Už šį Transporto lengvatų ir lydinčiųjų įstatymų pakeitimo projektą svarstymo stadijoje balsavo 104 Seimo nariai, susilaikė 4, o prieš nebalsavo nei vienas parlamentaras.
Premjeras Gintautas Paluckas prieš šio įstatymų projekto svarstymą teigė, kad jo tikslas – didinti mobilumą tarp regionų ir ekonominių centrų.
„Ir iš esmės tai yra siekis padidinti mobilumą tarp regionų ir ekonominių centrų, sostinės tam, kad galų gale visuomenę galėtų plačiau patirti mūsų kultūros, mokslo ir studijų tam tikrus dalykus. Ir tai projektas, kuris sumažins jiems to kaštus“, – pirmadienį žurnalistams Seime teigė G. Paluckas.
Šiais prezidento Gitano Nausėdos pateiktais pakeitimais norima nustatyti, kad visi mokiniai, važiuodami tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais, keleiviniais traukiniais, reguliariais reisais vykstančiais vidaus vandenų laivais galėtų su nuolaida pirkti vienkartinį ar vardinį terminuotą važiavimo bilietą.
Iš esmės tai yra siekis padidinti mobilumą tarp regionų ir ekonominių centrų (...)
Kaip rašoma įstatymo projekte, siūloma, kad kaimuose ir miesteliuose gyvenantiems mokyklų 9–12 klasių, profesinio mokymo įstaigų ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų mokiniams, darbo dienomis važiuojantiems iki 40 kilometrų viešuoju keleiviniu transportu būtų kompensuojamos visos išlaidos.
Tuo metu neformaliojo vaikų švietimo įstaigų mokiniams tokia lengvata būtų taikoma tiek darbo, tiek ne darbo dienomis, o priešmokyklinio ugdymo ir 1–8 klasių mokiniams kompensuojamos pavėžėjimo iki artimiausios atitinkamą ugdymą vykdančios mokyklos išlaidos.
Taip pat pilnai kompensuotos būtų vaikų globos įstaigose, vaikų socializacijos centruose, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų bendrabučiuose gyvenantiems mokiniams, važiuojantiems viešuoju transportu.
Projektu siūloma, kad teisę įsigyti bilietą su 80 proc. nuolaida turėtų neįgalūs ar iki 25 proc. dalyvumo lygį turintys asmenys bei vienas juos lydintis žmogus, sergantieji onkologinėmis ligomis bei vyresni nei 80 metų gyventojai, politiniai kaliniai ir tremtiniai, nepriklausomybės gynėjai, laisvės kovų dalyviai ar jų šeimos nariai.
Tokius bilietus važiuojant miesto ar priemiesčio maršrutais įsigyti gali vaikai iki 18 metų, pagal bendrąją ugdymo programą besimokantys asmenys iki 23 metų, bei aukštųjų mokyklų studentai.
Tuo metu 50 proc. nuolaida būtų suteikiama asmenims, turintiems 30–55 proc. dalyvumo lygį, 70–80 metų žmonėms, važiuojantiems miesto ar priemiesčio maršrutais, vaikams iki 18 metų ir dalyvaujantiems bendrojo ugdymo programoje ar studijuojantiems aukštosiose mokyklose, pensininkams.
Įstatymo projekte teigiama, kad vežėjų išlaidos, susijusios su viešojo keleivinio transporto lengvatų taikymu, būtų kompensuojamos pagal su jais sudarytas sutartis su savivaldybėmis ar institucijomis iš jų biudžetų.
ELTA primena, kad prezidentas Gitanas Nausėda pernai birželį siūlė pokyčius Viešojo keleivinio transporto lengvatų įstatymo projekte. Jo registruotame projekte numatomas nemokamas važiavimas viešuoju transportu vaikams iki 7-erių metų, taip pat pokyčiai darytų įtaką laisvės kovų dalyviams, pensinio amžiaus žmonėms.
Naujausi komentarai