„Rail Baltica“ laukia ES pinigų
Projektui „Rail Baltica“ Briuselyje pagaliau degama šalia šviesa – Lietuva ir kitos europinę vėžę tiesiančios valstybės turėtų gauti Europos Sąjungos paramą.
Skepsio mažėja
„Rail Baltica“ projekto koordinatorius Pavelas Telička, pats vos prieš tris mėnesius patikėjęs, kad europinės vėžės projektas „taps realybe“, žarsto Lietuvai ir kitoms valstybėms pagyrimus bei pažadus.
Jis praėjusią savaitę susitiko su Europos Parlamento (EP) Transporto komisijos nariais, kuriems pristatė šio projekto vykdymo eigą. P.Telička neslėpė, kad prieš pusantrų metų EP susidūrė su gana skeptišku požiūriu ir aštriais klausimais.
„Tuo metu „Rail Baltica“ projektas kėlė daugiau abejonių nei kiti Europos Sąjungos finansavimo siekę projektai. Dabar europinės vėžės projektas vertinamas palankiau“, – teigė koordinatorius.
Šimtas projektų
P.Telička beveik neabejoja, kad Lietuva, kaip ir kitos paraiškas Europos Sąjungos (ES) finansavimui siuntusios šalys, dar šiemet turėtų sulaukti teigiamo atsakymo.
„Manau, kad Lietuva turėtų užsitikrinti labai panašią sumą, kokio dydžio paramos prašo iš ES transeuropinių tinklų TEN-T programos“, – teigė projekto koordinatorius.
Lietuva Europos Komisijai išsiuntė dvi paraiškas. Viena jų skirta atlikti studijoms (preliminari vertė – 27 mln. eurų) , o kita – darbams sienų kirtimo atkarpose vykdyti (preliminari vertė sudarytų 212 mln. eurų). ES paramos neprašė tik Lenkija, kuri ieškos finansavimo iš kitų šaltinių.
Iš viso 27 ES šalys pagal transeuropinių tinklų TEN-T programą prašo 2007-2013 metais skirti finansavimą beveik 100 projektų. Iki šių metų pabaigos Europos Komisija turėtų nuspręsti, kurie projektai sulauks ES paramos.
Teigiamų atsakymų sulaukusios šalys realius darbus galėtų pradėti jau kitų metų sausį.
Kurs darbo grupę
Kad gavus paramą projektas kuo greičiau pajudėtų, numatoma įsteigti „Rail Baltica“ projekto šalių tarptautinę koordinavimo grupę. Ji bus atsakinga už šio projekto įgyvendinimą.
Pasak susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus, Lietuva imasi iniciatyvos surengti pirmąjį grupės posėdį.
Lietuvoje ketinama jau artimiausiu metu skelbti konkursą „Rail Baltica“ projektavimo darbams. Europinės vėžės projektas turėtų būti parengtas iki 2009 m. vidurio.
Projekto šalys susitarė ir įsipareigojo užtikrinti finansavimą ir atlikti darbus, kad nuo Varšuvos iki Talino vedančiu geležinkeliu 2013 metais būtų galima pasiekti 120 km/val. greitį.
Daug vilčių su „Rail Baltica“ sieja ir Kaunas, nes būtent pakaunėje turėtų iškilti intermodalinis terminalas, kur būtų skirstomi krovinių srautai.
„Rail Baltica“ projektas numato europinės vėžės geležinkeliu sujungti Suomiją, tris Baltijos valstybes ir Lenkiją.
Vien Lietuva „Rail Baltica“ projekto finansavimui 2007–2013 m. siekia gauti apie 267,5 mln. litų paramą iš ES. Pirmam projekto etapui įgyvendinti Lietuva numačiusi iš viso skirti 500 mln. litų.
Naujausi komentarai