Išlaidos, skiriamos reklamai, šiais metais pasaulyje sumažės apie 6 proc., tačiau jau kitąmet rinka turėtų atsigauti ir išaugti 0,7 proc. Tai prognozuoja žiniasklaidos planavimo agentūrų tinklas CARAT, priklausantis „Aegis“ grupei.
Pasaulinė ekonominė krizė griauna optimistines reklamos rinkos prognozes. Pernai išlaidos reklamai ūgtelėjo 1 proc., nors 2008-ųjų rugpjūtį dar buvo prognozuojamas 4,9 proc. augimas. Taip pat buvo pakeistos prognozės, remiantis kuriomis buvo tikimasi, kad šiemet pasaulyje išlaidos reklamai didės 4,8 proc. Numatoma, kad 2009-aisiais labiausiai reklamos pajamos smuks JAV ir Ispanijoje.
Prognozuojama, kad JAV reklamos pajamos šiemet nukris 9,8 proc., o kitąmet nuosmukis sieks iki 2,7 proc.
Vakarų Europoje pajamų rodikliai jau 2008 m. krito 2,9 proc. Pajamos 6,6 proc. mažės ir šiais metais, tačiau išaugs 0,1 proc. 2009-aisiais.
Reklamos rinka apie 2–5 proc. trauksis ir Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje bei Prancūzijoje, bet netrukus tikimasi jos atsigavimo. Labiausiai reklamos pajamos turėtų mažėti Ispanijoje – jos kris net 16,5 proc. šiais metais ir dar 4 proc. 2010 m.
Centrinėje ir Rytų Europoje per artimiausius dvejus metus prognozuojamas 8,2 proc. ir 1 proc. rinkos nuosmukis. Rusija taip pat šiemet vietoj laukto 19,5 proc. augimo veikiausiai susidurs su 8 proc. nuosmukiu.
Azijoje pajamos taip pat nukris 0,8 proc. šiais metais, bet 2010-aisiais turėtų augti 4,3 proc.
„TNS Gallup“ paskelbtais duomenimis, kad 2008 m. Lietuvoje reklamos rinka žiniasklaidoje išaugo 9,1 proc. (Estijoje sumažėjo 3 proc., Latvijoje išaugo 3 proc.). Tikėtasi, kad 2009 m. šalies reklamos rinka išliks 2008 m. lygyje, tačiau realybė gali būti skaudesnė. Įvertinus prognozes laukiamas visų, išskyrus interneto, žiniasklaidos pajamų kritimas – bendras rinkos nuosmukis gali siekti apie 27 proc.
Naujausi komentarai