- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Karinė Rusijos invazija Ukrainoje pašokdino pasaulines naftos ir, atitinkamai, degalų kainas. Per pastaruosius metus apie 30 proc. brangę degalai skatina lietuvius pergalvoti savo kasdienius keliavimo automobiliu įpročius. „Swedbank“ užsakymu atliktos apklausos duomenimis, mažinti automobiliu įveikiamą atstumą ar dažniau naudotis kitomis keliavimo alternatyvomis svarsto 4 iš 5 Lietuvos vairuotojų.
„Šalies gyventojų išlaidos transportui šių metų balandžio pabaigoje, palyginti su laikotarpiu prieš metus, buvo padidėjusios 22 proc. Labiausiai prie šio augimo prisidėjo maždaug trečdaliu padidėjusios degalų kainos, kurios skatina šalies vairuotojus galvoti apie alternatyvas asmeniniam automobiliui“, – sako Pavel Ladziato, „Swedbank“ Privačių klientų tarnybos vadovas.
Stengsis vairuoti ekonomiškiau
Remiantis „Swedbank“ tyrimu, Lietuvos vairuotojų nuomone, veiksmingiausias būdas sutaupyti yra tiesiog mažiau naudotis automobiliu.
„38 proc. apklaustų vairuotojų ketina atsisakyti nebūtinų kelionių, o 36 proc. stengtis vairuoti taupiau. Beje, ši pastanga apima ir mažesnį greitį kelyje, nes optimalios degalų sąnaudos patiriamos važiuojant 80–90 km/val. greičiu“, − komentuoja P. Ladziato.
Kas penktas (20 proc.) vairuotojas dažniau planuoja rinktis alternatyvias transporto priemones, pavyzdžiui, dviratį ar elektrinį paspirtuką. Kiek mažesnė dalis – 15 proc. – ketina pradėti dažniau naudotis viešuoju transportu, rodo tyrimo rezultatai.
Pasak „Swedbank“ atstovo, nors kylančios degalų kainos turėtų pastūmėti lietuvius ekonomiškesnio transporto įsigijimo link, panašu, kad bent jau kol kas automobilių keitimas netaps masiniu reiškiniu – apie tai galvoja 5 proc. respondentų. Dažniausiai tai yra jaunesnio amžiaus daugiau uždirbantys didžiųjų miestų gyventojai.
Kaip rodo tyrimas, dar mažiau populiari alternatyva didesnėms degalų kainoms atsverti – trumpalaikė automobilių nuoma ar pavėžėjimo paslaugos. Jomis ketina pasinaudoti 4 proc. vairuotojų.
Kas penktas taupys kitose srityse
Remiantis tyrimu, kone penktadalis Lietuvos vairuotojų pripažįsta bandysiantys taupyti kitose kasdienių finansų srityse ir taip kompensuoti pabrangusių degalų poveikį.
„Nemažai transporto priemonės savininkų neretai galvoja, kad ne toks dažnas automobilio naudojimas turėtų sumažinti ir tikimybę pakliūti į avariją. Todėl gali kilti pagunda taupyti draudimo srityje, tačiau to daryti tikrai nerekomenduojama. Autoįvykiai ir avarijos nekoreliuoja su automobilio naudojimo intensyvumu. Be to, infliacija yra paveikusi ne tik degalų kainas – brangsta ir automobilių remonto paslaugos“, – teigia P. Ladziato.
Kaip rodo „Swedbank“ duomenys, vidutinė KASKO išmoka į avariją patekusiam klientui sudaro daugiau kaip 1,7 tūkst. eurų. Tuo metu didžiausia „Swedbank“ draudimo išmoka po avarijos 2021 m. sudarė daugiau kaip 20 tūkst. eurų.
Nuostolius pasirengę dengti patys
Pasak P. Ladziato, Lietuvos vairuotojai gana optimistiškai žvelgia į savo galimybes padengti netikėtus nuostolius avarijos atveju.
„Kaip parodė tyrimo rezultatai, 34 proc. vairuotojų galėtų padengti iki 500 eurų siekiančius nuostolius, 25 proc. nuo 501 iki 1500 eurų dydžio nuostolius, o 21 proc. – ir daugiau kaip 1500 eurų sudarančius nuostolius. Jokių lėšų nuostoliams padengti neturėtų vos 5 proc. gyventojų“, − sako P. Ladziato.
Remiantis tyrimu, tam, kad būtų paprasčiau padengti galimas automobilio remonto išlaidas, KASKO draudimą yra pasirengę įsigyti 16 proc. Lietuvos vairuotojų.
Lietuvos ir Latvijos vairuotojų įpročių tyrimą „Swedbank“ užsakymu atliko tyrimų bendrovė „Snapshots“. Tyrimo metu buvo daugiau kaip 500 vairuotojų nuo 18 iki 75 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui1
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio5
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis3
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...