Pereiti į pagrindinį turinį

Tyrimas: lietuviai karantino metu nuolaidų nesivaiko

2020-05-20 14:25
DMN inf.

Visuomenės nuomonės tyrimų agentūros „Baltijos tyrimai“ vykdytos apklausos rezultatai atskleidė, kad karantino metu motyvai, dėl kurių Lietuvos gyventojai renkasi apsipirkti vienoje ar kitoje maisto prekių parduotuvėje, gerokai pasikeitė. Tautiečiai parduotuves renkasi vertindami jų lokaciją, užtikrinamas saugumo priemones bei didelį prekių pasirinkimą, o gausios nuolaidos bei akcijos šiuo laikotarpiu rūpi vos 5 proc. šalies gyventojų.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / Scanpix nuotr.

Balandžio mėnesį vykdyto tyrimo duomenimis, keturi iš dešimties (41 proc.) suaugusių šalies gyventojų karantino metu rinkosi parduotuvę, esančią arti namų ar tą, kurią patogu pasiekti automobiliu. Lokacijos svarbą dažniau įvardijo vyrai, jaunesni nei 50 metų žmonės, taip pat respondentai su mažiausiomis (iki 700 eurų) šeimos pajamomis per mėnesį.

Daugiau nei trečdaliui (36 proc.) Lietuvos gyventojų renkantis apsipirkimo vietą nemažiau svarbu ir tai, kaip parduotuvės laikosi saugos reikalavimų. Jų suteikiamos vienkartinės pirštinės bei dezinfekcinis skystis ypač aktualu vyresniems nei 50 metų žmonėms, respondentams su vidutinėmis (701-1200 eurų) šeimos pajamomis per mėnesį, pensininkams. Dar 28 proc. respondentų kreipia dėmesį į žmonių skaičių parduotuvėje – jiems svarbu, kad apsiperkančių vienu metu būtų kuo mažiau.

„Mokslininkams bei epidemiologams prognozuojant antrą COVID-19 bangą, asmens apsaugos priemonių taikymas išliks svarbus ir būtinas. Žinant, kokia brangi kiekvieno iš mūsų sveikata ir gyvybė, tikėtina, kad žmonės ir toliau dažniau rinksis tas prekybos vietas, kuriose bus skiriamas ypatingas dėmesys saugos reikalavimų įgyvendinimui“, – sako Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) vedėja Ingrida Skridailienė.

NVSC balandžio-gegužės mėn. atliko daugiau nei 1,5 tūkst. prekybos vietų patikrinimų. Jų metu paaiškėjo, kad prekybos centrai laikosi visų reikalavimų ir skiria daug dėmesio saugumui užtikrinti. Atvejų, kai nesiimama saugos priemonių – vos keletas.

Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad karantino metu lietuviai į prekių kainas kreipia kur kas mažiau dėmesio nei prieš jį. 33 proc. respondentų mieliau vyko apsipirkti į parduotuves, siūlančias gausų prekių asortimentą, tačiau vos 15 proc. apklaustųjų ieškojo priimtinos prekių kainos. Taip dažniausiai atsakė vyrai, vyresni nei 50 metų žmonės bei kaimo gyventojai. Dar mažiau apklaustų Lietuvos gyventojų – vos 5 proc. – maisto prekių parduotuvę rinkosi pagal siūlomas nuolaidas ir akcijas.

Balandžio mėnesį internetu vykdytoje reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavo 507 šalies gyventojai, kurių amžius svyruoja nuo 18 iki 74 metų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų