- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Senesnių nei dvylikos metų automobilių savininkai turėtų sunerimti. Valdžia po kelerių metų tokių senų automobilių keliuose norėtų nebematyti, praneša LNK.
„Euro 4“ taršos standartą atitinkantys automobiliai buvo nustoti gaminti 2010 m. Kokiais būdais tokie automobiliai bus išstumiami iš Lietuvos kelių komentuoja aplinkos ministras Simonas Gentvilas: „Numatyta priemonių, kurios galbūt sunkins registraciją, bus sunkiau praeiti techninę apžiūrą arba taršūs automobiliai iš viso nebūtų registruojami.“
Tačiau bent kol kas ministras naujų mokesčių taršiems automobiliams nežada: „Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis. Kalbame apie netvarkingų senų „Euro“ standartų automobilių neregistravimą ir neišleidimą į eismą.“
Vis dėlto ministras nežada „Euro 4“ taršos standarto ir dar senesnių automobilių visiškai uždrausti, tačiau, ar tokius automobilius bus leidžiama įvežti ir bus galima pardavinėti jau eisme dalyvaujančius, dar svarstoma.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Tikrai seniems automobiliams bus sugriežtintos registravimo sąlygos, ir tik itin techniškai tvarkingi automobiliai gali būti perregistruoti“, – pažymėjo ministras.
Senesnius automobilius „Regitroje“ registruojantys žmonės pašiurpę. „Tikrai žiauru“, – nusistebėjo viena pašnekovių. „Ne visi gali įpirkti brangius automobilius“, – pastebėjo šnekintas vyras. „Jei perka senesnes, vadinasi, tiek ir turi pinigų, neįperka naujų“, – valdžios sprendimą komentavo vyras.
Automobilių rinkos ekspertai sako, kad „Euro 4“ senesnių taršos standartų automobilių Lietuvoje beveik du trečdaliai. Todėl tokia mintis skamba kaip utopija.
Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis.
„Po penkerių metų situacija tikrai bus geresnė. Sumažės senesnių automobilių rinkos dalis. Tačiau, manau, išliks reikšmingai didelė ir tai palies tuos, kurie turi pigiausius, prasčiausius automobilius“, – sakė ekspertas.
Kiti ekspertai nesupranta, kodėl valdžia taip blaškosi.
„Kalba, kad registracijos mokestis visiškai nepasiteisinęs, vis tiek toliau jį naudojame. Naujo įvesti nesugebame. Dabar sakoma, kad mokestis, apie kurį kalbame, irgi yra registracijos ir tai galioja senesniems nei vienuolikos metų automobiliams, t.y. beveik visiems žmonėms“, – valdžios sprendimų nesuvokė automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.
Tačiau kiti svarsto, kad po penkerių metų tokie draudimai bus nebeaktualūs.
„Jeigu 2027 m. pats jauniausias draudžiamas automobilis bus pilnametis – aštuoniolikos metų, tokių automobilių jau ir dabar nedaug kas veža į Lietuvą. Draudimas perteklinis ir nereikalingas, nes po penkerių metų, tikiu, lietuviai dar geriau gyvens“, – svarstė Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
Vis dėlto dauguma ekspertų sutinka, kad visai neleisti registruoti senesnių automobilių būtų neprotinga. Techniškai tvarkingas „Euro 4“ standarto automobilis nebūtinai bus labai taršus.
„Nemažas kiekis transporto priemonių, ypač silpnesnių variklių, gal ir atitiktų kai kuriuos „Euro 5“ reikalavimus“, – kalbėjo ekonomistas Algirdas Bartkus.
Ne paslaptis, kad ir naujesniems automobiliams dėl įvairiausių priežasčių yra išpjaunami kietųjų dalelių filtrai, atjungiamos ekologijos detalės.
