Seimas po pateikimo pritarė draudimui į Lietuvą įvežti rusiškas SGD

Seimas po pateikimo pritarė siūlymui įstatymu uždrausti rusiškų suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovą ir išdujinimą Klaipėdos SGD paskirstymo stotyje bei mažos apimties pakartotinio dujinimo įrenginiuose.

Parlamentas antradienį po pateikimo pritarė tai numatančioms Gamtinių dujų įstatymo pataisoms, kurias pateikė energetikos ministras Dainius Kreivys ir Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas Laurynas Kaščiūnas.

Už svarstymą balsavo 119 Seimo narių, vienintelis „valstietis“ Valius Ąžuolas buvo prieš, o 11 susilaikė. Toliau pataisos bus svarstomos rudens sesijoje.

„Paprasčiausiai dujovežiais yra atvežamos (SGD – BNS) iš Lenkijos. „Cryogas“ („Cryogas M&T Poland“ – BNS) veža tiesiai iš Lenkijos. Keletą fūrų per mėnesį tiesiai į dvi įmones. Jos turi išdujinimo įrenginius savo teritorijoje“, – pristatydamas pataisas teigė D. Kreivys.

„Tai liečia mažą (SGD – BNS) kiekį ir keletą įmonių. Bet mes sakome, kad net tų kelių cisternų vežti nereikia. Turime Klaipėdos terminalą, išdujinimo didelės apimties terminalą, iš kurio galima imti“, – tvirtino ministras.

Pasak D. Kreivio, rusiškų dujų autocisternomis atsigabenančios įmonės „jau yra pasiruošusios prisitaikyti prie naujų realybių“.

Pataisos, kuriomis siūloma dar labiau apriboti dujų patekimą į Lietuvą autocisternomis, teikiamos Valstybinei energetikos reguliavimo tarybai (VERT) nustačius, kad nepaisant pernai uždrausto rusiškų dujų importo vamzdynais bei per Klaipėdos terminalą, SGD iš Rusijos į Lietuvą gabenamos sausumos keliais. 

Yra įmonių, kurios iki šiol importuoja rusiškos kilmės gamtines dujas, tiekdamos jas į Lietuvą autocisternomis, juos išdujinant mažos apimties SGD pakartotinio dujinimo įrenginiuose.

„Yra įmonių, kurios iki šiol importuoja rusiškos kilmės gamtines dujas, tiekdamos jas į Lietuvą autocisternomis, juos išdujinant mažos apimties SGD pakartotinio dujinimo įrenginiuose“, – teigiama projekto aiškinamajame rašte.

Energetikos ministerija bei SGD ir naftos terminalų operatorė „Klaipėdos nafta“ BNS teigė, jog autocisternomis į Lietuvą vežtos rusiškos dujos nebuvo gabentos per Klaipėdos terminalą bei jo paskirstymo stotį.  

Ministerijos teigimu, energetikos rinkos reguliuotojas nustatė, kad apeidama šalies dujų perdavimo, skirstymo infrastruktūrą bei Klaipėdos SGD terminalą dujas autocisternomis iš Rusijos koncerno „Gazprom“ antrinės įmonės „Gazprom Export“ į Lietuvą importuoja įmonė „Cryogas M&T Poland“.

VERT atstovė Loreta Kimutytė antradienį BNS teigė, kad apie tai tarybai pateiktose ataskaitose informavo pati „Cryogas M&T Poland“. Jos teigimu, pati taryba SGD gabenančių autocisternų judėjimo nestebi ir nereguliuoja, todėl neturi informacijos, ar yra daugiau tokių atvejų.  

„Cryogas M&T Poland“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalyse Marijus Simanavičius BNS teigė nežinantis ir negalintis komentuoti ministerijos bei VERT pateiktos informacijos ir patarė kreiptis į įmonės biurą Lenkijoje.

Varšuvoje registruota „Cryogas M&T Poland“ savo interneto svetainėje skelbia tiekianti SGD, kurios gali būti pristatomos kriogeninėmis autocisternomis.

Ministerija teigė neturinti informacijos, kiek pinigų taip gabentoms rusiškoms dujoms galėjo išleisti jas importavusios įmonės bei ar jos galėjo būti reeksportuojamos į kitas šalis.

SGD importas iš Rusijos į Lietuvą per Klaipėdos terminalą sustabdytas nuo pernai kovo, o nuo balandžio rusiškų dujų importas visiškai nutrauktas, paliekant tik tranzitą į Kaliningradą – pernai birželį visa tai uždrausta įstatymu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Ekspertas

Ekspertas portretas
Veždavo,veža ir veš iš rusijos,juk tai pats pelningiausias biznis.

ane?

ane? portretas
Bravo, - dabar pirksime tą pačia rusiška SGD, bet trigubai brangiau.

Matom

Matom portretas
Vata gasdina kaip visada
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių