- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų.
ES institucijų sprendimo dėl finansavimo iš 2021–2027 m. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (Connecting Europe Facility, CEF) pagal pateiktas paraiškas patvirtinimo laukiama 2022 m. pirmąjį pusmetį, finansavimo sutarčių sudarymo – antroje šių metų pusėje.
„Rail Baltica“ yra visai Europos Sąjungai ir jos transporto tinklui itin svarbus infrastruktūros plėtros projektas. Lietuvoje jau atlikta daug reikšmingų darbų – pernai Kauno intermodalinis terminalas sujungtas su ES geležinkelių sistema, ruožo Vilnius–Kaunas sprendinių pasirinkimo etapas juda į pabaigą. Pakankamas ir laiku gautas finansavimas yra esminė sąlyga norint išlaikyti projekto pagreitį, pasiekti visus užsibrėžtus tikslus pagal numatytus terminus ir pradėti statybas“, – sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Šiuo metu Lietuvoje intensyviai ruošiamasi nutiesti europinį geležinkelį nuo Kauno Latvijos sienos link. Šioje atkarpoje jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, paskelbti rangos konkursai dėl beveik 29 km geležinkelio infrastruktūros Jonavos rajone: sankasai, inžineriniams statiniams įrengti ir jungiamiesiems automobilių keliams nutiesti. Be to, vyksta viešųjų pirkimų procedūros dėl Panevėžio geležinkelio mazgo, šio ruožo regioninių stočių teritorijų planavimo ir poveikio aplinkai vertinimo paslaugų įsigijimo.
Planuojama, kad atliekant darbus, bus nutiestas vienas ilgiausių, 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos šalyse. Naujuoju „Rail Balticos“ geležinkeliu važiuosiančių traukinių projektinis greitis sieks iki 249 km/h, tad tiesiant geležinkelį ypač daug dėmesio skiriama saugumui. Visą geležinkelį juos apsauginė tvora, pėstiesiems bei gyvūnams bus įrengtos perėjos, pralaidos, žalieji tiltai, o automobiliams numatytos tik dviaukštės pervažos – viadukai, tuneliai.
ES finansavimo taip pat prašoma atkarpų Vilnius–Kaunas ir Kauno mazgas–Lietuvos ir Lenkijos siena projektavimo bei žemės koridoriaus, reikalingo geležinkeliui tiesti, suformavimo procedūroms, „Rail Balticos“ geležinkelio elektrifikavimo sistemai projektuoti ir pirkti.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Balticos“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną, Vilnių ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Skaistė atmeta kritiką dėl visuotinio NT mokesčio7
Finansų ministrė Gintarė Skaistė atmeta jai tekusią kritiką, kai ketvirtadienį buvo pristatytas siūlymas šalyje įvesti visuotinį nekilnojamojo turto mokestį. Nors prezidentas Gitanas Nausėda patį siūlymą vadina „svarstytinu“, ...
-
G. Nausėda: keičiant NT mokestį neturi nukentėti pažeidžiamiausi gyventojai1
Vyriausybei ketinant keisti gyventojų nekilnojamo turto (NT) mokestį, neturėtų nukentėti labiausiai pažeidžiami gyventojai, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Lietuvoje bus rengiami pinigų plovimo prevencijos specialistai2
Plečiantis šalies finansų technologijų (fintech) sektoriui ir išaugus pinigų plovimo prevencijos specialistų poreikiui Lietuvoje bus kuriama nauja jų studijų programa, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Atkirto į prašymus piginti degalus: gal apskritai panaikinti mokesčius, išjungti elektrą?11
Praėjusį mėnesį degalų kainoms perkopus du eurus, o dabar siekiant vieną eurą ir 80 centų, kai kuriems vairuotojams automobilis iš gyvenimo tiesiog išnyks, tad teks rinktis kitas alternatyvas, pranešama LNK reportaže. ...
-
Dalis ūkininkų interpeliacijos K. Navickui nepalaiko1
Seime kitą savaitę planuojant interpeliaciją žemės ūkio ministrui Kęstučiui Navickui, Lietuvos jaunųjų ūkininkų ir jaunimo sąjunga (LJŪJS) laikosi pozicijos, kad ministras turi likti poste. Sąjungos kreipimęsi pažymima, kad K. Navicką nu&scar...
-
S. Skvernelis: ateitis parodys, ar Užimtumo įstatymo pataisos yra sėkmingos
Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis aiškina, kad Seime priimtos Užimtumo įstatymo pataisos yra bandymas sugrąžinti nedirbančius darbingo amžiaus žmones į darbo rinką, kad jie galėtų pajamas užsid...
-
Prezidentas lankysis Vilniaus geležinkelio stotyje, traukiniu vyks į Kauną8
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį lankysis Vilniaus geležinkelio stotyje, traukiniu vyks į Kauną, kur stebės karinės technikos iškrovimą. ...
-
Nepateisinamas elgesys ir savivalė su galvijais užtrauks griežtas sankcijas2
Neplaninio patikrinimo metu Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) inspektoriai apsilankę viename stambiame Kalvarijos rajono ūkyje, po jau pritaikytų sankcijų, susidūrė su retai pasitaikančiu piktybišku ir žiauriu elgesiu su gyv...
-
G. Nausėda apie siūlomą visuotinį NT mokestį: atskiri įstatymai traukiami kaip zuikiai iš kepurės8
Nors prezidentas Gitanas Nausėda siūlymą įvesti visuotinį nekilnojamojo turto mokestį vadina „svarstytinu“, tačiau kartu jis akcentuoja pasigendąs iniciatyvų dėl sisteminės mokesčių sistemos pertvarkos. ...
-
Opozicijos atstovų nuomonės dėl visuotinio NT mokesčio išsiskiria11
Seimo opozicinėms frakcijoms atstovaujančių parlamentarų nuomonės dėl visuotinio nekilnojamojo turto (NT) mokesčio įvedimo poreikio – išsiskiria. ...