„Nesusipažinau su nutartimi, tik sakė, kad sėkmingai apgynėme poziciją ir bus pasirašoma sutartis su „Proit“. Bus tęsiamos pirkimo procedūros (...). Tai reiškia, kad einame į sutarties pasirašymą su pirmosios vietos laimėtoju“, – BNS penktadienį sakė LAKD vadovas Marius Švaikauskas.
Pasak jo, leidimą sandoriui dar turės suteikti vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija.
Anot M. Švaikausko, sutartį su „Proit“ tikimasi pasirašyti iki sausio pabaigos, o sistemą įdiegti per 14 mėnesių nuo jos pasirašymo.
„Turime nutartį, dabar kas reikalinga yra, tai vidiniai mūsų dalykai (...) Bendrai tuos terminus žiūrint, sausio gale turėtume pasirašyti sutartį ir jeigu nekels abejonių tiekėjas ir tikrai dirbs tinkamai, tai galime tikėtis to projekto sėkmingo per keturiolika mėnesių“, – teigė M. Švaikauskas.
Dėl šio teisinio ginčo LAKD rudenį paprašė iki 2025 metų liepos atidėti e. tollingo diegimą. Vyriausybė tokį prašymą palaikė, tačiau Seimas gruodžio pradžioje leido sistemos veiklos pradžią atidėti iki 2025-ųjų sausio.
Premjerė Ingrida Šimonytė tuomet pareiškė, kad tokios pataisos negali būti praktiškai įgyvendintos, nes teismo sprendimas bus aiškus tik gruodžio pabaigoje ir jeigu jis bus teigiamas, iki 2025 metų nebus spėta įgyvendinti projekto, nes sutarties terminas yra 14 mėnesių. Todėl, pasak jos, Vyriausybė turės ateiti į Seimą ir prašyti dar kartą atidėti terminą.
Konkurse taip pat dalyvavusios ir jo rezultatus ginčijusios Čekijos įmonės „TollNet“ skundą išnagrinėjęs Lietuvos apeliacinis teismas ketvirtadienį paliko nepakeistą Vilniaus apygardos teismo rugsėjį priimto sprendimo dalį, kuria „Proit“ pripažįstama laimėtoja.
„Pirkimo rezultatas nepasikeistų – trečiojo asmens („Proit“ – BNS) pasiūlymas vis tiek būtų pripažintas laimėjusiu“, – rašoma nutartyje, kuri įsigaliojo iš karto, bet ją dar galima skųsti Lietuvos Aukščiausiajam Teismui.
Apeliacinis teismas panaikino tik apygardos teismo sprendimo dalį, kuria atmestas „TollNet“ reikalavimas įtraukti „ProIT“ į nepatikimų tiekėjų sąrašą dėl neva pateiktos klaidingos informacijos ir bylą dėl to nutraukė.
Konstatuota, kad apygardos teismas apskritai neturėjo vertinti tokio ieškinio, nes jis pateiktas pavėlavus: „Bylos dalį dėl ieškovės reikalavimų, susijusių su trečiojo asmens įtraukimu į nepatikimų tiekėjų sąrašą ir pašalinimo iš pirkimo turėjo nutraukti, o ne priimti sprendimą šiuos reikalavimus atmesti“.
„TollNet“ siekė įrodyti, kad Vilniaus programinės įrangos kūrimo įmonė „ProIT“ pateikė klaidinančią informaciją apie dalyvavimą kuriant panašias sistemas užsienio valstybėse, todėl kelia grėsmę nacionaliniam saugumui ir sutartis dėl sistemos diegimo su ja neturėtų būti sudaryta.
Anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų pradžios, tačiau 2022-ųjų pabaigoje Seimas jos diegimą atidėjo iki 2024 metų liepos.
2021 metais paskelbus preliminarios 40 mln. eurų vertės sistemos kūrimo konkursą jo laimėtoja iš pradžių išrinkta „TollNet“, o „Proit“ užėmė antrą vietą, Kelių direkcijai neskyrus balų už patirtį vykdant panašias sutartis ir įmonei šį sprendimą apskundus teismai LAKD įpareigojo konkurso dalyvių pasiūlymus vertinti iš naujo.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.
Naujausi komentarai