Rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos „Vilmorus“ duomenimis, prekybos centruose tabako gaminius pirko 59 proc. rūkalių, specializuotose parduotuvėse – 29 proc., internete – 12 proc., internetinėse parduotuvėse bei internetu iš užsienio – 11 proc.
Tyrimo duomenimis, prekybos centruose tabako gaminius pirko kiek vyresnės amžiaus grupės rūkaliai, rečiau jaunimas, ieškantis alternatyvių įsigijimo būdų.
Tyrimo metu taip pat paaiškėjo, kad jaunimas informaciją apie elektronines cigaretes daugiausia gauna iš draugų (59 proc.), interneto (55 proc.) bei žiniasklaidos (23 proc.). Tuo tarpu reklamą, kaip informacijos šaltinį, tenurodė vos 16 proc.
Atsakydami į klausimą apie pasirinkimo ir pirkimo įpročius, respondentai, pasirinkę įsigijimą iš užsienio internetinių parduotuvių, nurodė perką todėl, kad tai yra pigiau ir nereikia mokėti akcizo (11 proc.).
„Tyrimo duomenys tik patvirtino, kad pagrindinis veiksnys, darantis įtaką jaunų žmonių pasirinkime, yra draugų rekomendacijos“, – sako tyrimą užsakiusios asociacijos „InWellsa“ prezidentas Andrejus Rudanovas.
Šis tyrimas, kuriame dalyvavo 502 didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio 15-30 metų amžiaus grupės gyventojai, buvo atliktas tiesioginio interviu būdu, lapkričio 22-25 dienomis.
Naujausi komentarai