Lietuviai šventėms produktų planuoja pirkti tiek pat kiek pernai, o sutaupyti tikisi gavę specialių prekybininkų pasiūlymų. Tai paaiškėjo bendrovės „Maxima grupė“ iniciatyva vasario mėnesį Baltijos šalyse atlikto tyrimo metu, kuriuo siekta išsiaiškinti, kaip gyventojai planuoja švęsti Velykas per sunkmetį.
„Šis tyrimas patvirtino, jog žmonės, kad ir kaip taupytų, per šventes leidžia sau nusipirkti skanesnių produktų, pramogauti. Be to, akivaizdu, kad pirkėjai jau pripratę kasdien parduotuvėse rasti gausybę nuolaidų. Todėl jie nesitiki patirti didelių išlaidų ir per šventes, nes neabejoja, kad prekybininkai ir šįkart padės sutaupyti“, – sakė „Maxima LT“ Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis.
Respondentai teigė, jog, palyginti su praeitu pavasariu, išaugusios produktų ir paslaugų kainos turės įtakos jų ir jų artimųjų Velykoms. Todėl daugiau nei pusė apklaustųjų norėtų specialių prekybos centrų pasiūlymų: nuolaidų pagrindiniams Velykų produktams ir kasdienio vartojimo prekėms. Tyrimas parodė, kad daugumos lietuvių išlaidos Velykų stalui šiemet svyruos nuo 50 iki 200 Lt (59 proc. respondentų). Net trečdalis apklaustųjų (34 proc.) – sumažins išlaidas šioms šventėms, pusė lietuvių (51 proc.) Velykoms skirs tiek pat, kiek ir praėjusiais metais.
„Palyginus Kalėdų ir Velykų tyrimo duomenis, šiandien lietuviai kur kas griežčiau planuoja savo išlaidas. Tokių, kurie nežinotų, kiek išleis per Velykas, praktiškai nėra. O per Kalėdas net trys iš dešimties atsakymo į šį klausimą nežinojo. Taigi akivaizdu, kad vis daugiau žmonių įvertina racionalaus apsipirkimo privalumus“, – teigė S.Jonaitis.
Dauguma respondentų vaišes Velykų stalui tradiciškai ruoš patys ir pirks įprastus maisto produktus. 89 proc. apklaustųjų parduotuvėse planuoja pirkti konditerijos, 44 proc. – mėsos kulinarijos gaminių, taip pat ketinama pirkti salotų, žuvies. Dažniausiai visus ar dalį parduotuvėse pagamintų patiekalų šventėms šiemet linkę rinktis jaunesni (25-34 metų) ir aukštesnes pajamas (1200 Lt ir daugiau) gaunantys gyventojai. Kaip jau įprasta, šventėms lietuviai pirks kiaušinių (92 proc.), vaisių ir daržovių (85 proc.), beveik tiek pat respondentų - silkės ir majonezo. Velykų patiekalus gaminsiantys namuose ketina pirkti daugiau nei įprastai miltų, šviežios ir šaldytos žuvies, mėsos (beveik du trečdaliai respondentų).
Kaip ir kiekvienais metais, daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų šias šventes sutiks namuose su šeima (63 proc.) arba pas gimines (54 proc.). Tyrimas atskleidė, kad lietuviai yra kur kas religingesni nei kaimynai: tradiciškai į bažnyčią per Velykas keliauja šeši iš dešimties lietuvių, o Latvijoje ir Estijoje atitinkamai 46 ir 26 proc.
Nors lietuviams arčiausiai širdies yra tradicinis kiaušinių marginimo būdas svogūnų lukštais ar vašku, šiemet daugiau nei du trečdaliai respondentų prekybos centruose ketina įsigyti dažų kiaušinių marginimui, kas ketvirtas ieškos kiaušinių dekoro – lipdukų, indelių.
„Maxima grupės“ užsakymu tyrimą Baltijos šalyse atliko bendrovė „Nielsen“. Lietuvoje vasario 11–28 dienomis tiesioginio interviu būdu buvo apklausti 25–54 metų amžiaus dirbantys gyventojai. Lietuvoje daugiapakopės atsitiktinės atrankos būdu apklaustas 831 respondentas, iš jų – 70 proc. moterų ir 30 proc. vyrų.
Naujausi komentarai