„Kai kalbama apie nenorą praleisti „Euro 4“ automobilių, turėtų būti ir nenoras praleisti „Euro 6“ automobilių, kurie praėję kietųjų dalelių filtro šalinimo procedūras. Tai labai dažna paslauga“, – akcentavo A.Bartkus.
Aplinkos ministras tai supranta: „Ar nuvažiavus į kitą Europos šalį matome tiek katalizatorių supirkimo reklamų? Ne. Tai tapo šešėlinė šaka ir su tuo turime kovoti.“
Kaip efektyviai su tuo kovoti, dar svarstoma.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vartotojų atstovas: „Perlo Energijos“ pasitraukimas nėra pats blogiausias variantas vartotojams1
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, Vartotojų aljanso vicepirmininkas Rytis Jokubauskas sako, jog vartotojams žala būtų didesnė, jei įmonė teik...
-
Kada Taivano pažadai duos vaisių Lietuvai?7
Po Nancy Pelosi vizito Lietuvos delegacija lankėsi Taivane, kur susitiko su taivaniečiais ir aptarė klausimus susisiekimo srityje. Tačiau vėliau – griežtas atsakas iš Kinijos ir nutraukti ryšiai su Lietuva susisiekimo srityje. Ką tai...
-
D. Kreivys: Vyriausybė skirs dalines kompensacijas „Perlo Energijos“ klientams
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad Vyriausybė skirs dalines kompensacijas nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ klientams, pastarajai pranešus apie veiklos stabdymą. Ministras taip pat pabrėžė neigiamai vertin...
-
Gamintojai pašiurpę nuo elektros kainų: kaip parduoti dvigubai brangesnę produkciją?24
Elektros kainų rekordas verslui kelia siaubą ir jie atvirai sako, kad jei tokios kainos laikytųsi ir ateityje, jie būtų priversti kainas didinti dvigubai. Verslininkas, Pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius teigė, kad sąskaito...
-
R. Pocius: „Perlo Energijos“ veiklos stabdymas susijęs su nenoru ieškoti alternatyvų1
Antros pagal klientų skaičių nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ sprendimas stabdyti veiklą nėra susijęs su jos finansiniais rezultatais – tai susiję su bendrovės nenoru ieškoti alternatyvų, sako Valstybinės e...
-
Ūkiai raginami saugotis afrikinio kiaulių maro1
Padažnėjus afrikinio kiaulių maro atvejams, Žemės ūkio ministerija ragina dar to nepadariusius įdiegti ūkiuose biologinio saugumo priemones. Tam ministerija siūlo ir finansinę pagalbą – nuo rugsėjo 26 d. iki spalio 31 d. organizuojamas papild...
-
Ekspertas: iš pat pradžių buvo aišku, kad „Perlas Energija“ nutrauks veiklą2
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlui Energijai“ pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, energetikos ekspertas Vidmantas Jankauskas tuo nesistebi ir sako, kad tokį įmonės sprendimą rizikų neįvertinusiai įmonei ...
-
Energetikos viceministrė: visuomeninė elektros kaina nuo kitų metų augs20
Energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad rinkose augant gamtinių dujų ir elektros kainoms, nuo kitų metų sausio didės ir visuomeninė elektros kaina. Ji aktuali maždaug 400 tūkst. vartotojų – jiems visuomeninis tiekėjas „Ignitis&...
-
„Sodra“: gyventojų pajamos antrąjį ketvirtį augo lėčiau nei kainos1
Darbo pajamos antrąjį šių metų ketvirtį ir toliau augo, tačiau jos augo mažiau nei metinė infliacija, teigia „Sodra“. ...
-
Muitinė dėl sankcijų nuo pavasario nepraleido daugiau nei 3 tūkst. krovinių
Lietuvos muitininkai nuo kovo mėnesio dėl įvairių pažeidimų neleido atlikti daugiau nei 3 tūkst. importo, eksporto ir tranzito procedūrų, į šalį neįleista 1,2 tūkst. transporto priemonių su rusiškomis ir baltarusiškomis prek...