Seimas priėmė svarstyti visus tris pataisų paketus: siūlymą visiškai uždrausti azartinių lošimų reklamą, jos nedraudžiant stabdyti probleminius lošimus, leisti lošti nuo 21 metų, per metus lošimų namuose išleisti tik dalį deklaruotų pajamų, uždrausti laimėjimus išmokėti grynaisiais.
Toliau visas pataisas Seimas svarstys balandžio 25-ąją, kai jas aptars Biudžeto ir finansų komitetas. Dėl jų išvadą turės pateikti Vyriausybė.
Seimas po pateikimo pritarė Azartinių lošimų įstatymo pataisai dėl visiško lošimų reklamos draudimo: už balsavo 107 Seimo nariai, o susilaikė du.
„Visa viešoji erdvė užkišta agresyviomis reklamomis“, – teigė pataisų iniciatorius Mindaugas Lingė.
„Labiausiai asmeniškai tikiu Lošėjo kortelės įdiegimu, kad visos bendrovės būtų sujungtos į vieną sistemą, tada būtų galima kontroliuoti pralošiamas sumas, matyti atvėsimo nuo lošimų reikalingumą“, – sakė M. Lingė.
Jis taip pat pranešė, kad naują lošimų rinkos reguliavimo priemonių paketą rudenį Seimui atneš Finansų ministerija.
Pasak jo, lošimų organizatorių pajamos pernai siekė 222 mln. eurų.
Šiomis pataisomis siūloma drausti skleisti informaciją, kad azartinių lošimų bendrovės remia bet kokius viešus renginius, veiklas, fizinius ir juridinius asmenis. Jei pataisos būtų priimtos, nebeliktų statymų, lažybų, kazino reklamos televizijoje, laikraščiuose, žurnaluose ar portaluose, gatvių stenduose. Ant sportininkų marškinėlių, arenose, vykstant krepšinio, rankinio, futbolo ar lengvosios atletikos bei kitoms varžyboms nebeliktų nei lošimo organizatorių pavadinimų, nei logotipų.
Tuo metu „laisviečiai“ siūlo kelerių metų pereinamąjį laikotarpį sporto sektoriui, kuris netekęs lošimo įmonių lėšų turėtų laiko susirasti kitų rėmėjų, o visiškai reklamą čia uždrausti siūloma nuo 2028 metų sausio.
Seimas taip pat priėmė svarstyti – už balsavo 52, prieš buvo keturi, o susilaikė 45 Seimo nariai – septynių kelioms frakcijoms priklausančių parlamentarų pataisas, kuriomis jie nesiūlo drausti lošimų reklamos, bet nuo 2025-ųjų sausio įpareigoti lošėjus stabdyti lošimą, jei pastebimas patologinis žmogaus potraukis lošti.
Visa viešoji erdvė užkišta agresyviomis reklamomis.
Azartinių lošimų reklamos užsakovus ketinama įpareigoti skirti ne mažiau kaip 50 proc. reklamos biudžeto socialinei prevencinei reklamai.
„Su tokiu biudžetu būtų galima pasiekti proveržį“, – pristatydamas pakeitimus teigė liberalas Andrius Bagdonas.
Lošimų organizatorius ketinama įpareigoti Mokesčių inspekcijai teikti informaciją apie visus lošėjus, kurių vieno mėnesio laimėjimų ar pralaimėjimų suma viršytų 100 tūkst. eurų.
Dar kitą paketą siūlo demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“, siūlanti leisti lošti ne tik nuo 21 metų, bet ir per metus lošimų namuose išleisti iki 15 proc. deklaruotų metinių pajamų, uždrausti laimėjimus išmokėti grynaisiais, o juos pervesti tik į kliento banko sąskaitą.
Taip pat siūloma keisti lošimų mokesčio bazę ir nustatyti, kad būtų apmokestinama suma, gauta ne tik iš lošėjų statomų sumų, bet ir lošėjams faktiškai išmokėti laimėjimai.
„Matome vis daugiau ir daugiau sudaužytų likimų“, – teigė pataisas pristatęs Lukas Savickas, pabrėžęs, kad pataisas reikėtų priimti iki Seimo rinkimų.
Seimas po pateikimo priėmė svarstyti šias Azartinių lošimų įstatymo pataisas: už balsavo 91 Seimo narys, prieš buvo vienas, o šeši susilaikė. Taip pat pritarta Loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pataisų dėl lošimų mokesčio bazės išplėtimo svarstymams. Už šias pataisas po pateikimo balsavo 60 Seimo narių, prieš buvo 12, o 31 susilaikė.
„Apsiriboti tik reklamos draudimu būtų klaidinga, reikia problemas spręsti ir kitais būdais“, – teigė demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Domas Griškevičius.
Parlamentarai apie lošimų reklamos draudimą arba šio verslo griežtinimą inicijavo paaiškėjus, kad investicijų bendrovės „BaltCap“ fondo buvęs partneris Šarūnas Stepukonis galėjo kazino pralošti milijonus eurų fondo įmonių lėšų, o lošimų bendrovei „Olympic Casino Group Baltija“ viešai bandant nusimesti atsakomybę.
Naujausi komentarai