Šalies oro uostai atgauna tempą: keleivių ir skrydžių skaičiai šoktelėjo aukštyn

Trys tarptautiniai šalies oro uostai, apibendrinę antrojo ketvirčio rezultatus, sako, kad keleivinė aviacija grįžta į jai įprastas vėžes. Po įtempto laiko, kurį lėmė COVID-19 sukelta pandemija, oro uostai kasdien aptarnauja vis daugiau norinčiųjų keliauti, o oro bendrovės atnaujina vis daugiau krypčių. Nors pastarojo laikotarpio skrydžių ir keliautojų pikas fiksuotas birželio mėnesį, dar labiau šoktelėjusius rodiklius, prognozuojama, demonstruos ši liepa.

Fiksuojamas augimas

Apžvelgiant antrąjį metų ketvirtį (balandis-birželis), Lietuvos oro uostų atstovai pažymi, kad pastarieji trys mėnesiai buvo įtempti ir permainingi. Kovo mėnesį prasidėjusi keleivinės aviacijos stagnacija palaipsniui atsitraukia, o švelnėjantys valstybių keliavimo apribojimai ir gerėjanti situacija pasaulyje tarsi prikėlė ją naujam gyvenimui.

Balandžio mėnesį Lietuvos oro uostai bendrai aptarnavo daugiau nei 1400 keleivių, o gegužę šis skaičius išaugo iki beveik 4300 keleivių, birželį per šalies oro uostus atvyko ir išvyko 42,6 tūkst. keleivių.

Pasak Lietuvos oro uostų atstovų, „pavasarinė oro duobė“ sugeneravo daugiau nei pusantro milijono keleivių srauto praradimą (lyginant su praėjusių metų to paties laikotarpio duomenimis), tačiau, nepaisant visko, rezultatai kasdien vis gerėja.

Per antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvos oro uostai bendrai aptarnavo daugiau nei 3 tūkst. skrydžių, pusė jų – būtent birželio mėnesį (1633 skrydžiai), o pagrindiniais šalies oro vartais išlieka Vilniaus oro uostas, pirmąjį vasaros mėnesį aptarnavęs 974 skrydžius.

Krypčių atžvilgiu birželis taip pat buvo dosniausias: iš Vilniaus oro uosto tuo metu buvo galima rinktis net 22 kryptis, iš Kauno – 6, o iš Palangos – 3.

Liepos prognozės

Kaip prognozuoja Lietuvos oro uostų atstovai, liepos mėnesio rodikliai turėtų dar labiau išjudinti šalies aviaciją. Prognozuojama, kad liepą bus pasiūlyta daugiau nei 70 krypčių, dalis jų visiškai naujos.

Teigiama, kad būtent liepa padės aviacijos rinkai atgauti pagreitį, mat ne tik oro bendrovės yra paskelbusios apie grįžimus – grįžo ir užsakomieji skrydžiai, siūlydami atostogų pasirinkimus pamėgtomis ir naujomis kryptimis. 

Ekspertų teigimu, pasiekti 2019-ųjų rekordinius srautus keleivinė aviacija galėtų kitų metų pabaigoje.

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.


Šiame straipsnyje: skrydžiaioro uostaisusisiekimas oruCOVID-19 saviizoliacija

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių