Už tokius Alternatyviųjų degalų įstatymo pakeitimus po svarstymo balsavo 100, susilaikė – 12, prieš balsavo 1 parlamentaras.
Anot projekto iniciatorių, šiuo metu elektrinio viešojo ir krovininio transporto paslaugų tiekėjai neturi galimybės parduoti generuojamų DAEI apskaitos vienetų naftos ir gamtinių dujų tiekėjams, siekiantiems įgyvendinti atsinaujinančios energetikos tikslus. Todėl siekiama įtraukti elektrinį viešąjį ir krovininį transportą į šios sistemos tikslus, ir augant DAEI vienetų poreikiui, sukurti patrauklias sąlygas investuoti į elektrinį transportą ir tapti sistemos dalyviu.
Projektu siūloma įtvirtinti nuostatą, kad keleivių ar krovinių vežimo elektrinėmis transporto priemonėmis paslaugas teikiantys juridiniai asmenys galėtų būti DAEI apskaitos vienetų sistemos dalyviais. Jiems norint sugeneruoti šiuos vienetus, apskaitos sistemoje reiktų deklaruoti atsinaujinančių išteklių energijos kilmės garantijos, įrodančios degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių patiekimą galutiniam vartotojui, duomenis.
Taip pat numatoma, kad šie apskaitos vienetai būtų skiriami elektrinio viešojo transporto operatoriams ir krovinių vežėjams tik tuo atveju, jei sunaudota energija apskaičiuota nustatyta tvarka, o naudojamos įkrovimo prieigos atitinka nustatytus reikalavimus.
Pasiūlymą Seime įregistravo parlamentarai Kasparas Adomaitis, Romualdas Vaitkus, Tomas Vytautas Raskevičius, Ieva Pakarklytė, Marius Matijošaitis, Lukas Savickas, Simonas Gentvilas.
DAEI vienetai yra skiriami sistemos dalyviams už kiekvieną vidaus rinkai patiektą degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių megadžiaulį.
Naujausi komentarai