Pereiti į pagrindinį turinį

Savininkai turėtų sunerimti: seni automobiliai nebebus registruojami?

2022-08-05 12:20
DMN inf.

Senesnių nei dvylikos metų automobilių savininkai turėtų sunerimti. Valdžia po kelerių metų tokių senų automobilių keliuose norėtų nebematyti, praneša LNK.

J. Kalinsko/BNS nuotr.

„Euro 4“ taršos standartą atitinkantys automobiliai buvo nustoti gaminti 2010 m. Kokiais būdais tokie automobiliai bus išstumiami iš Lietuvos kelių komentuoja aplinkos ministras Simonas Gentvilas: „Numatyta priemonių, kurios galbūt sunkins registraciją, bus sunkiau praeiti techninę apžiūrą arba taršūs automobiliai iš viso nebūtų registruojami.“

Tačiau bent kol kas ministras naujų mokesčių taršiems automobiliams nežada: „Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis. Kalbame apie netvarkingų senų „Euro“ standartų automobilių neregistravimą ir neišleidimą į eismą.“

Vis dėlto ministras nežada „Euro 4“ taršos standarto ir dar senesnių automobilių visiškai uždrausti, tačiau, ar tokius automobilius bus leidžiama įvežti ir bus galima pardavinėti jau eisme dalyvaujančius, dar svarstoma.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

„Tikrai seniems automobiliams bus sugriežtintos registravimo sąlygos, ir tik itin techniškai tvarkingi automobiliai gali būti perregistruoti“, – pažymėjo ministras.

Senesnius automobilius „Regitroje“ registruojantys žmonės pašiurpę. „Tikrai žiauru“, – nusistebėjo viena pašnekovių. „Ne visi gali įpirkti brangius automobilius“, – pastebėjo šnekintas vyras. „Jei perka senesnes, vadinasi, tiek ir turi pinigų, neįperka naujų“, – valdžios sprendimą komentavo vyras.

Automobilių rinkos ekspertai sako, kad „Euro 4“ senesnių taršos standartų automobilių Lietuvoje beveik du trečdaliai. Todėl tokia mintis skamba kaip utopija.

Negadinkime žmonėms atostogų su naujų mokesčių idėjomis.

„Po penkerių metų situacija tikrai bus geresnė. Sumažės senesnių automobilių rinkos dalis. Tačiau, manau, išliks reikšmingai didelė ir tai palies tuos, kurie turi pigiausius, prasčiausius automobilius“, – sakė ekspertas.

Kiti ekspertai nesupranta, kodėl valdžia taip blaškosi.

„Kalba, kad registracijos mokestis visiškai nepasiteisinęs, vis tiek toliau jį naudojame. Naujo įvesti nesugebame. Dabar sakoma, kad mokestis, apie kurį kalbame, irgi yra registracijos ir tai galioja senesniems nei vienuolikos metų automobiliams, t.y. beveik visiems žmonėms“, – valdžios sprendimų nesuvokė automobilių rinkos ekspertas Vitoldas Milius.

Tačiau kiti svarsto, kad po penkerių metų tokie draudimai bus nebeaktualūs.

„Jeigu 2027 m. pats jauniausias draudžiamas automobilis bus pilnametis – aštuoniolikos metų, tokių automobilių jau ir dabar nedaug kas veža į Lietuvą. Draudimas perteklinis ir nereikalingas, nes po penkerių metų, tikiu, lietuviai dar geriau gyvens“, – svarstė Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.

Vis dėlto dauguma ekspertų sutinka, kad visai neleisti registruoti senesnių automobilių būtų neprotinga. Techniškai tvarkingas „Euro 4“ standarto automobilis nebūtinai bus labai taršus.

„Nemažas kiekis transporto priemonių, ypač silpnesnių variklių, gal ir atitiktų kai kuriuos „Euro 5“ reikalavimus“, – kalbėjo ekonomistas Algirdas Bartkus.

Ne paslaptis, kad ir naujesniems automobiliams dėl įvairiausių priežasčių yra išpjaunami kietųjų dalelių filtrai, atjungiamos ekologijos detalės.

„Kai kalbama apie nenorą praleisti „Euro 4“ automobilių, turėtų būti ir nenoras praleisti „Euro 6“ automobilių, kurie praėję kietųjų dalelių filtro šalinimo procedūras. Tai labai dažna paslauga“, – akcentavo A.Bartkus.

Aplinkos ministras tai supranta: „Ar nuvažiavus į kitą Europos šalį matome tiek katalizatorių supirkimo reklamų? Ne. Tai tapo šešėlinė šaka ir su tuo turime kovoti.“

Kaip efektyviai su tuo kovoti, dar svarstoma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų