiniu laikotarpiu taikomų akcijų tam tikroms prekėms – kalėdinėms dekoracijoms, saldainiams, žaislams, dovanų pakavimo reikmenims. Todėl jų neperka tol, kol nesulaukia nuolaidų.

"Gali būti, kad taip yra dėl žmonių gyvenimo būdo. Mes pastebime tendencijas, kad dauguma atideda paskutinei akimirkai", – spėliojo R.Saulytė.

Lemia srautas

R.Stanaitytė-Česnulienė akcentavo, kad pirkėjų skaičius dažnai atrodo didesnis vienais ar kitais metais dėl to, kad tam tikru metu padidėja jų srautas. T. y. žmonės nusprendžia pradėti dovanomis ir šventiniu stalu rūpintis vienu metu. Žmonių srautas dažnai gali priklausyti ir nuo to, kurios savaitės dienos yra šventinės. Todėl vienais metais pirkėjų srautas gali susikoncentruoti į vieną ar porą dienų, o kitais – pasiskirstyti per kelias dienas.

"Kartais pasiskirsto per kelias dienas, kartais susikoncentruoja į vieną dieną. Tada jis būna dar didesnis. Šiemet pagrindinė diena buvo prieš Kūčias, pirmadienį. Ir pirkėjų tikrai padaugėjo, bet tam mes ruošiamės kiekvienąsyk", – sakė R.Stanaitytė-Česnulienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų