Po svarstymo ketvirtadienį už šias Vidaus vandenų transporto kodekso bei jas lydinčias Rinkliavų įstatymo pataisas balsavo 76, susilaikė trys ir balsavusių prieš parlamentarų nebuvo. Kad būtų priimti, balsavimui įstatymai į posėdžių salę sugrįš dar vieną kartą.
Šiems liberalo Andriaus Bagdono siūlymams pritarė parlamento Biudžeto ir finansų komitetas (BFK).
Anot įstatymo iniciatorių, siūlomi keitimai padėtų išspręsti problemą, kai laivai į savivaldybes atvyksta trumpam laikotarpiui ir naudojasi jų infrastruktūra, tačiau nesudaro sutarčių dėl švartavimosi ir kitų paslaugų. Dėl to, anot A. Bagdono, turistų paliktas šiukšles savivaldybės turi tvarkyti iš savo biudžeto.
„Priėmus šiuos pokyčius, savivaldybės galės spręsti ilgus metus keliamus klausimus dėl sausumoje laikomų vidaus vandenų transportų priemonių teisinio statuso, galėjimo statyti jas ant kranto ir apmokėjimo už tokią galimybę sąlygas. (...) Savivaldybės galės surinkti papildomų lėšų infrastruktūros tvarkymui“, – ragindamas Seimą palaikyti siūlymus svarstymo stadijoje kalbėjo A. Bagdonas.
„Įstatymu suteikiama savivaldybėms, savivaldai (teisė – ELTA) pasirinkti, ar tokią rinkliavą jie norėtų taikyti. (...) Įstatymu pačiu mes niekaip nesureguliuojame ir nenustatome jokių rinkliavų“, – dar kovą Seimui teikdamas įstatymo pataisas kalbėjo A. Bagdonas.
Siūlymai taip pat numato, kad savivaldybės galėtų rinkti mokestį ne tik už transporto priemonių švartavimąsi, bet ir už leidimą įplaukti į valstybės saugomas teritorijas, savivaldybių įsteigtus draustinius, kraštovaizdžio objektų teritorijas ir kitas apsaugines zonas.
Tiesa, dar gegužę įstatymo pataisoms iš esmės pritarusi Vyriausybė kartu pateikė pastabų jas tobulinti. Anot Ministrų kabineto, reikėtų ištaisyti dabar siūlomo reglamentavimo spragą, leidžiančią apmokestinti ne tik vidaus vandenų transporto savininkus, kurie švartuojasi savivaldybių krantuose ir naudojasi kita infrastruktūra, bet ir visus jų teritorijų vidaus vandenimis plaukiančius laivus.
Be to, Vyriausybė siūlė leisti savivaldybių taryboms pačioms apsispręsti, kokią laivų apmokestinimo tvarką jos taikys. Kaip aiškino Susisiekimo ministerija, keitimais taip pat reikėtų įpareigoti savivaldybes nustatyti konkrečias laivų švartavimuisi skirtas vietas.
Naujausi komentarai