- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilnietis Agnius į požeminį garažą atvažiuoja su tradiciniu vidaus degimo variklį turinčiu automobiliu. Tačiau jau užsakė įkraunama hibridinį automobilį, dėl to su valstybės pagalba prie savo stovėjimo vietos požeminiame garaže ketina įrengti ir įkrovimo stotelę, praneša LNK.
Stotelės įrengimas vilniečiui kainuos apie 3 tūkst. eurų. Valstybė padengs kiek daugiau nei 700 eurų. Tokia didelė suma susidarė, nes elektros skydinė, nuo kurios bus vedami laidai, visai kitame požeminio garažo gale.
„Pasirinkome keletą rangovų, užklausėme, su kai kuriais rangovais net nutraukėme diskusijas, nes taip ir nesulaukėme atsakymo arba laukėme tris keturias savaites“, – sakė vilnietis Agnius Tamulionis.
Dėl paramos gali kreiptis ne tik fiziniai asmenys, bet ir verslas, daugiabučių bendrijos. Paramos dydžiai skiriasi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Gyventojams – iki 40 proc., darbovietėms – iki 30 proc., daugiabučių bendrijoms – iki 80 proc. Tačiau tai skiriasi nuo to, kur nori įrengti – ar ant sienos, ar ant žemės“, – sąlygas komentavo Lietuvos energetikos agentūros patarėja Agnė Bagočiūtė.
Kol kas šia parama gyventojai naudojasi vangiai. Gyventojams per pirmąjį etapą iki kovo mėnesio numatyta skirti per 6 mln. eurų, tačiau paramos kol kas skirta mažiau nei 900 tūkst. eurų. Savo darbuotojams įrengti stotelių neskuba ir verslas. Darbovietėse įrengiamoms stotelėms valstybė numačiusi skirti beveik 4,5 mln. eurų, tačiau kol kas priimtas sprendimas išdalyti vos 100 tūkst. eurų.
Dar prasčiau sekasi paramą dalyti daugiabučių bendrijoms. Nors numatyta skirti daugiau kaip 1,5 mln. eurų, gautos tik šešios paraiškos, o nuspręsta išdalyti tik 7 tūkst. eurų.
Lietuvos energetikos agentūra neslepia, kad jų tikslai buvo tikrai ambicingi, o ar sekasi, ar ne dalyti paramą, – vertinti per anksti.
„Pradžioje sulaukėme gausaus susidomėjimo iš gyventojų, gaudavome po 30 paraiškų per dieną. Vėliau susidomėjimas mažėjo, tai, aišku, lemia galbūt tai, kad šaltesnis metų laikas, įsirengti reikia per pusę metų“, – svarstė A. Bagočiūtė.
Elektromobilių pardavėjai ir rinkos ekspertai kritikuoja paramos suteikimo tvarką, esą ji per sudėtinga. Norint gauti paramą, reikia rinktis būtent išmaniąją įkrovimo stotelę su dinaminiu valdikliu, kuris reguliuoja elektros galingumo stiprumą. Esą paprasta be šių įmantrybių įkrovimo stotelė eiliniam vartotojui kainuoja pigiau.
„Parama nėra didžiulė, dėl to, jeigu nepatogu, žmonės gali tiesiog dėl tų 500 eurų nevargti, o įsirengti šiaip“, – komentavo automobilių ekspertas Vitoldas Milius.
Vėliau susidomėjimas mažėjo, tai, aišku, lemia galbūt tai, kad šaltesnis metų laikas, įsirengti reikia per pusę metų.
Be to, Lietuvos gatvėse elektromobilių dar labai nedaug.
„Nepasakyčiau, kad lietuviai apskritai pasiruošę sėsti į elektromobilius. Tikriausiai nėra tokio didelio ir įkrovimo stotelių poreikio“, – svarstė automobilių ekspertas Matas Buzelis.
Elektromobiliai dar per brangūs.
„28 proc. pasinaudojusių yra tie žmonės, kurie automobilius stato požeminėse aikštelėse. Vadinasi, didžioji dauguma – trys ketvirtadaliai paraiškų yra užpildytos žmonių, kurie gyvena nuosavuose namuose“, – teigė M. Buzelis.
Parama pradėta dalyti ir netinkamu metu.
„Laikas sutapo su didžiuoju elektros energijos kainų šuoliu, žmonės nusprendė palaukti, kol bus saugu. Ir dabar žmonės nėra tikri, ar ryt elektros kaina nebus tokia, kokia buvo tada, kai visi išsigandome“, – pastebėjo V. Milius.
Lietuvos energetikos agentūra neatmeta, kad kituose etapuose gali supaprastinti paramos gavimo sąlygas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą2
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą9
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus32
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Agentūra „Investuok Lietuvoje“ perspėja apie naująją realybę1
Prasčiau už kaimynines valstybes pagal ES pažangos indekso rodiklius vertinamai Lietuvai reikia didinti produktyvumą, stiprinti regionų ekonominę specializaciją ir lygiuotis į Šiaurės šalių ekonomiką, įspėja agentūros „Investu...