- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinės Karalystės transporto departamentui laikinai sušvelninus darbo laiko taisyklių taikymą vairuotojams iš Europos Sąjungos šalių, kurie krovinius keliais veža Anglijoje, Škotijoje ir Velse, Lietuvos vežėjų nuomone, britų pavyzdžiu galėtų sekti ir kitos ES šalys.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pandemijos laikotarpiu kroviniai Bendrijoje turėtų judėti be apribojimų, kad maistas, vaistai ir kitos būtiniausios prekės europiečius pasiektų išvengiant didesnių jų tiekimo sutrikimų.
„Europos Sąjungos institucijas esame raginę atidėti Mobilumo paketo nuostatų priėmimą, kol baigsis koronaviruso pandemija ir bus įvertintas jos poveikis transporto sektoriui“, – sakė P. Drižas.
Jo teigimu, vieno iš esminių Mobilumo paketo reikalavimo – draudimo reguliariai ilsėtis vilkiko kabinoje – įgyvendinimas yra apskritai komplikuotas dėl didžiulio atitinkamos poilsio infrastruktūros trūkumo. Europos Komisijos duomenimis, šiuo metu visoje ES trūksta 100 tūkst. automobilių stovėjimo vietų, tačiau ir iš esamų tik 2,5 proc. yra sertifikuotos ir gali užtikrinti reikiamą saugumo lygį.
„Tuo tarpu situacija su viešbučių pasiūla šalia pagrindinių ES transporto koridorių yra dar blogesnė. ES atsakingos institucijos turėtų operatyviai įvertinti esamą situaciją ir peržiūrėti reikalavimo taikymo būtinybę iki kol nebus užtikrintas pakankamas poilsio infrastruktūros lygis“, – pabrėžė P. Drižas.
Jis atkreipia dėmesį, kad tiek vairuotojo grąžinimo nuostata, tiek draudimas dėl kassavaitinio poilsio transporto priemonės kabinoje prieštarauja valstybinių ir įmonių lygiu taikomoms COVID-19 prevencinėms priemonėms ir jų tikslams.
Tuo tarpu Didžiojoje Britanijoje laikinų sušvelninimo priemonių imtasi siekiant šventiniu laikotarpiu išvengti sutrikimų perkraunant krovinius jūrų uostuose, taip pat kitų krovinių logistikos problemų, susijusių su „Brexit“ ir COVID-19 poveikiu tiekimo grandinėms.
Minėtos priemonės taikomas visiems vairuotojams, paslaugas teikiantiems Didžiojoje Britanijoje pagal ES vairuotojų darbo laiko taisykles, gabenant maistą ir kitas būtinas prekes iš Didžiosios Britanijos uostų.
Išimtys taip pat taikomos maisto ir būtinųjų prekių krovinių pervežimams nuo gamintojo ar tiekėjo iki prekybos vietų.
Šios laikinosios priemonės nebus taikomos vairuotojams, pristatantiems produktus tiesiogiai vartotojams.
Sušvelnintos darbo laiko taisyklių išimtys Didžiojoje Britanijoje bus taikomas nuo šių metų gruodžio 10 d. iki gruodžio 30 d. vidurnakčio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais4
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis3
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas4
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai1
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti11
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...
-
L. Kasčiūnas: didesnis PVM gynybai svarstytinas, bet pirmiau – pelno mokestis10
Ieškant papildomų lėšų gynybai, svarstytinas didesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM), tačiau pirmiausia būtų didinamas pelno mokestis, o vėliau – galbūt ir kiti, sako naujasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūn...