- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais metais Uosto direkcija nesitiki pirmą kartą istorijoje peržengti 40 mln. tonų ribos, bet laukiama rekordinės 39,5 mln. tonų krovos. Kitiems metams prognozuojama panaši krova besisukanti ant 40 mln. tonų ribos.
Tikisi išlaikyti krovą
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus paaiškino, kad geopolitinė situacija, mažėjantis krovinių srautas kaimyniniuose uostuose reiškia, kad konkurencija Klaipėdos uostui tik didės. Taip pat didelę įtaką darė Rusijos vykdoma krovinių nukreipimo strategija. Ji 2016 metais stipriai paveikė Latvijos uostus ir geležinkelius. Anot A.Vaitkaus, „Latvijos geležinkeliai“ ėmėsi agresyvios kainų dempingo politikos siekdami pervilioti ir nukreipti baltarusiškus krovinius į Latviją. Dėl to ypač tikslinga investuoti į Klaipėdos uosto infrastruktūrą, kad jos parametrais, ypač gyliu, ir visos transporto grandinės kainų atžvilgiu neatsiliktume nuo konkuruojančių uostų.
„Dėl didėjančios konkurencijos rytinėje Baltijos jūros pakrantėje dėl tų pačių krovinių srautų 2017 metais krova planuojama panašiame lygyje kaip 2016 metais“, - tikino A.Vaitkus. Anot jo, 2017 metais uoste tikimasi trąšų krovos augimo bei išlaikyti 2016 metais išaugusius naftos produktų, konteinerinių bei ro-ro (jūrų keltų) krovinių srautus.
Tačiau 2018-2020 metais krovos prognozės yra su augimo tendencijomis. 2017–2020 m. Uosto direkcija planuoja įgyvendinti naujus infrastruktūros investicinius projektus. Jie įgyvendinami pagal uosto operatorių deklaruotus poreikius. Įgyvendinus tas investicijas ir užbaigus pačių uosto kompanijų suprastruktūros objektų statybą, 2020 m. numatoma padidinti krovinių srautą papildomais 8,7 mln. tonų krovinių. Todėl tik laiko klausimas, kada Klaipėdos uosto krova peržengs 40 mln. tonų ribą.
Konkurentai planuoja kritimą
Yra ir kitas klausimas - ar 2016 metais pirmą kartą istorijoje tapęs lyderiu tarp rytinės Baltijos šalių, Klaipėdos uostas sugebės juo išlikti ir 2017 metais?
Paskutiniuosius kelis metus Klaipėdos uostas nuolat konkuravo su Rygos uostu. Kiti du seniau buvę jo lygiaverčiai konkurentai ir netgi lenkę Klaipėdą – Talino ir Ventspilio uostai, pastaraisiais metais gerokai sumažino krovą.
Jei Klaipėdos uostas, kaip žada A.Vaitkus, 2017 metais išlaikys tą pačią krovą, jis ir toliau išliks lyderiu tarp rytinės Baltijos šalių – Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostų.
Mat Rygos uosto vienas iš valdybos narių, Rygos miesto meras Nilas Ušakovas pateikė prognozę, kad kitais metais planuojamas dar maždaug 10 proc. Rygos uosto krovos kritimas. Ir šiemet Rygos uosto kritimas siekia apie 10 proc.
N.Ušakovo teigimu, Rygos uostas intensyviai ieško naujų krovinių ir naujų jų gabenimo maršrutų.
Investicijų planai uoste
Tam, kad Klaipėdos uostas galėtų tinkamai konkuruoti su aplinkiniais uostais, o pirmiausia Rygos, jis turi nuolat vystytis.
„Uosto direkcija jau yra parengusi 2017-2020 m. laikotarpio Uosto direkcijos strateginį veiklos planą. Jame suplanuotos įmonės sąnaudos, pajamos, krova bei investicijos. Minėtas planas yra pateiktas Susisiekimo ministerijai ir jam pritarė valdyba“, - teigė A.Vaitkus.
Strateginiame plane suplanuotos investicijos 2017-2020 m. laikotarpiui sieks 406 mln. eurų.
Artimiausiu metu uoste planuojama užbaigti arba pradėti įgyvendinti keletą svarbių projektų. 2016-2020 m. laikotarpiu planuojama užbaigti Malkų įlankos gilinimą iki 14,5 metrų. Bus pradėtas laivybos kanalo gilinimas iki 17 m ir molų rekonstrukcija. Konkrečiai 2017 metais planuojama pastatyti ir rekonstruoti 576 m krantinių ir daugiau kaip 3 km geležinkelio kelių.
Uosto direkcijos 2017-2020 metų investicijų planas
Suma
|
Investicijų paskirtis |
230 mln. eurų
|
krantinių rekonstrukcijai, pritaikant jas didesnių parametrų laivams aptarnauti |
103 mln. eurų
|
gilinimo darbams ir molų rekonstrukcijai, pritaikant bendrojo naudojimo infrastruktūrą didesnių parametrų laivams aptarnauti |
24 mln. eurų
|
geležinkelio kelių plėtrai |
9 mln. eurų
|
esamų teritorijų pritaikymui krovos veiklai |
4 mln. eurų |
privažiavimo keliams rekonstruoti |
30 mln. eurų |
žemsiurbės ir naftos produktų surinkimo laivams |
6 mln. eurų |
pagrindinėms uosto funkcijoms užtikrinti reikalingos investicijos |
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje2
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos3
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...